Første klokke og første Panerai

Jeg skal også om kort tid gå til innkjøp av en Panerai og jeg vurderer en 0000/zero eller en 112. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg.
 
Jeg skal ogs om kort tid g til innkjp av en Panerai og jeg vurderer en 0000/zero eller en 112. Jeg klarer ikke helt bestemme meg.

Den der er ikke lett. Kommer kanskje litt an på om man synes glass bak og pyntet urverk er verd 4-5000,- mer.
Er litt usikker på forskjellen mellom OP1 og OPX. De er vel basert på samme ETA-verk, og jeg regner med at OP1 også går presist nok. Det er jo ingen sekundviser. Da gjenstår det å vurdere om innsyn i urverket er verd de ekstra pengene.

Så kanskje .. hvis man skal tenke rasjonelt:
- har man strukket seg langt, og de 4-5000 egentlig burde brukes på noe mer fornuftig -> Kjøp 000
- har man penger nok -> Kjøp 112. Den er jo veldig fin. Både foran og bak!

... men er man rasjonell når det gjelder klokker?

Dette hjalp deg vel ingenting?
 
Du vil nok angre mest på
Sandwich dialen hvis den ikke er tilstede. Innsyn er ikke så viktig for meg hvis det ikke er et veldig pent verk.
 
Hvilken modell?

Dette er et stadig tilbakevendende spørsmål i de fleste klokkefora,- både når det gjelder Panerai eller andre merker.

Det beste vi Paneristis gjør, er å forvirre potensielle kjøpere ytterligere. Det er jo nemlig slik at smaken og økonomien er svært så individuell.

Som Paneristi gjennom mange år, er mitt beste råd til dere som vurderer en PAM, å lese dere opp på f.eks www.paneristi.com og her inne på vår egen side. Ta så turen innom en AD, gjerne Bjerke i Oslo, og prøv en PAM på armen, helst en 44mm. Vær tilslutt forberedt å overstige budsjettet. ;)

Nytt eller brukt,- spiller i grunnen liten rolle, såfremt du blir fornøyd og klokken leveres med papirer, kasse og esker.

Lykke til med valget!
 
Tusen takk for tips!

Valget erutrolig vanskelig når man ser på disse to kunstverkene:
111VS112.png


Svar gjerne på meningsmålingen i denne tråden:
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?10886-Hvilke-er-penest-og-skulle-du-velge-som-din-f%F8rste-Panerai
 
Gratulerer! Da også du blitt en Paneristi! ( Merk deg skrivemåten);)

En PAM005 er et godt valg, en klassiker som lett lar seg selge igjen.
Neste utfordring er å skaffe seg alle disse lekre remmene som er å få kjøpt.

Lykke til med nyanskaffelsen, nyt den!

Send meg en PM med postadressen din, så kan det bli en liten overraskelse :D
 
Hei, mye snakk om den såkalte sandwich dialen. Kan noen forklare meg hva det er?

Hilsen en som snuser veldig på Panerai
 
Hei, mye snakk om den såkalte sandwich dialen. Kan noen forklare meg hva det er?

Hilsen en som snuser veldig på Panerai

Skiven er to lag - så bland annet tallen fremstår med 3d-effekt

Rahmen_Bild_sandwich.jpg


Panerai er ikke alene om dette, men sett til en tråd som gikk for ikke lenge siden så er det ikke veldig vanlig.

Steinharts Apollon har det, Ocean 7 har en http://www.ocean7watchco.com/LM_1_p/lm-1.htm for eksempel
 
Takker for raskt og godt svar! Gjelder dette for alle Panerais aktuelle klokker, eller er det kun utvalgte modeller som har denne dialen?
 
Takker for raskt og godt svar! Gjelder dette for alle Panerais aktuelle klokker, eller er det kun utvalgte modeller som har denne dialen?

Ikke alle har det nei, men det finner du fort ut - det er veldig lett å spotte om det er sandwich eller ikke når du først ser klokken og vet hva du ser etter.