"Andre" highendprodusenter

Her er et stjerne eksempel på det og integrere lenke mot selve kassen. Der har Rolex en vei og gå.
Syne denne var råflott,men kanskje noe fete visere. Elsker de blå viserene på skiva.....

Parmigiani Flaurier Pershing:
parmigiani%20fleurier%20pershing%201.jpg


Denne likte jeg også meget godt....Litt vintage preg på kassen.

Roger Dubuis - Chronograph La Monegasque:
monegasq.jpg
[/QUOTE]

Nvh
Timebandit
 
Dubuis er greit så lenge man slipper unna den grusomme bezelen han vanligvis slenger på sportsurene sine. Rent horologisk er det jo top-notch greier!
 
Jeg har alltid hatt et godt øye til Richard Mille og jeg registrerer at noen av modellene nærmer seg
oppnålige priser på bruktmarkedet:rolleyes:

Problemet med de "rimelige" RMene er jo at de begynner å nærme seg servicealder. Er ikke sikker på at gliset er like bredt da...
 
Synes kassene på disse RD klokkene er meget flotte:) Kunne godt hatt et slikt eksemplarer i samlingen! Ellers har jeg sansen for fler av disse mindre high end produsentene, og skulle gjerne både sett og hørt mer om fler av disse.
 
Problemet med de "rimelige" RMene er jo at de begynner å nærme seg servicealder. Er ikke sikker på at gliset er like bredt da...

Godt poeng, Mogens! :D

TRF har forresten åpnet et eget AP-subforum. Av en "sticky-post" der, er jeg at man normalt må regne med mer enn dobbelt så høye servicekostnader på AP vs Rolex, og minimum service hvert 5. år.
Vi hørte jo om en som hadde betalt 25K for service på en RO Chrono. (Dette gjør at min RO-drøm forblir nettopp det i noen år fremover ;) )

Går man for en RM eller annet high end, tror jeg man trygt bør sette av 15-30K til service...
 
Poenget mitt var at prisen ikke nødvendigvis er direkte sammenlignbar med en enklere klokke til samme prisen. Jeg har vurdert en selv;)

Skjønner..... jeg har også lest på noen forum at det tidligste RM hadde problemer med finishen. Når man bruker
så mange "nye" materialer så er det ikke alltid like lett og forutsi hvordan de eldes. Med tanke på korrosjon ol.
 
Klokkekjøpere er som sauer. De er flokkdyr. Det er trygt å handle Rolex eller noen av de andre store merkene. Velger du klokker fra mindre og mer ukjente produsenter, står du på usikker grunn - helt alene.
Men herrejemeni så mye mer interessante klokker.

Absolutt enig i det, men det er ikke tilfeldig at flokken har oppstått i utgangspunktet. Både Omega og Rolex har jo modeller der alt bare er riktig, og som derfor klarer å apellere på tvers av vidt ulike klokkesmaker.

Likte denne varianten også:

roger_dubuis_la_monegasque_chronograph_2.jpg

Hjelp, en chestefield på armen :eek:
 
Har kikket litt på Jaquet Droz sine klokker i det siste, men ting kan vel tyde på at de først og fremst sikter seg inn på det asiatiske markedet...

jdragon3.JPG
 
Voutilainen, ja. Lager mye pent. Finnene har også: Sarpaneva som lager kule ting. Kanskje litt over the top for mange, men...

korona_k3_black_moon_01.jpg


Håper noen tar opp hansken her hjemme også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Akrapovic
Huff! :)
Hadde ikke likt å ha de øynene stirrende på meg! Og jeg hadde i hvert fall ikke betalt for det ;)
Du leter bredt, det skal du ha, SD :D
 
Voutilainen, ja. Lager mye pent. Finnene har også: Sarpaneva som lager kule ting. Kanskje litt over the top for mange, men...

korona_k3_black_moon_01.jpg


Håper noen tar opp hansken her hjemme også.

Denne er kul! Mye annet spennede som er presentert i denne tråden. Roger Dubuis har i mine øyne noe av det peneste som kommer av kasser. Ligger jo en på finn.no også om dagen.

Har aldri fått prøvd en RM på håndene, men synes de har veldig mange kule modeller. Naturligvis mange som er helt sykt priset, men som nevnt er det jo noen som nærmer seg ok pris om dagen.
 
Synes at både A. Favre & Fils og Urwerk forjenter å være med her. I tillegg så flesker jeg til med en Blvgari Gerald Genta GMT. Urwerk må vel være en de mest spesielle urene på markedet - dessverre med en helt håpløs pris:(

A. Favre & Fils lager dessverre bare to klokker - begger er særdeles velgjorte med dessverre særdeles velgjort pris (starter fra 220 000). Prisen på Urwerk er jo bare latterlig ......1,8 mkr.....det verste er at jeg hadde kjøpt den hvis jeg kunne.....tiltaler nerden i meg:D

Blvgari Gerald Genta har jeg prøvd hos Bjerke....kraftig klokke - mener den lå på ca. 160 000....og da er det mye annet spennende....EDIT : ser at jeg ikke har lastet opp GMT-versjonen!!! Men pen klokke, jeg lar den være i fred!

Urwerk-CC1-Watch-4.jpg


Afavrefilsback.jpg


Bvlgari-Gerald-Genta-Octo-Bi-Retro-Watch.jpg
 
....var bare så godt i gang.

Tar også med Lang & Heyne med sin vakre "King Albert of Saxony" og H.Moser & Cie med en utrolig flotte "Perpetual - Golden Edition".

KingAlbergofSaxony.jpg


og ikke minst....

gphg2011_h_moser_11_0627_perpetual_golden_edition_341_101_008_1.jpg


:eek::eek:....MÅ HA!!