Baselworld 2017

Medlem
20. okt. 2010
Innlegg
506
Sted
Asker
siden Rolex 'menigheten' har en egen Baselworld tråd ønsker jeg meg en generell tråd om Baselworld iår med andre nyheter og opplevelser vi som drar dit kan dele. Årets besøk blir mitt 3 på 4 år og jeg gleder meg like mye hver gang, iår har jeg planlagt å være der lørdag 25.
Som inspirasjon for de som skal ned og de som er nyskjerrig legger jeg ved denne
 
Ser at på Omega forum spekuleres det i en ny og mindre Railmaster som skal lanseres på Baselworld iår. Mange som kommenterer Omega nyheter er opptatt av at de skal gå ned på tykkelsen på coaxial verkene slik at ikke man får 38-40mm'ere ned 14-15mm tykke kasser. Det med tykkelsen på mange av Omega modellene er mitt største ankepunkt på utviklingen og håper de gjør noe med dette allerede på årets Basel. 'Less is more' ligger i tiden. Urverkene er ellers 'state-of-art'.

En annen nyhet som allerede er annonsert til å komme på Basel er denne Fredrique Constant Worldtimer modellen - lekker
FC_WEB_Website_Product_PR-02-1-500x500.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Har du noen tips til en Basel jomfru @Bilanz ? Jeg og @Coolhandluke har lekt litt med tanken om å dra ned i år. Blir vell å bo et annet sted enn Basel da det meste er fullt allerede. Hva har man tilgang på med vanlig billett? Er vell se men ikke røre for vanlige folk?
 
Har du noen tips til en Basel jomfru @Bilanz ? Jeg og @Coolhandluke har lekt litt med tanken om å dra ned i år. Blir vell å bo et annet sted enn Basel da det meste er fullt allerede. Hva har man tilgang på med vanlig billett? Er vell se men ikke røre for vanlige folk?

Selv kombinerer jeg turen til Basel med et par dager i Zürich så jeg bor der og tar toget til Basel derfra. Airbnb er et alternativ til hotell. EasyJet flyr til Basel fra CPH så det kan være et alternativ til ZRH
Å gå rundt på Baselmessa alene første gang var ganske overveldende og ganske raskt slitsomt med alle inntrykkene uten å ha noen å dele de med så anbefaler absolutt selskap av likesinnede :)
Det blir litt som å gå rundt på et stort museum for første gang. Å fokusere på noen tema eller merker man interesserer seg for er bra, kanskje legge opp en strategi på forhånd ved hjelp av den fine Baselworld App'en.
Sjekk også denne: The Baselworld Watch Fair: 10 Things to Know



 
  • Liker
Reaksjoner: Ove og holmby
Selv kombinerer jeg turen til Basel med et par dager i Zürich så jeg bor der og tar toget til Basel derfra. Airbnb er et alternativ til hotell. EasyJet flyr til Basel fra CPH så det kan være et alternativ til ZRH
Å gå rundt på Baselmessa alene første gang var ganske overveldende og ganske raskt slitsomt med alle inntrykkene uten å ha noen å dele de med så anbefaler absolutt selskap av likesinnede :)
Det blir litt som å gå rundt på et stort museum for første gang. Å fokusere på noen tema eller merker man interesserer seg for er bra, kanskje legge opp en strategi på forhånd ved hjelp av den fine Baselworld App'en.
Sjekk også denne: The Baselworld Watch Fair: 10 Things to Know


Tusen takk for tips. Vi tenkte også å bo i Zurich og kanskje også Bern en natt. Så får vi også se disse to flotte byene. Spesielt Bern har jeg lyst å se. Og vi kommer til å kjøre ned så det blir roadtrip på oss. Da kjører vi jo bare til og fra Basel på morgenen. Ja det tror jeg på at det er ekstremt stort. Man blir nok litt ør nesten, hehe. Og veldig greit å være 2 så har man selskap. Skal sjekke appen og den siden:)
 
Den var helt rå. Eneste er ikke så glad i den låsen. Åpner seg fort. Ville hatt den med den "tøy" remmen som er på de nye. Og så syns jeg den er renere uten sånn 50 anniversary på skiven. Så en prikk lik dagens i 40mm hadde vært perfekt. Men den var skamrå denne her:)

Er noen utfordrinfger med tanke på urverk og størrelse. Den nye Bathyschapen på 38,5 fikk et annet urverk en FFen og den "gammle" Bathyschapen. Mener å ha lest et sted at 1315 verket til Plancpain ikke passer i kasser under 42mm.

Sjekk Blancpain tråden så ser du Tim fra watchuwant kanalen på yputube tenker om FF sin framtid.
 
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Det spekuleres her at Globemaster som nedenfor vises i Annual Calender format med på 41mm med brun skive vil komme med ny versjon til Baselworld.
Omega-globemaster-annual-calendar-JR-5.jpg

Det er ikke noen vill gjetning da Globemaster etter min mening er en skikkelig vinner.
Omega-globemaster-annual-calendar-JR-7.jpg
Omega-globemaster-annual-calendar-JR-9.jpg

Håper de bare går forsiktig fram og ikke drar på med like mange varianter som med Speedmaster som jeg synes blir for mye av det gode.
Urverket som står i denne klokka er det liten grunn til å gjøre noe med. Jeg mener ingen andre merker klarer å matche Omega når det gjelder avansert teknologi i denne prisklassen. Det eneste Jeg kunne ønske meg er ytterligere en reduksjon i tykkelsen på urverket og kasse som idag måler 12,5mm i Globemaster utførelsen
 
Redigert:
Kan også styre min begeistring @Ph34r men de har visstnok hatt suksess med denne modellen.
Dette med skeleton er litt sånn enten/eller har jeg inntrykk av. Får ta en nærmere titt i Basel.
Kommer visst en ny Connected generasjon også. Biver har klokketro (!) på smartwatch satsingen til TH.
Uten at hverken det eller TH som sådan skaper voldsom beigeistring her inne, men Biver er en smart mann med nese for suksess.
TAG-Heuer-Connected-aBlogtoWatch-31.jpg
 
Da jeg var på Baseworld ifjor og skulle inn hos Eterna ble jeg stoppet ved inngangen, 'by invitation only', så da ble jeg litt overrasket (les sur) - tror ikke at Eterna kan tillate seg samme holdning som de eksklusive merkene ala PP. Har en Kon-Tiki Four Hands selv og likte egentlig merket fordi jeg synes det var undervurdert men på de nyeste modellene forsøker de å strekke strikken litt vel langt synes jeg. Denne serien her feks. skal de ha nesten 5000 USD for. Spent på hvordan de framstår på Baselworld Iår
Eterna-Granges-1856-20.jpg