"Andre" highendprodusenter

Klokkekjøpere er som sauer. De er flokkdyr. Det er trygt å handle Rolex eller noen av de andre store merkene. Velger du klokker fra mindre og mer ukjente produsenter, står du på usikker grunn - helt alene.
Men herrejemeni så mye mer interessante klokker.

Absolutt enig i det, men det er ikke tilfeldig at flokken har oppstått i utgangspunktet. Både Omega og Rolex har jo modeller der alt bare er riktig, og som derfor klarer å apellere på tvers av vidt ulike klokkesmaker.

Likte denne varianten også:

roger_dubuis_la_monegasque_chronograph_2.jpg

Hjelp, en chestefield på armen :eek:

Har kikket litt på Jaquet Droz sine klokker i det siste, men ting kan vel tyde på at de først og fremst sikter seg inn på det asiatiske markedet...

jdragon3.JPG

Voutilainen, ja. Lager mye pent. Finnene har også: Sarpaneva som lager kule ting. Kanskje litt over the top for mange, men...

korona_k3_black_moon_01.jpg

Håper noen tar opp hansken her hjemme også.

• Liker
Reaksjoner: Akrapovic
Huff! :)
Hadde ikke likt å ha de øynene stirrende på meg! Og jeg hadde i hvert fall ikke betalt for det ;)
Du leter bredt, det skal du ha, SD :D

Voutilainen, ja. Lager mye pent. Finnene har også: Sarpaneva som lager kule ting. Kanskje litt over the top for mange, men...

korona_k3_black_moon_01.jpg

Håper noen tar opp hansken her hjemme også.

Denne er kul! Mye annet spennede som er presentert i denne tråden. Roger Dubuis har i mine øyne noe av det peneste som kommer av kasser. Ligger jo en på finn.no også om dagen.

Har aldri fått prøvd en RM på håndene, men synes de har veldig mange kule modeller. Naturligvis mange som er helt sykt priset, men som nevnt er det jo noen som nærmer seg ok pris om dagen.

Synes at både A. Favre & Fils og Urwerk forjenter å være med her. I tillegg så flesker jeg til med en Blvgari Gerald Genta GMT. Urwerk må vel være en de mest spesielle urene på markedet - dessverre med en helt håpløs pris:(

A. Favre & Fils lager dessverre bare to klokker - begger er særdeles velgjorte med dessverre særdeles velgjort pris (starter fra 220 000). Prisen på Urwerk er jo bare latterlig ......1,8 mkr.....det verste er at jeg hadde kjøpt den hvis jeg kunne.....tiltaler nerden i meg:D

Blvgari Gerald Genta har jeg prøvd hos Bjerke....kraftig klokke - mener den lå på ca. 160 000....og da er det mye annet spennende....EDIT : ser at jeg ikke har lastet opp GMT-versjonen!!! Men pen klokke, jeg lar den være i fred!

Urwerk-CC1-Watch-4.jpg

Afavrefilsback.jpg

Bvlgari-Gerald-Genta-Octo-Bi-Retro-Watch.jpg

....var bare så godt i gang.

Tar også med Lang & Heyne med sin vakre "King Albert of Saxony" og H.Moser & Cie med en utrolig flotte "Perpetual - Golden Edition".

KingAlbergofSaxony.jpg

og ikke minst....

gphg2011_h_moser_11_0627_perpetual_golden_edition_341_101_008_1.jpg

:eek::eek:....MÅ HA!!

Den Moser'n er jo helt nydelig, men hvorfor i all verden har de skrevet "up/down" på Power Reserven? Close, but no cigar :)