Audemars Piguet-tråden

Noen andre som er skuffet over servicen på Nymans? Jeg er mektig irritert over dem...samtidig er det vel ikke mulig å levere for service i København (Klarlund fører ikke AP lenger) eller via Bjerke (slutt på at Bjerke er villig til å bistå med å sende til Sveits)? Hva er deres go-to mtp service?
 
Bjerke kan ordne AP service (i Sveits). De tar 2500kr inkl mva for jobben. Fikk den infoen fra Bjerke i mai
 
  • Liker
Reaksjoner: icejeep
For noen dager siden krysset jeg den fransk-sveitsiske grensen like ved APs hovedkontor i Le Brassus. I vinduet på tollstedet spottet jeg et eksemplar av det som er den mest sannsynlige inspirasjonen til Royal Oak-designet, en Busch modell LV-vekt.
DSC_2575.JPG
DSC_2576.JPG


Stjålet fra nett.
waage-busch-lv.jpg


Jeg holder en knapp på vekten framfor denne
diving-diving-helmet-helmet-underwater-diver-ocean-vintage-metal-old.jpg

eller denne.
17B_Helmet_Colors_Yellow_1024x1024.jpg
 
Bjerke kan ordne AP service (i Sveits). De tar 2500kr inkl mva for jobben. Fikk den infoen fra Bjerke i mai

I forlengelsen av denne og til orientering: Bjerke videreformidler bare AP som er kjøpt der til service fikk jeg beskjed om på forespørsel. For øvrige virker det følgelig som at det nærmeste alternativet er Stockholm og Nymans (dessverre).
 
I forlengelsen av denne og til orientering: Bjerke videreformidler bare AP som er kjøpt der til service fikk jeg beskjed om på forespørsel. For øvrige virker det følgelig som at det nærmeste alternativet er Stockholm og Nymans (dessverre).

Det var merkelig. Jeg fikk et meget hyggelig svar fra «workshop secretary» med beskjed at de mer enn gjerne skulle sende min ROO til service.
 
De har nok muligheten men er ekstra jobb de ikke tjener noe på så tipper det kun er deres kunder de gir denne servicen! Kjøper du en klokke der og spør tipper jeg de sier ja?
ellers har de stoppet med det?
men de ap som ble solgt ny hos de sender de sef på service om det trengs!
 
  • Liker
Reaksjoner: ungeB
Flott klokke, perp calendar ? De har så mange avanserte at vanskelige å skille. Fra Jules Audemars linjen ?

Et triks for å avgjøre om det er en evighetskalender, er å se etter en eller annen for for skuddårsindikator.

På denne AP-en ser du den innenfor månedsvisningen, med 1, 2, 3 og B (trolig for "bissextile", skuddår på fransk).
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla