Annenhåndsverdi IWC Portuguese 5001-7

Medlem
31. aug. 2009
Innlegg
24
Sted
Oslo
Hei,

Har en fryktelig trang til å gå til innkjøp av en IWC Portuguese 7-day (5001-07), men er samtidig redd for å gå på en skikkelig smell dersom jeg må selge den igjen.

Hvordan er generelt bruktmarkedet for disse klokkene og hva ligger prisene på?

/ D
 
Kjøper du den ny i Norge går du på en smell. Pent brukte par år gamle finner man lett på nett for noen og førti tusen. Klokken er også betydelig billigere i vårt naboland (nesten da) england, og med dagens kurs blir det ekstra pent. Ned mot 50K ny bør du kunne klare. Pluss norsk mva da selvfølgelig;).
 
Gjør du et godt kjøp vil den nok ikke falle mye i verdi.

Men du vil vel ikke selge en slik klokke?
P1010913.jpg

P1000064.jpg
 
Får selvfølgelig ikke opp bildene her på jobben fordi IT har stengt ned "sånne" linker....utrolig irriterende..:(

Jeg så 7-days'en til omtrent 50 (tax free) i London og faktisk den samme prisen (uten taxfree) brukt i secondhand butikk inni byen....uansett, hvis du kjøper en Portoguese 7-days til den prisen kommer du garantert (nesten) til ikke å tape på det. Jeg mener denne holder seg meget godt i pris og vhis det skjer noe, går nok prisen opp og ikke ned. Unasett kommer du til å bli utrolig fornøyd, det er en fantastisk klokke.

Lykke til...
 
Nydelige bilder og god kombinasjon av dial og rem. Er det en ettermarkedsrem?

/ D

Original rem (den som tilhører modellen med hvitt gull) og original spenne. Jeg syns foldelåsen ikke passet mitt håndledd. Nå paser den perfekt.

Klokken virker stor selv om kassen er relativt liten. Husk at det er verdens største automatisk verk som sitter inni!
P1010911.jpg
 
Hør hør!

Du selger bare ikke en IWC Automatic 7 Days!

Du kjøper den.....
..... og lever lykkelig alle dager til ende;)

bilde1.jpg
 
IWC er dyrt i Norge, og IWC er ikke Rolex. Så om du kjøper den ny her hjemme går du definitivt på en smell om du skal selge den igjen. Men som nevnt er det jo gode priser på taxfreene og bruktbutikkene utenlands.

Det er jo egentlig unntaket snarerer en regelen at klokker holder seg godt i verdi, det gjelder jo hovedsaklig Rolex og enkelte andre populære modeller. Ellers oppfører prisene seg som på andre produkter, det er fort opptil 50% av i det øyeblikket de er litt brukt.
 
Det er jo egentlig unntaket snarerer en regelen at klokker holder seg godt i verdi, det gjelder jo hovedsaklig Rolex og enkelte andre populære modeller. Ellers oppfører prisene seg som på andre produkter, det er fort opptil 50% av i det øyeblikket de er litt brukt.

Enig, men var faktisk av den oppfatning at "toppmodellene" til IWC som Big Pilot OG Porto 7-days også hørte hjemme her ?? er det noen som har erfaring med det ? Panerai er vel også et av merkene som holder seg meget godt skal man tolke signalet oma t det er omtrent komplett umulig å få noe rabatter på kjøp av ny klokke...
 
Jeg har samme erfaring som nevnt over. I forhold til ny pris i Norge er annenhånsverdien ca halv pris.

Men som enkelte nevner; en selger ikke en IWC 5001-07 :D

IMG_0198.jpg
 
Vakkert, Stian!

Jeg var en tur innom Alf Lie i går forresten, 15% på alt. Møtte et forummedlem som var ute og siklet på 7-days, vi hadde en liten diskusjon om mørk vs. lys skive. Jeg har jo gått for lys, ikke minst pga av den fine blåneringen på visere og tall. Det gir klokken en ekstra dimensjon som jeg synes den mørke mangler. Men den er jo nydelig den også!

Klokkebilder314.jpg
 
Hei,

Det er da gledelig at jeg kan gjøre en oppdatering av tråden. Klokken nedenfor sitter nå på armen. Pent brukt med noe garanti igjen.

Måtte la en SpeedyPro gå for å mentalt kunne forsvare kjøpet, men angrer foreløpig ikke.

P1000376.JPG
 
7 days er en helt vanvittig flott klokke og har vært på ønskelisten, men har lest om mange som har negative erfaringer med nøyaktigheten på urverket. Hva er deres erfaringer?
 
7 days er en helt vanvittig flott klokke og har vært på ønskelisten, men har lest om mange som har negative erfaringer med nøyaktigheten på urverket. Hva er deres erfaringer?

Har ikke hatt klokken lenge nok til å si noe om mitt eksemplar, men har også lest at det ikke er uvanlig med +/- 7 sekunder om dagen. Det kan også være at det er noen forskjeller basert på om det er nytt eller gammelt verk (det kom en forandring i ca. 2007).

For mitt bruk spiller nøyaktigheten ikke så stor rolle - da kunne jeg like godt kjøpt kvarts, men det er selvfølgelig litt mer praktisk om man slipper å stille klokken til støtt og stadighet.
 
Min klokke går 5-10 sekunder raskt. Den har verket som ikke er oppgradert.

Gratulerer med en fantastisk klokke dnome!
 
Min klokke går 5-10 sekunder raskt. Den har verket som ikke er oppgradert.

Noen som vet hva IWC gjorde i denne oppgraderingen?
Synes avviket er i største laget for å koste 85k hos AD i Norge.
Men har lest om folk som har sendt klokka inn til justering hos IWC hvor den har gått meget nøyaktig i etterkant, så det er selvsagt håp :)

dnome: Gratulerer så mye med klokken din ;) Kan ikke se bildet, er det med hvit/sølv skive eller svart?
 
Noen som vet hva IWC gjorde i denne oppgraderingen?

dnome: Gratulerer så mye med klokken din ;) Kan ikke se bildet, er det med hvit/sølv skive eller svart?

Sånn da skal bildet være på nett igjen. Gikk for hvit skive. Personlig synes jeg sorte skiver kan være litt vanskeligere å lese og ikke like rene.

Så vidt jeg har lest ble to juveler byttet ut med kulelager i det nyeste verket. Usikker på hvorfor.
 
Sånn da skal bildet være på nett igjen. Gikk for hvit skive. Personlig synes jeg sorte skiver kan være litt vanskeligere å lese og ikke like rene.

Så vidt jeg har lest ble to juveler byttet ut med kulelager i det nyeste verket. Usikker på hvorfor.


Vakkert ur, og Grattis med et godt valg av en IWC!
Denne blir du fornøyd med.:D

Hva gjelder avlesing på sort skive er det selvsagt en smakssak.
Min egen hilser.....

P1000602-1.jpg