Audemars Piguet-tråden

Her er de nye OffShore modellene for kvinner. De er vel kanskje unisex i grunn.
 

Vedlegg

  • watch.png.transform.appdpmain (9).png
    watch.png.transform.appdpmain (9).png
    531,6 KB · Visninger: 0
  • watch.png.transform.appdpmain (8).png
    watch.png.transform.appdpmain (8).png
    623,5 KB · Visninger: 0
  • watch.png.transform.appdpmain (7).png
    watch.png.transform.appdpmain (7).png
    594,2 KB · Visninger: 0
  • watch.png.transform.appdpmain (6).png
    watch.png.transform.appdpmain (6).png
    667,4 KB · Visninger: 0
  • watch.png.transform.appdpmain (5).png
    watch.png.transform.appdpmain (5).png
    481 KB · Visninger: 0
  • watch.png.transform.appdpmain (4).png
    watch.png.transform.appdpmain (4).png
    537,1 KB · Visninger: 0
  • watch.png.transform.appdpmain (3).png
    watch.png.transform.appdpmain (3).png
    572,5 KB · Visninger: 0
  • watch.png.transform.appdpmain (2).png
    watch.png.transform.appdpmain (2).png
    613,5 KB · Visninger: 0
Tilgjengeligheten er utvilsomt dårlig og det er vanskelig å etablere et forhold. Ikke for å være helt hyklersk så forstår jeg AP til en viss grad. Alle ønsker Royal Oak og de produserer ikke nok (med vilje), noe som øker eksklusiviteten ved merkevaren og dette spesifikke produktet de "tilbyr". Typiske "hard to get" mentaliteten, selvom Francois Bennahmias sa i vinter/våres at de ville fokusere litt mer på førstegangskjøpere, utrolig nok.
Å få tilbud om å kjøpe en Royal Oak ved første anledning er nok tilsvarende sannsynlighet som å vinne i lotto. Den normale ruten er å kjøpe seg oppover og gjøre seg "fortjent" til en Royal Oak.

Jeg håper at AP får en boutique i Oslo en dag i fremtiden. Nå skulle ønske de kunne bli litt mindre "one trick pony" også. Millenary og Jules serien var bare positivt for porteføljen og gav litt mer substans til et merke som nå er kun kjent for oktagonet, mener jeg.
Og jeg er så takknemmelig for at Urmaker Bjerke aldri kommer til å selge Audemars Piguet, da hadde vi alle sittet med hendene i lomma.
Jeg fikk kjøpt etter under ett år ventetid. Null historikk. Føles som å ha vunnet i lotto, og en klokke jeg kommer til å beholde resten av livet, og gi videre til neste generasjon :) AP har verdens beste kundeservice og ikke minst oppfølging etter min mening.
 
Jeg fikk kjøpt etter under ett år ventetid. Null historikk. Føles som å ha vunnet i lotto, og en klokke jeg kommer til å beholde resten av livet, og gi videre til neste generasjon :) AP har verdens beste kundeservice og ikke minst oppfølging etter min mening.

Gratulerer så mye! Hvilken modell fikk du og når var dette? Det er noen av dere som har hellet med dere altså!
 
  • Liker
Reaksjoner: 123uno
Gratulerer! Jeg er i hvert fall veldig glad i min AP. Hva kjøpte du?

Jeg fikk kjøpt etter under ett år ventetid. Null historikk. Føles som å ha vunnet i lotto, og en klokke jeg kommer til å beholde resten av livet, og gi videre til neste generasjon :) AP har verdens beste kundeservice og ikke minst oppfølging etter min mening.
 
  • Liker
Reaksjoner: Eikthyrne
RO 15510, grå skive ☺

Gratulerer så mye! Ikke ofte man hører om homeruns ved første forsøk! Fantastisk Royal Oak! Det er faktisk akkurat samme 15510 jeg venter på - grå er helt perfekt og utsøkt monotone!
Hvilken størrelse rundt håndleddet er du? Har du fått prøve 16202 mot 15510, og hvis ja, hva synes du om størrelseforskjellen?
 
Tusen takk! ☺️ så gøy, har du fått noe indikasjon på ventetid?
Jeg vet ikke størrelsen på håndleddet. Ikke prøvd noen Anne RO faktisk, men den sitter som et skudd denne her.
Helt enig med tanke på skiven. Det er ingenting denne ikke matcher, den går til absolutt alt…

Du har mye å glede deg til!
 
  • Liker
Reaksjoner: Eikthyrne
Tusen takk! ☺️ så gøy, har du fått noe indikasjon på ventetid?
Jeg vet ikke størrelsen på håndleddet. Ikke prøvd noen Anne RO faktisk, men den sitter som et skudd denne her.
Helt enig med tanke på skiven. Det er ingenting denne ikke matcher, den går til absolutt alt…

Du har mye å glede deg til!

