Audemars Piguet-tråden

Men hva er status på Code ellers, vet man det? Er den en vinner hos flere enn @Ralph ?

Jeg sa ved lansering at det nok kom til å svinge av den etter hatet hadde roet seg. Men så inviiisterte jeg og hele hi-fi budsjettet mitt på MiniDisc på midten av nittitallet…
 
@Chronodiver jeg var på besøk hos AP her for to uker tilbake. Der sa de at Code hadde begynt å selge veldig bra. Vet ikke alltid om jeg kan stole på det som kommer av info fra klokkemerker, men de var begeistret for Code internt nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
AE731B4F-80D9-4E5A-BD2E-C43D8B065905.png

Unektelig flott front. Jeg hadde nok vært mer begeistret om sidene av kassen hadde hatt en annen utforming. Stor sans for reimvalg av AP her. Blancpain hadde noe tilsvarende tilgjengelig til enkelte Leman modeller i gamle dager.

Om noen vet om gode reimer av tilsvarende design så rop gjerne ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Ralph
Irriterer meg grenseløst over navnet Code 11:59, men de nye oppdaterte modellene ser vakre ut! Spider-man er jeg nokså nummen til. Videre så begynner AP å bli veldig one trick pony(de har vært det lenge vel og merke men); de må få tilbake Millenary og Jules Audemars.
 
  • Liker
Reaksjoner: SGG og andres
Irriterer meg grenseløst over navnet Code 11:59, men de nye oppdaterte modellene ser vakre ut! Spider-man er jeg nokså nummen til. Videre så begynner AP å bli veldig one trick pony(de har vært det lenge vel og merke men); de må få tilbake Millenary og Jules Audemars.

Største problemet er vel også tilgjengeligheten. Er jo stort sett umulig å få kjøpt ny RO eller ROO. Må kjøpe mye rart før godsakene og ingen AD i Norge , kjipt. Helt enig med Jules Audemars. Masse flott de har laget der, har lurt på flere ganger å kjøpe noe eldre artig fra JA kolleksjonen, men er skeptisk til service kostnad og tid. Var i kontakt med en som sendte inn ROO til service og det tok vel nesten ett år å få den tilbake...
 
Tilgjengeligheten er utvilsomt dårlig og det er vanskelig å etablere et forhold. Ikke for å være helt hyklersk så forstår jeg AP til en viss grad. Alle ønsker Royal Oak og de produserer ikke nok (med vilje), noe som øker eksklusiviteten ved merkevaren og dette spesifikke produktet de "tilbyr". Typiske "hard to get" mentaliteten, selvom Francois Bennahmias sa i vinter/våres at de ville fokusere litt mer på førstegangskjøpere, utrolig nok.
Å få tilbud om å kjøpe en Royal Oak ved første anledning er nok tilsvarende sannsynlighet som å vinne i lotto. Den normale ruten er å kjøpe seg oppover og gjøre seg "fortjent" til en Royal Oak.

Jeg håper at AP får en boutique i Oslo en dag i fremtiden. Nå skulle ønske de kunne bli litt mindre "one trick pony" også. Millenary og Jules serien var bare positivt for porteføljen og gav litt mer substans til et merke som nå er kun kjent for oktagonet, mener jeg.
Og jeg er så takknemmelig for at Urmaker Bjerke aldri kommer til å selge Audemars Piguet, da hadde vi alle sittet med hendene i lomma.
 
  • Liker
Reaksjoner: Andyman
Litt sent ute her, men ny krono i Royal Oak serien med lilla skive. Hvitt gull. Ser helt strålende ut. Lurer veldig på når de kommer med sort keramikk og lilla skive.
 

Vedlegg

  • watch.png.transform.appdpmain.png
    watch.png.transform.appdpmain.png
    474,3 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Andyman
  • Liker
Reaksjoner: Eikthyrne
Nye på nettsiden.

Ref. 26574BC.GG.1224BC.01 - Hvit frostet gullkasse med perpetuell kalender. Liker veldig godt kontrasten mellom de blå tellerne og sorte skiven. Jeg har prøvd på frostet og må si det er fantastisk verk, men litt for hip hop for min smak.

Ref. 26735ST.OO.1320ST.02 - Samme som onlywatch modellen deres, men i stål.

De har også kommet ut med noen nye OffShores for kvinner.
 

Vedlegg

  • Ref. 26574BC.GG.1224BC.01.png
    Ref. 26574BC.GG.1224BC.01.png
    437,5 KB · Visninger: 0
  • Ref. 26735ST.OO.1320ST.02.png
    Ref. 26735ST.OO.1320ST.02.png
    398,2 KB · Visninger: 0