Baselworld 2014 - spekulasjoner, ønsker, håp og drømmer!

@Skug Flott oppsummering og flotte bilder. En liten presisering av Eternamodellene. De er nok mer basert på Kontiki Royal Quartz modellene fra 70 tallet. En litt bortgjemt Gerald Genta esque godbit, men ser godt hvorfor paralellen trekkes:)

-V
 
Redigert av en moderator:
Såååå mange ur der ute... Takk for en innholdsrik og morsom rapport fra Basel mr @Skug...
 
Redigert av en moderator:
Wow! Denne lekkerbisken fra OMEGA har gått meg hus forbi. Takk og pris for Hodinkee!

1395996872503


Skikkelig flott dressklokke. Perfekt proporsjonert og nydelige linjer. Symetrisk "no bullshit" urskive med flotte detaljer. Og det beste av alt er urverket. Manuelt opptrekk :mrgreen:

1395997653912
 
@Skug Flott oppsummering og flotte bilder. En liten presisering av Eternamodellene. De er nok mer basert på Kontiki Royal Quartz modellene fra 70 tallet. En litt bortgjemt Gerald Genta esque godbit, men ser godt hvorfor paralellen trekkes:)

-V

Takk for oppklaringen :)
 
Redigert av en moderator:
Er førstereis på denne messen og det første jeg fikk øye på var Omega. Stort og imponerende men litt kjedelig spør du meg. Ikke særlig tilgjengelig heller
b2effeafc6eb9f43971f58fa6f9dff4c.jpg


Men Omega er virkelig på vei opp som denne reportasjen viser. Kommer tilbake til den.
0568771625d2179573b8ddfc71d69b9a.jpg


Patek viste seg fra en svært hyggelig side og var så vennlige å slippe meg inn med bevertning og det hele
521b7489e13a108be636c49641bbf41a.jpg


My lekkert å se på. Dette var de stolte av
54e87fd978ecaa62bcce1886b8147539.jpg


En av paviljongene somgjorde inntrykk var Armani som hadde laget det hele om til et velge man gikk inn i og inne var det fullt av bankbokser.
56c197f465026f51975220b6b25c44d9.jpg

Et annet merke som sikkert er ukjent for de fleste , men som hadde en veldig fin paviljong helt øverst bortgjemt var
Shimola, et amerikansk merke som av alle ting gjør et poeng av å stamme fra Detroit. De selger sykler også...
31BA8E9B-336F-4012-8DDD-4CD3143B5845.jpg


En pause med sushi på til, og måten kom flytende på små trebåter det bare var å gripe tak i
28e40716b8ab41db2cdcce32e416b69d.jpg


Etter pausen var det på an igjen med en gikk hos Fredric Constant hvor sjefen sjøl Peter Stas stod på utsiden og ønsket velkommen
567df762d9d377e14efe42259b0db14b.jpg


Til slutt kom jeg også over det gamle merket Enicar som jeg har et gammelt ur fra. De forsøker å komme på offensiven men lykkes ikke noe særlig.
Enicar
51a9c84c247258997fabf2292fa7c45b.jpg


Alt i alt et overveldende møte med Baselmessen som gav mersmak. Det eneste som skuffet var fraværet av VC og ALS som gjorde den absolutte toppen litt tynn.

Glemte jeg Rolex... Ja det var så mye annet å glede seg over.
 
Breitling Cockpit B50.
Emergency ll uten emergency ;) også oppladbar.
Eget inhouse quartz.

BreitlingCockpitB50.jpg


Og en military edition.
BreitlingCockpitB502.jpg


Forstår ikke hvorfår de ikke har markedsført disse mere, jeg syntes no de er litt feite.

De har og laget om på colt modellen, takk gud for det.
Kommer som quartz og automatic.
 
Redigert:
Og Omega med egne smykker??

10154399_10152223995952211_478032395_n_zps21bc139e.jpg


Sikkert flotte saker, men beklager Omega. Det er slikt som gjør at dere ikke helt kan hevde dere på samme nivå som Rolex.