Grå skive er særdeles undervurdert og det er beste av begge verdener i bunn og grunn. Blå og grønn kan man heller ha på perpetuell eller jumbo, eller kronografer. Grå har dybden til sort og glimtet til hvit til tider; fantastisk skivevalg!
Butikkmanageren sa de skulle gjøre det de kunne så jeg kunne få den i oktober; de har ikke bommet på noe enda så ser frem til det!
Grunnen til at jeg spør om håndleddstørrelse er at jeg føler 41mm passer godt for meg, men jeg følte jumbo var litt for liten, samtidig så tror jeg 40mm hadde vært et fint mellompunkt. Royal Oaks i 41mm føles egentlig større, hvorav jeg føler 42mm OffShores virker mindre, ironisk nok. Du føler den ligger bra?

Du må legge ut flere bilder av den gråskiven altså!!
 
  • Liker
Reaksjoner: Andyman
Grå skive er særdeles undervurdert og det er beste av begge verdener i bunn og grunn. Blå og grønn kan man heller ha på perpetuell eller jumbo, eller kronografer. Grå har dybden til sort og glimtet til hvit til tider; fantastisk skivevalg!
Butikkmanageren sa de skulle gjøre det de kunne så jeg kunne få den i oktober; de har ikke bommet på noe enda så ser frem til det!
Grunnen til at jeg spør om håndleddstørrelse er at jeg føler 41mm passer godt for meg, men jeg følte jumbo var litt for liten, samtidig så tror jeg 40mm hadde vært et fint mellompunkt. Royal Oaks i 41mm føles egentlig større, hvorav jeg føler 42mm OffShores virker mindre, ironisk nok. Du føler den ligger bra?

Du må legge ut flere bilder av den gråskiven altså!!
Helt enig! Den grå skiven har «alt», etter min mening. Og som sagt, passer til alt også. Jeg har helt gjennomsnittlige håndledd, og den ligger helt perfekt! Jeg er helt sikker på 39mm også ville vært bra, men da er det en annen klokke, om du skjønner hva jeg mener :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Eikthyrne
Helt enig! Den grå skiven har «alt», etter min mening. Og som sagt, passer til alt også. Jeg har helt gjennomsnittlige håndledd, og den ligger helt perfekt! Jeg er helt sikker på 39mm også ville vært bra, men da er det en annen klokke, om du skjønner hva jeg mener :)

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Gratulerer med et ikon av en klokke, og så håper jeg du legger ut noen flere bilder her!
 
  • Liker
Reaksjoner: Andyman
Ny Audemars Piguet Royal Oak i hvit keramikk, 34mm, med rosegull aksenter. Noe mer diskre enn Bucci versjonen og et nokså feminint inntrykk, men utrolig kul klokke. Pris ca 530.000,-. Første 34mm de har introdusert i keramikk.
 

Vedlegg

  • watch.png.transform.appdpmain.png
    watch.png.transform.appdpmain.png
    445,5 KB · Visninger: 0
Redigert:
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Jm_13 og holmby
Nye modeller fra Audemars Piguet. Inkluderer ikke 1017 ALYX 9SM av naturlige årsaker.
To sorte miunte repeater supersonnerie - eneste forskjellen mellom de to er at den ene har diamanter på timeviseren.
Videre så har vi "Jumbo" openworked i 18k gull. To 37mm Royal Oaks med snøsatte diamanter.
Mest interessante (for meg hvert fall) er Jumbo i titan med burgunder rød skive, uten petite tapisserie, og noe som heter BMG - Bulk Metallic Glass. Dette skal gjøre klokken enda mer motstandsdyktig mot riper og den slags.
To Offshores i 43 mm. Blå og sort keramikk med blå skive, minner veldig om 26405CE.OO.A030CA.01 som varte fra 2020 til 2022, bare blåere.
Den siste Offshore minner veldig om LeBron James sin Offshore modell fra 2013 med sin rosegull og titan.
 

Vedlegg

  • Ref. 26591CE.OO.D002CA.01.png
    Ref. 26591CE.OO.D002CA.01.png
    392,8 KB · Visninger: 0
  • Ref. 26591CE.OO.D002CA.02.png
    Ref. 26591CE.OO.D002CA.02.png
    402,6 KB · Visninger: 0
  • Ref. 16204BA.OO.1240BA.01.png
    Ref. 16204BA.OO.1240BA.01.png
    592,9 KB · Visninger: 0
  • Ref. 15552BC.ZZ.1358BC.01.png
    Ref. 15552BC.ZZ.1358BC.01.png
    538,2 KB · Visninger: 0
  • Ref. 15552OR.ZZ.1358OR.01.png
    Ref. 15552OR.ZZ.1358OR.01.png
    690,2 KB · Visninger: 0
  • Ref. 16202XT.OO.1240XT.01.png
    Ref. 16202XT.OO.1240XT.01.png
    434,1 KB · Visninger: 0
  • Ref. 26420CE.OO.A043VE.01.png
    Ref. 26420CE.OO.A043VE.01.png
    618,6 KB · Visninger: 0
  • Ref. 26420OI.OO.A015VE.01.png
    Ref. 26420OI.OO.A015VE.01.png
    543,5 KB · Visninger: 0