Audemars Piguet-tråden

Nye modeller fra Audemars Piguet. Inkluderer ikke 1017 ALYX 9SM av naturlige årsaker.
To sorte miunte repeater supersonnerie - eneste forskjellen mellom de to er at den ene har diamanter på timeviseren.
Videre så har vi "Jumbo" openworked i 18k gull. To 37mm Royal Oaks med snøsatte diamanter.
Mest interessante (for meg hvert fall) er Jumbo i titan med burgunder rød skive, uten petite tapisserie, og noe som heter BMG - Bulk Metallic Glass. Dette skal gjøre klokken enda mer motstandsdyktig mot riper og den slags.
To Offshores i 43 mm. Blå og sort keramikk med blå skive, minner veldig om 26405CE.OO.A030CA.01 som varte fra 2020 til 2022, bare blåere.
Den siste Offshore minner veldig om LeBron James sin Offshore modell fra 2013 med sin rosegull og titan.

16202XT (burgunder jumbo i titan med BMG) koster rundt 1.034.000 NOK. Det er nokså mye dyrere enn 16202BA, 16202BC og 16202OR som ligger på 845.000 NOK.
 
  • Liker
Reaksjoner: Andyman
To nye 1159(sluttet å si code).
Lilla og elfenben, rosegull, 38mm. Pris ved forespørsel, men antar prisen vil ligge et sted mellom rundt 340.000 til 450.000 kroner.
Det er også to nye Offshore, men unnlater de ettersom de ikke var så særlig spennende..
 

Vedlegg

  • watch.png.transform.appdpmain 1(1).png
    watch.png.transform.appdpmain 1(1).png
    595,1 KB · Visninger: 0
  • watch.png.transform.appdpmain1.png
    watch.png.transform.appdpmain1.png
    613,2 KB · Visninger: 0
De kan da umulig ha vært mindre spennende enn 1159? ;)
Spennende var kanskje feil ord! 43mm tourbillion keramiske monstre som er altfor vulgære i mitt syn men slenger de på her!
 

Vedlegg

  • watch.png.transform.appdpmain1 (10).png
    watch.png.transform.appdpmain1 (10).png
    426,9 KB · Visninger: 0
  • watch.png.transform.appdpmain1.png
    watch.png.transform.appdpmain1.png
    482,6 KB · Visninger: 0
En fin artikkel om AP's Scuba/Diver serie. Scuba var min grail for 10-11 år siden, og jeg fikk heldigvis tak i en Orange Scuba, som fremdeles er herlig. Pussig nok fikk jeg ikke følelser for den vanlige Diver da jeg fikk prøvd den.
https://quillandpad.com/2023/10/23/...d-gentas-diving-inspiration-finally-realized/
Vis vedlegg 349322
Utsøkt klokke! Diver serien er særdeles undervurdert og muligens min favoritt inkarnasjon av Offshore serien. Skulle så gjerne ønske de kom ut med litt fler farger nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og Ralph
Utsøkt klokke! Diver serien er særdeles undervurdert og muligens min favoritt inkarnasjon av Offshore serien. Skulle så gjerne ønske de kom ut med litt fler farger nå.
Jepp; helt klart de beste Offshore: ingen chrono (som ødelegger skiven), og derfor endel tynnere enn vanlig Offshore. Hvis man liker Diver burde man sjekke Scuba som jeg personlig liker mye bedre (og derfor også kjøpte :).
 
  • Liker
Reaksjoner: Eikthyrne
Vel jeg liker den, litt. Problemet blir at det ikke er keramisk lenke. En annen ting er skrifttypen. Tror den hadde vært kulere om de heller byttet ut brun med sort og hvitt og brukte Nightmare Before Christmas Jack Skellington på måneskiven.
Dette sagt så er det en interessant utgivelse. Brun hadde gått fantastisk med oransje.
 
Eid AP i åtte dager nå. Suuperfornøyd med klokken, men ganske kokt i hodet etter å ha forsøkt å bestille ny rem. Altså i hendelse for et latterlig opplegg. Ringte først Bjerke, da jeg trodde de fortsatt hadde AP. Det hadde de ikke, fair enough. Sendte så mail til AP, de svarte ikke. Ringte. Traff en hyggelig herremann som henviste meg til diverse butikker rundt om i europa. Ingen hadde på lager, og ingen ville sende om de hadde. Ringte opp igjen og fikk beskjed om å lage profil online på AP. Fikk så beskjed om at 2012 modeller var for gamle til å bestille deler til via page. Ringte så opp igjen og ble henvist til de samme butikkene som ikke sendte. Passe kjipt at det skal være såpass med arbeid å bestille to gummibiter som sikkert koster ti laken.
 
Eid AP i åtte dager nå. Suuperfornøyd med klokken, men ganske kokt i hodet etter å ha forsøkt å bestille ny rem. Altså i hendelse for et latterlig opplegg. Ringte først Bjerke, da jeg trodde de fortsatt hadde AP. Det hadde de ikke, fair enough. Sendte så mail til AP, de svarte ikke. Ringte. Traff en hyggelig herremann som henviste meg til diverse butikker rundt om i europa. Ingen hadde på lager, og ingen ville sende om de hadde. Ringte opp igjen og fikk beskjed om å lage profil online på AP. Fikk så beskjed om at 2012 modeller var for gamle til å bestille deler til via page. Ringte så opp igjen og ble henvist til de samme butikkene som ikke sendte. Passe kjipt at det skal være såpass med arbeid å bestille to gummibiter som sikkert koster ti laken.

