Klokkespotting

Så litt på Norske Talenter i kveld og syntes det så ut som Alex Rosen hadde på seg Eterna Kontiki Four-Hands med kremfarget skive, lik den HerrUr her på forumet har.

Med tanke på Rosens tilknytning til Kontiki-museet gjennom Berserk-ekspedisjonene, så høres ikke det helt usannsynlig ut.
 
Med tanke på Rosens tilknytning til Kontiki-museet gjennom Berserk-ekspedisjonene, så høres ikke det helt usannsynlig ut.

Hvilken tilknytning hadde Berserk -ekspedisjonene til Kontiki-museet? Var de med å finansiere prosjektet? Må innrømme at jeg ikke fikk med meg programmene på tv og vet derfor lite om ekspedisjonene :eek:
 
Så litt på Norske Talenter i kveld og syntes det så ut som Alex Rosen hadde på seg Eterna Kontiki Four-Hands med kremfarget skive, lik den HerrUr her på forumet har. Litt vanskelig å se, for jeg fikk bare et lite glimt. Ikke en klokke en ser ofte i det fri:) Thomas Gjertsen hadde på seg en Rolex Datejust.
P1000295.jpg

Du har rett topale. Så deler av programmet selv, og er 99% sikker på at det er en Eterna Kontiki Four Hands med gul skive. Fikk et godt nærbilde av klokken under innslaget med motorsag-mannen.
imgp1334n.jpg
 
Hvilken tilknytning hadde Berserk -ekspedisjonene til Kontiki-museet? Var de med å finansiere prosjektet? Må innrømme at jeg ikke fikk med meg programmene på tv og vet derfor lite om ekspedisjonene :eek:

Jeg er ikke sikker på om det var noe sponsing inne i bildet, men jeg husker at i hvert fall at boken om den siste ekspedisjonen ble presentert på Kontiki-museet. Dessuten så har vel Alex Rosen vært konferansier ved flere arrangementer på museet.
 
Har observert to Breitling for Bentley på henholdsvis Chuck Liddell (ja, han som hadde grisebanket oss alle), og en for meg ukjent engelskmann på tv.. :)
 
Så nettop Kill Bill vol.2 På nrk3, sikkert gammelt nytt, men hovedperson Beatrix bruker en Rolex Daytona med hvit skive.
 
Noen mad men fan her?

Ser stadig vekk dress ur på div håndledd, men klarer ikke og identifisere noen av de. Har noen her klart det? Serien er jo kjent for og ha et nærmest slavisk forhold til det og holde propsa autentiske.
:)
 
Var med en meget god venn i går for å kjøpe klokke.
Det ble en IWC Aquatimer Chrono.
Selger hadde nye Submariner stål/gull med blå skive.
Den var utrolig lekker!:cool:

Kjøpet gikk forøvrig i boks!:cool:
 
Var på spinning på Elixia Ringnes Park tidligere i ettermiddag. På sykkelen ved siden av meg var det en typisk Birken-sølvrev med en 16610LV. Litt uvanlig i spinningsalen, men jeg liker det! Var det noen av dere gærninger?
 
Spinning???!!! Hehe... Greit at sidemannen har en lekker klokke hvis man ikke har no eyecandy til instruktør ;)

Vegard
 
En godt voksen kar i kantina satt i går med en gull-stål Submariner med champagne serti-dial. Bling, bling :)
 
På jobben idag så jeg først en kar med en Gull/stål Submariner med svart skive og etterpå var det en kar innom med en Omega seamaster aquaterra i stål med grå skive og svart croc rem.
 
Jeg så en reklame for SAS på tv2 i kveld hvor jeg fikk et glimt av klokken til en pilot. Klokken vistes bare raskt fra siden, men det så ut til å være en Rolex med dreibar bezel, hvilken vet jeg ikke. Kan det være at de har gjort hjemmeleksene sine og tatt med en Gmt Master, som i sin tid var den første pilotklokken med gmt-funksjon?:p
 
Den nye frisøren min hadde faktisk en Panerai Luminor GMT.
At en frisør har råd til en slik klokke vitner bare om de gode mulighetene for svart arbeid i denne og de fleste andre håndverkerbransjer (kun kontant betaling)
 
Den nye frisøren min hadde faktisk en Panerai Luminor GMT.
At en frisør har råd til en slik klokke vitner bare om de gode mulighetene for svart arbeid i denne og de fleste andre håndverkerbransjer (kun kontant betaling)

Evt at han er en WIS. Eller eier frisørsalongen. Eller bare valgte å kjøpe fet klokke framfor et annet leketøy. Eller at han har en rik kone. Eller en rik mannlig partner. Eller at han ikke er frisør, men stylist. Jeg ville si at det er ganske mange muligheter klokka kan vitne om ;) Hadde dere en hyggelig klokkeprat, da?
 
Evt at han er en WIS. Eller eier frisørsalongen. Eller bare valgte å kjøpe fet klokke framfor et annet leketøy. Eller at han har en rik kone. Eller en rik mannlig partner. Eller at han ikke er frisør, men stylist. Jeg ville si at det er ganske mange muligheter klokka kan vitne om ;) Hadde dere en hyggelig klokkeprat, da?
Ja, vi hadde en meget hyggelig prat. Han var en temmelig oppdatert Paneristi. Han hadde kjøpt uret sitt i Italia for et par år siden og ble i likhet med meg litt skuffet da Panerai mistet noe av sin eksklusivitet i Norge da Bjerke begynte å selge dem her.