"Andre" highendprodusenter

Ok, fikk tafse litt på denne rakkeren på redbarNY Onsdag. Noen som gjetter komplikasjonen sånn på rappen?

12-600x720.png
 
Ok, fikk tafse litt på denne rakkeren på redbarNY Onsdag. Noen som gjetter komplikasjonen sånn på rappen?

12-600x720.png
Hm. Ser ut som sekundene er delt opp i 6, sånn at hver lille viser tar 10 sekunder av gangen. Noe som skulle tilsi at klokken er ca. 20 sekunder over 10 over 10.
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Hm. Ser ut som sekundene er delt opp i 6, sånn at hver lille viser tar 10 sekunder av gangen. Noe som skulle tilsi at klokken er ca. 20 sekunder over 10 over 10.
Korrekt.

Her snakker vi tankegang jeg liker. La oss ta den vanligste komplikasjonen av dem alle, og gjør den uhyre komplisert. Både i mekanisk forstand, men også i form av avlsesning. Haha.
Det blir litt som 70-tallet. Javisst, la oss lage høye sko... Men, hva om vi lager høye sko med gullfisk i!?
 
Korrekt.

Her snakker vi tankegang jeg liker. La oss ta den vanligste komplikasjonen av dem alle, og gjør den uhyre komplisert. Både i mekanisk forstand, men også i form av avlsesning. Haha.
Det blir litt som 70-tallet. Javisst, la oss lage høye sko... Men, hva om vi lager høye sko med gullfisk i!?

Det er vel egentlig det motsatte av FP.Journe-filosofien (altså en urmaker som er motstander av central seconds fordi det fører til et ekstra tannhjul og mer friksjon) - Jeg må si at jeg er tilhenger av begge filosofiene selv om den ene strengt tatt utelukker den andre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Litt tidligere i tråden var vi inne på å gjøre relativt enkle ting litt mer komplisert. Og her har vel Ulysse Nardin tenkt nesten i overkant vanskelig:

Ulysse-Nardin-Grand-Deck-Marine-Tourbillon-aBlogtoWatch-59.jpg


UN Grand Deck Marine Tourbillon.

Her snakker vi rett og slett vaiere som drar retrograde-minuttviseren frem og tilbake.
 
Litt tidligere i tråden var vi inne på å gjøre relativt enkle ting litt mer komplisert. Og her har vel Ulysse Nardin tenkt nesten i overkant vanskelig:

Ulysse-Nardin-Grand-Deck-Marine-Tourbillon-aBlogtoWatch-59.jpg


UN Grand Deck Marine Tourbillon.

Her snakker vi rett og slett vaiere som drar retrograde-minuttviseren frem og tilbake.
Snakk om komplikasjon for komplikasjonens skyld. Stilig er det da :D
 
Litt tidligere i tråden var vi inne på å gjøre relativt enkle ting litt mer komplisert. Og her har vel Ulysse Nardin tenkt nesten i overkant vanskelig:

Ulysse-Nardin-Grand-Deck-Marine-Tourbillon-aBlogtoWatch-59.jpg


UN Grand Deck Marine Tourbillon.

Her snakker vi rett og slett vaiere som drar retrograde-minuttviseren frem og tilbake.

"I got no strings to hold me down..." Eller hvordan var der igje ?
 
Internet it is.
Romain Gauthier Logical One Natural Titanium såg jo sprekt ut:
Så må jeg bare finne ut hva Magical Constant Force er
Vis vedlegg 6853
En vanlig constant force gir flere runder rundt en "gjenget" aksling for å gire om kraften etterhvert som hovedfjæren endrer spenningen sin.
RG har her kommet opp med en måte å formidle kraften på i en etasje so to speak, trolig gjennom giringen i første mottagende tannhjul. Han har også laget kjedet med rubiner for mindre friksjon.

Imponerende og konge med litt nytekning.