Baselworld 2017

Den där BPn :rolleyes::oops:. Kraftigt vill ha begär. Men bara 500 stk :mad:

Även kul med allt nytt snacks från Rolex..
IMG_0446.JPG

Redigert:
Vis vedlegg 34681 Hvem hadde trodd at Defy noengang skulle vekke andre assosiasjoner enn frykt og avsky? For en flott retur og for noen flotte kasser fra Zenith
Den til høyre er virkelig flott!
Jeg bærer ikke med meg fordommer mot tidligere Defy(urinteressen er ikke gammel nok), men forstår at de har hatt mange brølere.

Edit: Googlet Defy, og hjelpe du meg...ser jo ut som Invicta, Graham og U-boat inngikk samarbeid :eek::confused:

Sjekk hvor tjukke de nye Omega LEene er mens du er der nede a, @Jon Henrik!

Tipper tjukkelsen ligger i samme område som Globemaster dvs 12,8mm
Liitt dårlig at Omega ikke tar med dette i de tekniske detaljene de har lagt ut på sidene sine

Ikke dårlig tippet. 12,7 millimeter ifølge Watchadvisor.com.

Railmaster er klart tynnest. Speedmaster 13,7 og Seamaster 14,1 millimeter.

Bildene på samme side avslører også at klokker kjøpt som triologi, er merket med "Trilogy" på skiva. Det var ikke særlig lekkert spør du meg.

• Liker
Reaksjoner: Gubben11 og flyback
Blancpain spiller vel litt på klokkesamlerens "gotta catch 'em all" mentalitet. :p

Grand Seiko har forresten noen utrolig flotte nyheter i år, blant annet en reissue av den aller første GS som ble lansert i 1960. Blir tilgjengelig i platina, gult gull og stål, priset til henholdsvis 38,500EUR, 21,700EUR og 7200EUR, og limitert til 136 stykker for den i platina, 353 for den i gull og 1960(zing!) for den i stål.

Den har en diameter på 38mm og bruker GS sitt manuelle 9S64 urverk.

attachment.php

... For ikke å snakke om den nye GS dykkeren i titan. 46,9mm, hi-beat 9S85 urverk, de samme L-pakningene som er i Tuna-serien som gjør den tett mot helium og eliminerer behovet for ventil, 16000 gaus magnetisk motstand mye takket være en urskive i rent jern, og en dykkerbezel med ekstra dype hakk for godt grep. Ganske heftig. Priset til rett over 12,000EUR.

rand-Seiko-hi-beat-diver-2-845x564@2x.jpg

rand-Seiko-hi-beat-diver-3-845x564@2x.jpg

Logoen er vel samme som før, bare at den er flyttet opp fra klokken 6, og erstatter SEIKO.

Foretrekker den gamle varianten, men forstår at markedsføringsavdelingen gjerne vil distansere GS fra billigere seiko linjer som presage.

• Liker
Reaksjoner: gulenissen og holmby
Jepp. Er vel for å distansere linjen fra "vanlige" Seiko klokker, og dermed gi følelsen av noe mer rendyrket ekslusivt tenker jeg. Forstår den tankegangen.

Den nye layouten ser bra ut synes jeg. Det blir hakket renere med bare to repetisjoner av navnet "GS - Grand Seiko" i stedet for "Seiko - GS - Grand Seiko".

• Liker
Reaksjoner: holmby
... For ikke å snakke om den nye GS dykkeren i titan. 46,9mm, hi-beat 9S85 urverk, de samme L-pakningene som er i Tuna-serien som gjør den tett mot helium og eliminerer behovet for ventil, 16000 gaus magnetisk motstand mye takket være en urskive i rent jern, og en dykkerbezel med ekstra dype hakk for godt grep. Ganske heftig. Priset til rett over 12,000EUR.

rand-Seiko-hi-beat-diver-2-845x564@2x.jpg

rand-Seiko-hi-beat-diver-3-845x564@2x.jpg
Den så strøken ut! Men så latterlig svær da??!?!?! Kunne de ikke laget den i 42mm? :(