Baselworld 2017

Har nettopp kommet hjem fra Basel og hovedinntrykket var at det var mer trøkk og folk enn på lenge. For egen del kom høydepunktet igår med en egen visning hos Omega som jeg fortalte om lenger opp i tråden.
Omega fortsetter å rulle ut MasterChronomter i alle sine modeller. De er nå oppe i 88 modeller. En annen nyhet de var veldig stolte av var de nye Ceramic Seamaster modellene. Produkjonsjonsprosessen er noe helt spesielt og vesentlig mer avansert enn det feks. Rado har benyttet i en årrekke. Fortjener en egen tråd så her nøyer jeg meg med å legge ved et par bilder. Ikke alle liker utseende på disse nye keramik modellene men i real life er de ganske rå er min opplevelse. Min Globemaster blir liten i sammenligning men MasterChronometer verket er på plass. Dette er modellen i blå keramik, noen syntes utseende er mistenkelig likt hardplast, men jeg kan forsikre om at så ikke er tilfelle :) Dette er high-tech. GMT funksjonen er på plass fordi Omega mener et dykking ofte utøver under fjerne himmelstrøk og et dykkerur som dette derfor bør ha GMT
A1564C6E-3E3F-4202-B455-7FFEC71DC9E7.jpg


Neste høydepunkt på denne visningen var 1957 Limited. Måtte nesten se to ganger for å forstå at de ikke var fra 1957...Ikke helt min smak men ifølge Omega var denne kassen (som måtte kjøpes samlet) allerede en hit
24E07C0C-A1D1-4170-8800-76FA05F56959.jpg

4E0D1636-6BF2-456B-BCB3-ED45A221439E.jpg


Til slutt det absolutte høydepunktet nemlig Omega Speedmaster “Apollo XVII” Limited Edition, dedikert til Gene Cernan som er laget i 72 eksemplarer (antall skritt på månen), her i gull
A9FBB06A-0D4B-4A5E-A0A2-F532CEC4D12C.jpg
 
Zenith gjør sjukt mye riktig for tiden.
Vi tåler noen flere bilder av denne.:)

pt20es40_soldier05.jpg


pt20es40_soldier04.jpg
Den blå ser helt magisk ut! Absolutt noe å ønske seg. Den røde også er kul selv om den muligens kan bli litt i overkant. Men hvis man tåler blytunge assosiasjoner til moder Sovjet så er den jo et must have :D:D
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og UJU
Ser at folk faller i staver av en Sea-Dweller på 43mm med cyclops (que? jadda, jeg så den røde skriften....), men er ikke Datejust 41 langt mer interessant? 3235-verk, blå skive, tynn og diskret, hallo?

Ellers var det mye gråstein, Omega med ferdiglaget patina? Ellers takk!

Noen godbiter synes jeg det var. Blant annet disse, et knippe av mine favoritter fra Baselworld 2017:

FF Mil-Spec, What's not to like? Kanskje min absolutte favoritt fra Basel..... Gruser Sea-Dweller IMO....

Baselworld-2017-Blancpain-Fifty-Fathoms-MIL-SPEC-1.jpg


Seiko 62Mas, håndlaget, ja takk! Se så mye kulere den er enn en Sub eller Seamaster....; )

Seiko-62Mas-Reedition-SLA017-Baselworld-2017-1.jpg


Jeg har aldri vært noen fan av Tag Heuer, en vintage Heuer Monaco er kanskje det eneste som kan fange min oppmerksomhet, men denne reissuen av Autavia var uvanlig flott. Bra priset er den også.

Baselworld-2017-TAG-Heuer-Autavia-More-than-a-Re-Issue-6.jpg


Carl F. Bucherer Manero Flyback. Hvis man skal ha old school skive på en kronograf, synes jeg de har lyktes bedre enn de fleste. Litt Patek-vibber kanskje, men det gjør ikke noe. Sjekk ut den med sort skive...

CFB_Manero_Flyback_00.10919.03.43.01_PR_Cobra_w1.jpg



Litt mer vintage-vibber, Patek Philippe gjør som vanlig akkurat det bedre enn de fleste (Heisann Omega). Deres ref. 5320G Perpetual Calendar er rett og slett nydelig.

Baselworld-2017-Patek-Philippe-Ref.-5320G-Perpetual-Calendar-2.jpg
 
Redigert:
Ser at folk faller i staver av en Sea-Dweller på 43mm med cyclops (que? jadda, jeg så den røde skriften....), men er ikke Datejust 41 langt mer interessant? 3235-verk, blå skive, tynn og diskret, hallo?

Ellers var det mye gråstein, Omega med ferdiglaget patina? Ellers takk!

Noen godbiter synes jeg det var. Blant annet disse, et knippe av mine favoritter fra Baselworld 2017:

FF Mil-Spec, What's not to like? Kanskje min absolutte favoritt fra Basel..... Gruser Sea-Dweller IMO....

Vis vedlegg 35473

Seiko 62Mas, håndlaget, ja takk! Se så mye kulere den er enn en Sub eller Seamaster....; )

Vis vedlegg 35474

Jeg har aldri vært noen fan av Tag Heuer, en vintage Heuer Monaco er kanskje det eneste som kan fange min oppmerksomhet, men denne reissuen av Autavia var uvanlig flott. Bra priset er den også.

Vis vedlegg 35476

Carl F. Bucherer Manero. Hvis man skal ha old school skive på en kronograf, synes jeg de har lyktes bedre enn de fleste. Litt Patek-vibber kanskje, men det gjør ikke noe. Sjekk ut den med sort skive...

Vis vedlegg 35477


Litt mer vintage-vibber, Patek Philippe gjør som vanlig akkurat det bedre enn de fleste (Heisann Omega). Deres ref. 5320G Perpetual Calendar er rett og slett nydelig.

Vis vedlegg 35478
Super enig. Vi har samme smak:) nye FF var rå! Har heller aldri likt Tag men den der var kul.
 
Når det gjelder Oris er det caliber 113 som gjelder , 10 dager gangreserve er vanvittig imponerende i denne prisklassen - litt stor kasse men det må nok til for å huse dette verket
C88C67DF-92E2-4CCA-9E3C-3969B91C1DF7.jpeg


Fra CFB falt jeg for denne - 43mm
2C3F0002-07D8-4CCB-86CE-218844638143_1.jpeg
 
Redigert:
Jeg sendte selv inn en pre-order på SPB051 i går kveld :D. Veil. pris på denne er 12.950kr og den forventes å komme på markedet i slutten av oktober/starten på november.

Det er første gang jeg slår til med et klokkekjøp så spontant uten å egentlig ha sett noe særlig med bilder/video av uret først. Så det skal bli riktig spennende å få sett mer når media får større tilgang. (Det virker litt som at LE utgaven stjal showet - dog det er forståelig ;))



Sitter og ser på litt mer på klokkene fra Basel, og blir på nytt slått av hvor flotte de to Prospex-versjonene av 62MAS er. 42,6mm diameter, 13,8mm tykkelse, 6R15 urverk, buet safirglass med AR-coating. Pris blir 1100EUR for SPB051 og 900EUR for SPB053, som ganske enkelt betyr at man betaler 200EUR ekstra for lenken med den sorte.

Skal helt klart ha en av disse! Men hvilken... :)

SPB051
04.png


SPB053
SPB053.jpg