Rolex nyheter fra Basel!

Føler jeg er litt tom inne i meg...

Hvorfor solgte jeg Rolexene for å kjøpe nye, kom jo ingen av interesse for meg!

Nå må jeg ut å jakte på nytt, jaja, pytt pytt :D
 
Personlig er jeg glad for at Rolex følger sin egen linje og ikke skjeler for mye til det som skjer rundt dem. Det er den trege og jevne utviklingen av de samme modellene som har gjort Rolex til det sterke og universelt gjenkjennelige produktet det er idag. Når en 40 år gammel Sub idag koster 2/3 av en splitter ny, og en stål Datejust fra 70-tallet koster det mangedobbelte av en tilsvarende Omega, er det nettopp fordi det konservative designet gjør dem tidløse. Det er laget mange spennende ur som idag bare er utdatert kuriosa for spesielt interesserte. Jeg tror mange av dagens overdesignete og overdimensjonerte ur vil havne i den kategorien om noen år. Det vil garantert ikke en 40mm Submariner.

Nå er jeg en middelaldrende surpomp med små håndledd og uvilje mot forandring, så min oppfatning er kanskje litt preget av det. Men jeg synes mye av den lille utvikling Rolex har hatt de siste år har gått i feil retning. Den store Datejusten er for stor for et dressur, og dimensjonene er feil. Jeg klarer ikke å se at Deepsea`en har noen fordeler fremfor den gamle Seadwelleren, utenom å se bulky ut. Og "ROLEXROLEXROLEXROLEX"- på innsiden av kassen er bare tacky. Men at Exploreren ble gjort litt større var en god idé, og jeg likte dennye II`eren.

+1! Hvorfor forandre på noe som funker så bra som det gjør?
 
+1! Hvorfor forandre på noe som funker så bra som det gjør?

Det er et godt poeng. Allikevel så er man vel blitt litt fange av annenhåndsmarkedet når man ikke kan gjøre noe nytt fordi det vil "ødelegge" for bruktmarkedet med tanke på å introdusere større størrelser. Rolex kan vel også bli bedre. Det er en balansegang mellom å være tro mot sin tradisjon og det å stagnere tenker jeg.
Jeg vil gjerne ha 46 på seadweller jeg. Så kan de andre puslemodellene være som de er. Det må da være et ok kompromiss? Også slenger vi på en solid lenke med litt dimensjon all over 24/24 som ikke rangler og slarker seg etter 1 år så blir det så bra atte. (Obs dette må leses med et glimt i øyet)
 
Hadde Rolex styrt verden hadde den den nyeste utgaven av Mercedes fremdeles sett slik ut.
mb19016jun2001a.jpg

Litt pussig at en klokkeprodusent helst vil at tiden skal stå stille. Den ultimate klokken i Rolex sin ånd ville vært en klokke uten urverk med påmalte visere og dato slik at tiden kunne stå dønn stille til evig tid.;)
 
Heldigvis går det rykter om at bezelringen på den grønne Submariner skal bli litt mørkere på produksjonsmodellene.