Baselworld 2018

Hvilket merke følge du tettest under Baselworld?

  • Rolex

    Stemmer: 122 54,0%
  • Omega

    Stemmer: 19 8,4%
  • Seiko

    Stemmer: 20 8,8%
  • Zenith

    Stemmer: 5 2,2%
  • TAG Heuer

    Stemmer: 1 0,4%
  • Hublot

    Stemmer: 1 0,4%
  • Patek

    Stemmer: 13 5,8%
  • Breitling

    Stemmer: 7 3,1%
  • Annet merke

    Stemmer: 38 16,8%

  • Antall stemmer
    226
Jepp, ser absolutt ingen grunn til at denne ikke kunne få permanent plass i katalogen deres. Det er i det hele tatt for mange Limited Editions for tiden, og ofte er disse så gjennomførte og flotte at man må lure på hvorfor de begrenser produksjonen. Seiko er jo regjerende verdensmester i akkurat dette. :(
Absolutt, jeg er så enig med deg. Motivasjonen for å spytte ut LE tenker jeg at må skyldes kortsiktige mål. Jeg sliter med å se hvordan dette gangner verken av merkene i det lange løp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og Kohe321
Den er ny. Hvor så du slippet av LLD 36mm? Finner kun Oris 65 ved febrilsk googlesøk.
Så det på Hodinkee;
Screenshot_20180323-063910.png
 
  • Liker
Reaksjoner: raknes og bragemann
Absolutt, jeg er så enig med deg. Motivasjonen for å spytte ut LE tenker jeg at må skyldes kortsiktige mål. Jeg sliter med å se hvordan dette gangner verken av merkene i det lange løp.

Akkurat dette med limited editions er noe som gjennomsyrer hele det japanske forbrukermarkedet (alt fra sjokolade til biler), så tviler på at de kommer til å slutte med det første.
Japanerne elsker rett og slett alt som kun produseres i små serier.

På den positive siden så får vi jo massevis av varierte modeller fra seiko, selv om det ofte føles som at alle de peneste modellene er LE.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø og flyback
Nå har det tatt seg litt opp her. Jeg var så skuffet etter onsdagen, men her er det definitivt en del interessant som kommer. Jeg er svært glad i Longines, så det er moro at de slår til med noen spennende modeller. Er det noe sted det går an å få mer info om disse og Victorinox-klokkene?
 
Så det på Hodinkee;
Takk! Googlet litt mer målrettet i dag. Fant noen smuler. Nevnt på Klokksnack etter wrist shots fra Yonsson, nevnt i tråden her, liten notis i Hodinkee og selvfølgelig: orologi.forumfree. Spent på mer info, og spesielt om denne blir lansert som "ladies".. Er ikke særlig mange menn som bruker 37.5mm Planet Ocean akkurat, selv om det finnes et godt knippe 42mm PO-eiere som kanskje burde sett den veien. :rolleyes:
LLD 36mm så ut til å passe greit på Yonsson sine bilder, med et 18.5cm håndledd. Vinkelen på bildene kan gjøre at klokken ser større ut enn den gjør IRL, men håper likevel den ikke havner rett i ladies collection og blir glemt for alltid.
 
  • Liker
Reaksjoner: bragemann
8A24A6E6-B2A5-4DAF-8AB6-29EFAA3792B9.jpeg

Jeg er faktisk imponert over disse modellene. Ja HEventil har vi diskutert siden 93 men den blir værende ser det ut til. Og prismessig blir disse teknopakkene vinnere. Titan/gull modellen uten dato som er limitert er rett og slett nydelig.

Ja gummiremmen kunne hatt bedre design men ta en titt på videoer av denne, veldig sportslig sak.