"Andre" highendprodusenter

Bvlgari-Gerald-Genta-Octo-Bi-Retro-Watch.jpg

Må bekjenne at jeg har en svakhet for denne, selv om det bryter med alle mine tanker om hvordan klokker skal se ut.
 
Den Moser'n er jo helt nydelig, men hvorfor i all verden har de skrevet "up/down" på Power Reserven? Close, but no cigar :)
 
Den Moser'n er jo helt nydelig, men hvorfor i all verden har de skrevet "up/down" på Power Reserven? Close, but no cigar :)

Det er jeg helt enig i!!!
Men, bestiller du en klokke til 500 000 så skal du ikke se bort ifra at du kan velge bort "up/down":grin:

Må jo ellers nevne Louiseau - besøk hjemmesidenn på http://www.manufacture-loiseau.ch/ for å skjønne hva dette faktisk er !

loiseaubackforward.jpg


Klokken kan brukes på begge sider og ja...denne har mer komplikasjoner enn man strengt tatt trenger...

Prisen? Må du spørre så har har du ikke råd.....
 
Personlig synes jeg Girard Perregaux er rimelig undervurdert her til lands, spesielt 1966 Annual Calendar.
girdard-perregaux-1966-full-calendar-watch.jpg
 
Mange fine klokker, og noen produsenter jeg har misset. Klokkene fra A. Favre & Fils var veldig flotte. Fantastiske urverk!
 
Nei så sykt. Lå å tenkte på urkasse uten krone Igår og kom fram til at det ikke burde være noe problem å ha underliggende krone som fluktet med baklokket og kunne trekkes ut med en flapp. Også poster du denne klokken. Sykt.
 
For high-end-klokker. er det nok kun Lange, PP og AP som gjelder - for min del ihvertfall. VC er fin - men litt for sær etter min smak.

Har hatt AP. Helt nydelig ift. de vanlige klokkene som Rolex og Omega.
 
For high-end-klokker. er det nok kun Lange, PP og AP som gjelder - for min del ihvertfall. VC er fin - men litt for sær etter min smak.

Har hatt AP. Helt nydelig ift. de vanlige klokkene som Rolex og Omega.

Hvorfor ikke JLC!? :)
 
Klokkekjøpere er som sauer. De er flokkdyr. Det er trygt å handle Rolex eller noen av de andre store merkene. Velger du klokker fra mindre og mer ukjente produsenter, står du på usikker grunn - helt alene.
Men herrejemeni så mye mer interessante klokker.

Helt sant det du sier! Har selv falt for swiss-made merket "Clerc"! Noen utrolig fine og særegne klokker! (Link: http://www.proworth.com/ClercGentsIcon8GrandeDateDouble-TempsAutomaticWatch-I8DTA11Black2.aspx)
Ikke like eksklusiv som PP, AP, RM osv, men eksklusiv "ukjent" produsent! Litt spennende :D
 
Jeg skal fortelle om mitt favorittmerke på NURK møtet i dag. Kanskje ikke noen overraskelse at det er Vacheron Constantin.