Baselworld 2014 - spekulasjoner, ønsker, håp og drømmer!

Sikkert litt "fy, fy", meeen tror dere man kan få kjøpt Pepsi C-bezelen etterhvert? Har en 116710 som sikkert hadde blitt fin-fin med den :p

Det "må" vel nesten byttes skive og GMT viser også, ellers så blir det raskt rene Alain Silberstein uret... Evt hvis du har en blåsvart, da trenger du bare GMT viseren.

Rolex legger i hvert fall opp til et deilig aftermarkedparts..... eh, marked her...:p
 
Jeg synes denne er lekker :cool:

1395963817132
 
Vil bare rette en stor takk til TS-general @Fyrsten, for dekning av Baselmessen! Virkelig en strålende innsats, og masse gode bilder/skriverier for oss som ikke er der :)
 
Redigert av en moderator:
Nesten misset denne.. the super smurf killer !!

likner på Ti versjon men er: SM300 "Platinum case & bracelet and blue ceramic bezel… no price fixed yet"
:cool::cool: Haha, en hel-platina seamaster er bare så dekadent og sprezzatura att jeg har ikke ord :cool::cool:

DSC07635.jpg
 
Nesten misset denne.. the super smurf killer !!

likner på Ti versjon men er: SM300 "Platinum case & bracelet and blue ceramic bezel… no price fixed yet"
:cool::cool: Haha, en hel-platina seamaster er bare så dekadent og sprezzatura att jeg har ikke ord :cool::cool:

DSC07635.jpg

Måtte Google ordet sprezzatura. Og nå som jeg forstod ditt innlegg: HAHAHA. Enig:)

Syns forøvrig Richard Branson mestrer både dekadense og sprezzatura vel så bra som Omega (og dens eventuelle kjøpere):
5c3919c9529e4c0141206b71876e8e66_zps5ac54b7b.jpg
 
Tenkte jeg kort skulle få ned noen tanker fra årets Baselworld-besøk:
I fjor booket jeg hotell ca 4 måneder i forkant av messestart. Hvilket forsåvidt fungerte veldig bra. Endte opp med et hotell i Dornach, et lite tettsted ca 10 minutters togtur fra jernbanestasjonen i Basel (Basel SBB). For å få rom på et hotell nærmere sentrum valgte jeg denne gangen å bestille 6 måneder i forkant av messestart. På tross av at jeg nå var 2 måneder tidligere ute, så var enda færre hoteller ledige. Det nærmeste lå i Bienenberg. Omtrent like langt fra Basel SBB som hotellet i Dornach, men litt lengre nord i landet. Antok dermed at det skulle gå greit... Vel, i dèt vi i går gikk av toget i Liestal, som er den perrongen som ligger nærmest Bienenberg, fikk fløyta en annen lyd. Når jeg slo inn adressen til hotellet i google-maps fant vi ut at det lå ca 2,2 kilometers gange fra Liestal - 2,2 kilometer i oppoverbakke! Etter en noe strabasiøs ferd gjennom sveitsisk bondeland, med en snarvisitt innom et gamlehjem (som vi trodde var hotellet og derfor forsøkte å skjekke inn på :eek:), så var vi endelig fremme. Under innskjekkingen fikk vi vite at hotellet kjørte skytteltrafikk til togperrongen! Etter å ha inntatt en respektabel frokost, slengte vi oss i hotellets 9-seter og satte kurs for jernbanen. Med fjoråret friskt i minne var det ingen problemer å finne frem til messehallene. Det tok rundt 7 timer med effektiv titting, bildetaking og noe klokkeprøving (kun avbrutt av et glass hvitvin) før jeg var kommet gjennom årets "bucketlist". I år, som i fjor, var messen en skikkelig "høydare", og absolutt noe jeg vil anbefale alle klokkefanatikere! Det er noe helt annet å se urene "live" kontra på bilder; og på Baselworld får du se de "live" 2-3-4-5 måneder før de ankommer butikken. Med så mange ulike ur-produsenter, er det heller ikke til å unngå at det dukker opp enkelte man aldri har sett før. Noen helt "på trynet", mens andre sjokkerende bra! Avslutningsvis tenkte jeg å legge ved bilder av noen av de urene jeg likte best fra årets messe:

Breguetgmt-1.png
[/URL][/IMG]

















Dette er verdens første mekaniske klokke med altimeter (høydemåler): Breva Genie 02 Terra




Noen som har "smugtittet" på IWCs ingenieur??



 
Redigert:
Longines Heritage 1935 ble jeg litt betatt av ;) noen som vil gjette pris på denne saken?? Forøvrig fantastisk GMT... og for ikke å snakke om den nye Speedmasteren. Wow!
 
Endelig på plass! I morgen blir det Basel!
Fy f..n for noen porsjoner man får her når man bestiller en Bayer og en club sandwitch.
Riktignok veier jeg nærmere 100 kg, men det får da være grenser....

Ressence på armen. Skal møte Benoit i morgen. Kanon!!