Edit: Fant NATO remmene til Omega.

B0hWK6l.jpg


Solid hardware og tettvevde remmer ser det ut som. Kvalitet, men det forundrer meg ikke om en rem bikker høvdingen.
 
Redigert:
Ikke enig. Har ingenting med klokkene deres å gjøre. Selv Patek lager ringer og andre smykker :mrgreen:

PATEK PHILIPPE SA - Jewelry

d91.gif


For øvrig er jeg heller ingen stor fan av brand-to-brand sammenligninger. De er alle ulike og har sine særpreg.
Alle vet for øvrig at Rolex er Rolex og at de har et av verdens sterkeste merkenavn, som vi nesten alle er nesegruse for ;) også jeg. :eek:


Og Omega med egne smykker??

10154399_10152223995952211_478032395_n_zps21bc139e.jpg


Sikkert flotte saker, men beklager Omega. Det er slikt som gjør at dere ikke helt kan hevde dere på samme nivå som Rolex.

Edit: Fant NATO remmene til Omega.

B0hWK6l.jpg


Solid hardware og tettvevde remmer ser det ut som. Kvalitet, men det forundrer meg ikke om en rem bikker høvdingen.
 
Den nye Seamasteren tiltaler meg mer og mer. Kunne veldig godt tenke meg den blå.

Edit: Forøvrig, er det noen som vet om det finnes en oversikt over nyhetene som kom på Baselworld? Bloggene jeg leser tar stort sett for seg high end.
 
Redigert:
Ikke enig. Har ingenting med klokkene deres å gjøre. Selv Patek lager ringer og andre smykker :mrgreen:

PATEK PHILIPPE SA - Jewelry

d91.gif


For øvrig er jeg heller ingen stor fan av brand-to-brand sammenligninger. De er alle ulike og har sine særpreg.
Alle vet for øvrig at Rolex er Rolex og at de har et av verdens sterkeste merkenavn, som vi nesten alle er nesegruse for ;) også jeg. :eek:

Neida, man skal se på merker hver for seg, men det at Omega har som mål å bli mer eksklusive er vel faktum. Neste "hopp" etter Omega er vel Rolex, og jeg føler at de ødelegger en del av "klokkemarkedsføringen" dems ved å ha tankegangen "Vi skal ikke lage noen smykker også a?"

Med det er bare meg! :)
 
Neida, man skal se på merker hver for seg, men det at Omega har som mål å bli mer eksklusive er vel faktum. Neste "hopp" etter Omega er vel Rolex, og jeg føler at de ødelegger en del av "klokkemarkedsføringen" dems ved å ha tankegangen "Vi skal ikke lage noen smykker også a?"

Med det er bare meg! :)

Hvis du ikke har oppdaget at Omega lager smykker før nå, så tror jeg ikke de ødelegger så mye av klokkemarkedsføringen :) Dette har de nemlig gjort i mange år..
 
Hvis du ikke har oppdaget at Omega lager smykker før nå, så tror jeg ikke de ødelegger så mye av klokkemarkedsføringen :) Dette har de nemlig gjort i mange år..

Det vet jeg, men jeg ser på det som meningsløst. PP sine smykker også. Jeg syntes det hele får en slags uprofesjonalitet over seg. Man lager virkelig bra klokker, også smykker? Litt som om at Apple skulle begynt å lage lås-innsatser. Sikkert skikkelig bra saker, men hvorfor?

Men nå legger vi saken død.
 
Det vet jeg, men jeg ser på det som meningsløst. PP sine smykker også. Jeg syntes det hele får en slags uprofesjonalitet over seg. Man lager virkelig bra klokker, også smykker? Litt som om at Apple skulle begynt å lage lås-innsatser. Sikkert skikkelig bra saker, men hvorfor?

Men nå legger vi saken død.

Her må det nesten bare skytes inn:
18ct-white-gold-patek-philippe-blue-nautilus-cuff-links-6990-1876.jpg


Tror nok disse helt fint skulle kunne brukes med en 5712/5711, men så er jeg tross alt en enkel sjel :cool: