Baselworld 2014 - spekulasjoner, ønsker, håp og drømmer!

Alinoe

Støttemedlem
Medlem
30. sep. 2010
Innlegg
2.158
Syns det er på tide at vi begynner med hodeløs spekulering om hva som kommer på Basel i år! Det er jo bare noen korte uker unna!

Først ut: Kommer endelig min drømme GMT C Pepsi med rød GMT-viser og GMT Master-tekst, samt børstede midtledd?

Not bloody likely!

baselworld_2014.png
 
Kommer nok ikke i år (heller), men SS Daytona med sort bezel hadde vært sweet :mrgreen:
 
Kommer nok ikke i år (heller), men SS Daytona med sort bezel hadde vært sweet :mrgreen:

Om Rolex følger sin vanlige prosedyre så er vel kanskje two-tone innen rekkevidde? ;)

Gi gjerne en lyd om hvilke merker dere vil at jeg skal se nærmere på under årets messe! Setter opp plan og booker møter fortløpende :)
 
Vintage re-editions. :)

Ikke at jeg bryr meg, går for originalene...

Ja, jeg tøffer meg nå... ;)
 
Nåh! Synes å huske at du siklet litt etter re-edition av Tissot world timer for en stund tilbake @SpaceCowboy ;)

Ja, men det måtte jeg droppe. Det blir litt sånn som å gå til sengs med en Penelope Cruz look-alike. Veldig fristende, men det blir ikke the real thing... :)

Neida. Det kan duge det. Jeg kan alltids ta en runde med en Penelope look-alike. ;) På samme måte som jeg ikke hadde sagt nei til en JLC Polaris 1968 re-edition. :cool:
 
Redigert av en moderator:
Tja, noen nye kule JLCer kanskje? Sikler litt på Master Chrono, men det er et godt stykke inn i fremtiden.

Blir spennende å se hva Omega kommer med.
 
En ny Sea Dweller som legger seg mellom Sub og Deep Sea hadde vært noe kanskje? Det er lov å drømme iallefall :)
 
Mine ønsker i ikke prioritert rekkefølge:

Daytona SS med keramisk bezel
GMT Master pepsi C
Sky-Dweller i SS

Nyheter fra andre produsenter er også gøy, men det er merkelig nok kun fra Rolex jeg har spesifikke ønsker :)
 
Tja, noen nye kule JLCer kanskje? Sikler litt på Master Chrono, men det er et godt stykke inn i fremtiden.

Ingen av Richemont-merkene (ALS, Cartier, VC, JLC, Richard Mille, Montblanc, Parmigiani, Piaget, Van Cleef & Arpels, Greubel Forsey, Panerai. IWC) presenterer på Basel :(

JLC har allerede presentert sine store nyheter for i år og jeg tipper de ligger ute på hjemmesidene nå :)
 
Omega Planet Ocean Chrono i den nye GMT-kassen (43,5 mm), og tykkelsen mindre enn en hockeypuck, da er jeg solgt :)
 
Gi gjerne en lyd om hvilke merker dere vil at jeg skal se nærmere på under årets messe! Setter opp plan og booker møter fortløpende :)

Hadde vært kjekt om du tok noen bilder av årets nyheter fra Glashütte Original :)

Skille

Rolex GMTIIc Pepsi ville vært rått. Ellers ville min våteste drøm bli oppfylt dersom det kom en Daytona i stål med sort keramisk bezel. Mer sannsynlig er det vel at YG og WG kommer i år.


Ser frem til hva Sinn kommer med. Vet det kommer en limitert utgave av U1000 med blå urskive :mrgreen:
 
Gi gjerne en lyd om hvilke merker dere vil at jeg skal se nærmere på under årets messe! Setter opp plan og booker møter fortløpende :)

Personlig synes jeg det er morsomt å følge med re-editions av gamle klassikere. Og vurdere velykketheten. Kult med omtale og bilder av slike, uavhengig av merke.
 
Mindre diameter på klokkene! Dressklokker 34 – 38 mm, sportsklokker 38 – 40 mm.
Flere klokker med håndopptrukket urverk, gjerne uten dato.

Nytt Breitling urverk, automatisk uten chronograph, med samme ytre mål som ETA2892.
(+ tilbud om oppgradering til det nye urverket for eksisterende Breitlinger med ETA 2892 og 2824)