Alf Lie konkurs?

Trist at det skulle gå dårlig med Alf Lie. Har vært innom der selv en del ganger. Ser det er noen negative kommentarer til at Bjerke tar over IWC. Jeg har ikke noen erfaring med dem, men er interessert i IWC for øvrig, så litt utfyllende informasjon om hvorfor dette er negativt hadde jeg satt pris på.
 
Kanskje IWC er noe for Tideman? han snakket om å fjerne noe ræl, og da blir det kanskje plass til IWC også!
 
En kompis av meg jublet litt i går når han hørte nyheten. For han har ikke Alf Lie vært noen opptur. Men når jeg fortalte han dette, ble det kvalme og skjelsord som kom tilbake. Kan ikke akkurat si meg uenig. Jeg har aldri hatt noe forhold til Alf Lie, men hørt mye godt om den gamle forretningen av bekjente og familie. Så veldig trist at de må gi seg, for ansatte og kunder. Hos Alf Lie (Aker brygge) fikk jeg ihvertfall se, ta på og høre om IWC, god service. Nå må jeg vel belage meg på å kun se på de i glassmontre fra gaten:(
 
En kompis av meg jublet litt i går når han hørte nyheten. For han har ikke Alf Lie vært noen opptur. Men når jeg fortalte han dette, ble det kvalme og skjelsord som kom tilbake. Kan ikke akkurat si meg uenig. Jeg har aldri hatt noe forhold til Alf Lie, men hørt mye godt om den gamle forretningen av bekjente og familie. Så veldig trist at de må gi seg, for ansatte og kunder. Hos Alf Lie (Aker brygge) fikk jeg ihvertfall se, ta på og høre om IWC, god service. Nå må jeg vel belage meg på å kun se på de i glassmontre fra gaten:(

Har vanskelig å forstå den siste setningen der, kan du ikke bare gå inn og spørre om å få prøve de da?
 
Har vanskelig å forstå den siste setningen der, kan du ikke bare gå inn og spørre om å få prøve de da?

Ryktene skal ha det til at @Wangensten er utestengt fra Urmaker Bjerke på livstid, grunnet sexuell trakassering av de kvinnelige ansatte :(
Det er jo bare et spørsmål om tid før han blir utestengt fra Tidemann også :D

Seriøst: Jeg har bare positive ting å si om servicen til Bjerke, men så kler jeg meg som Little Lord Fauntleroy, så det skulle vel bare mangle;)
 
Redigert av en moderator:
Kanskje IWC er noe for Tideman? han snakket om å fjerne noe ræl, og da blir det kanskje plass til IWC også!

Vil tro Lange&Söhne står høyere opp på ønskelisten, men hvem vet. Tidemann har jo JLC og snart Vacheron som også er Richmont-merker som IWC.

Jeg har for så vidt bare pene ting å si om servicen på Bjerke. Selv føler jeg litt på at det vel er en grense for hvor mange ganger man kan gå innom bare for å kikke uten å kjøpe noe... :p
 
Ryktene skal ha det til at @Wangensten er utestengt fra Urmaker Bjerke på livstid, grunnet sexuell trakassering av de kvinnelige ansatte :(
Det er jo bare et spørsmål om tid før han blir utestengt fra Tidemann også :D

Seriøst: Jeg har bare positive ting å si om servicen til Bjerke, men så kler jeg meg som Little Lord Fauntleroy, så det skulle vel bare mangle;)

Spennende stil du har @HCWL ;)

Little-Lord-Fauntleroy_400.jpg
 
Redigert av en moderator:
Jeg har for så vidt bare pene ting å si om servicen på Bjerke. Selv føler jeg litt på at det vel er en grense for hvor mange ganger man kan gå innom bare for å kikke uten å kjøpe noe... :p

Tja. Synes vel egentlig kanskje ikke det.

Er jo snakk om at de skal levere service til MEG for at jeg skal legge igjen mine penger der.

Det er jo opp til dem å overbevise meg om at det gir mer mening enn å kjøpe fra et annet sted.
 
Jeg har et ur til service hos Alf!

Kontaktet bostyrer og ble henvist til DL.
Ringte så DL Espen Saastad og han kunne fortelle at butikken veldig snart er oppe og går igjen og at situasjonen ikke er dramatisk for oss som har ur inne til service:)

Shit happens!
Glad for at det snart er liv der igjen og at Oslo ikke mister en super urmaker som har eksistert i generasjoner!
Får vel snart se skadeomfanget med tanke på hvilke merker de skal (får)føre.
 
Redigert:
Det er dessverre mange urmakere som sliter for tiden, så det kommer nok flere konkurser i bransjen i løpet av året. Gråmarkedet vokser seg feit på bekostning av etablerte forhandlere. Trist synes nå jeg.....


Vet bare om en forholdsvis nyetablert som sliter med økonomien, ellers er der vel flere som er på flyttefot i Oslo sentrum. Ryktene sier at Christensen flytter til et senter og at Malmnes stikker utenbys?

Gråmarkedet vil alltid eksistere, synd ikke AD er litt mindre opptatt av å serve ur kjøpt grått...


G.
 
Kanskje dette er så enkelt som at markedet er dårlig på Aker Brygge om dagen, mtp all byggingen. Og da er det enkleste å slå seg konkurs for å gå ut av leiekontrakten.

Mye som skjer på Aker Brygge om dagen, men utrolig dumt hvis Bjerke sitter igjen uten konkurranse...
 
Saastad har visst vært litt for aktiv i gråmarkedet til å få fortsette med de store merkene fra Sveits. Regner med at IWC får en ny AD i Oslo....