Det er helt håpløse. Har selv en klokke jeg gjerne skulle hatt på service og et par andre spørsmål, men fysisk oppmøte virker å være svaret på alt. (Jeg har i tillegg vært i en butikkene deres, og de var ikke veldig mye mer hjelpsomme der...). jaja, fine klokker om ikke annet.
 
Redigert:
Det er helt håpløse. Har selv en klokke jeg gjerne skulle hatt på service og et par andre spørsmål, men fysisk oppmøte virker å være svaret på alt. (Jeg har i tillegg vært i en butikkene deres, og de var ikke veldig mye mer hjelpsomme der...). jaja, fine klokker og ikke annet.
Vi er kommet litt videre, uten at det er noe mer imponerende av den grunn. De nekter kategorisk å sende rem. Den må til AD eller Sveits for å få på dette. 4 uker, minst. Ganske håpløst.
 
  • Liker
Reaksjoner: 123uno
Var innom Nymans nylig. De slutter på forhandle AP ved årsskiftet Det var en del Royal Oak Offshore i monterer de bare skulle selge ut.
 
  • Wow
Reaksjoner: Ralph og Phenix
Eid AP i åtte dager nå. Suuperfornøyd med klokken, men ganske kokt i hodet etter å ha forsøkt å bestille ny rem. Altså i hendelse for et latterlig opplegg. Ringte først Bjerke, da jeg trodde de fortsatt hadde AP. Det hadde de ikke, fair enough. Sendte så mail til AP, de svarte ikke. Ringte. Traff en hyggelig herremann som henviste meg til diverse butikker rundt om i europa. Ingen hadde på lager, og ingen ville sende om de hadde. Ringte opp igjen og fikk beskjed om å lage profil online på AP. Fikk så beskjed om at 2012 modeller var for gamle til å bestille deler til via page. Ringte så opp igjen og ble henvist til de samme butikkene som ikke sendte. Passe kjipt at det skal være såpass med arbeid å bestille to gummibiter som sikkert koster ti laken.
Veldig underlig at det var såpass dårlig service, og det skjønner jeg er kjedelig! Har du sjekket horus straps? Eventuelt så kan kanskje boutique Amsterdam være behjelpelige? Nå vet jeg ikke så mye om straps når det kommer til AP dessverre. Håper du finner ut av det!
 
Det er helt håpløse. Har selv en klokke jeg gjerne skulle hatt på service og et par andre spørsmål, men fysisk oppmøte virker å være svaret på alt. (Jeg har i tillegg vært i en butikkene deres, og de var ikke veldig mye mer hjelpsomme der...). jaja, fine klokker om ikke annet.

Fysisk oppmøte er som regel løsningen på det meste i AP-verdenen, dessverre. Hvilken butikk var du innom?
 
Fysisk oppmøte er som regel løsningen på det meste i AP-verdenen, dessverre. Hvilken butikk var du innom?
Jeg har ikke vært innom enda, det er altså en suppe som snart er komisk. Jeg hadde en lang tirade etter å ha blitt sendt rundt i hele europa, ingen kan hjelpe. Sveits sender meg til AD, AD sender meg til sveits. Nå skylder de på at det er noe spesielt med norsk toll, og at de ikke får gjort noe. Jeg er så forbanna at jeg snart går på veggen. De foreslår at jeg må reise til Nederland (de mener altså ikke at det er noe problem å tolle ut klokken selv) Jeg fortalte at jeg hadde hatt to av klokkene på service i sveits i 2023, og at det ikke medførte noe problemer. De hadde ikke noe godt svar på hvorfor. Ikke vil de sende reim heller. Jeg sitter altså me en klokke som koster en ny bil, og de forventer at jeg må reise for å levere inn. Det er så sinnsykt at det ikke finnes ord. Vurdere seriøst aftermarket rem, og prøvd å høre om det er noen som har kompetanse på polering fortsatt hos Bjerke. Dette går ikke an.
 
Jeg har ikke vært innom enda, det er altså en suppe som snart er komisk. Jeg hadde en lang tirade etter å ha blitt sendt rundt i hele europa, ingen kan hjelpe. Sveits sender meg til AD, AD sender meg til sveits. Nå skylder de på at det er noe spesielt med norsk toll, og at de ikke får gjort noe. Jeg er så forbanna at jeg snart går på veggen. De foreslår at jeg må reise til Nederland (de mener altså ikke at det er noe problem å tolle ut klokken selv) Jeg fortalte at jeg hadde hatt to av klokkene på service i sveits i 2023, og at det ikke medførte noe problemer. De hadde ikke noe godt svar på hvorfor. Ikke vil de sende reim heller. Jeg sitter altså me en klokke som koster en ny bil, og de forventer at jeg må reise for å levere inn. Det er så sinnsykt at det ikke finnes ord. Vurdere seriøst aftermarket rem, og prøvd å høre om det er noen som har kompetanse på polering fortsatt hos Bjerke. Dette går ikke an.
Høres ut som det bare er å bli kvitt hele driten å finne noe annet. Dette hadde seriøst tatt fullstendig gleden av hele klokken for min del.
 
Redigert: