Alf Lie konkurs?

Tror Espen ga opp da jeg solgte Aquatimeren. Det året jeg kjøpte den så hadde de ifølge regnskapene et skikkelig oppsving.

Det er som regel ikke noe godt varsel at revisor fratrer, noe han tydeligvis har gjort i flere Saastadselskaper 5. februar i år. Vi får krysse fingrene for Espen og satse på at Oslo med dette ikke blir en AD mindre, men at han kommer sterkt tilbake.
 
Alf Lie AS - Oslo - Regnskapstall

De hadde et overskudd på 3,36 mill i 2011, så det er rart om de går konk. nå. I 2009 f.eks (finanskrise) klinket de til med et underskudd på rundt 1,7 mill.

Disse tallene gjelder riktignok for Alf Lie - Oslo -
 
Tror nok revisor har hengt seg opp i det totale fraværet av egenkapital. Om man følger trådene og sjekker opp litt mer så er det utrolig hvor mye EK som mangler, både her og der. Dessverre.
 
Ingen går konkurs pga resultater, men konkurs kommer av manglende likviditet. Kjenner ikke denne bransjen særlig godt, men jeg vil tro at den krever høy kapitalbinding i form av høyt varelager. Da kan konkurstrollet komme fortere enn man tror.
 
Den siste tiden har det ikke vært mange varer å binde kapital opp i gitt... En ond sirkel kan det virke som. Håper IWC får en rep i Oslo snarest
 
Da kan jeg i alle fall skyte en hvit pil etter urmakerverktøyet fra kurset som jeg fremdeles ikke har fått etter snart et år og sikkert ti purringer på telefon og mail :(
 
Alf Lie AS - Oslo - Regnskapstall

De hadde et overskudd på 3,36 mill i 2011, så det er rart om de går konk. nå. I 2009 f.eks (finanskrise) klinket de til med et underskudd på rundt 1,7 mill.

Disse tallene gjelder riktignok for Alf Lie - Oslo -

Nja, inntektsøkningen fra 10 til 11 kom i hovedsak fra andre inntekter. I samme periode forsvant anleggsmiddlene og fordringene gikk rett til værs... Det viser vel mer et forsøk på omstrukturering enn bedring i den ordinære driften.
 
Elendige greier det der! Send Mail til bestyrer og si det

Fikk aldri siste rest selv, men klarer ikke helt å hisse meg opp kjenner jeg. Akkurat nå er det (flere) medlemmer på forumet viss arbeidsgiver har gått konkurs og som sikkert ikke har det kjempegøy om dagen. Litt verktøy skal jeg alltids klare å kjøpe igjen. Kurset og opplevelsen var vel verdt pengene for min del :). Kjipt at det aldri kom i posten, men shit happens.

Betyr lite i det store bildet.
 
Absolutt. Irritasjonsmomentet for min del var egentlig at jeg aldri fikk fingeren ut og bestilt verktøy fordi jeg ikke visste om og hva jeg hadde fra før. Jeg så for meg at jeg bestilte verktøy og så fikk dette i posten rett etterpå. Da kan jeg i alle fall slå fast at jeg kan kjøpe meg et komplett sett med verktøy og få det gjort :)
 
Er det ikke flere selskapet i strukturen...

Dem har vel noe invest selskap.. som muligens drifter videre når dem får litt oversikt. .

Håper ikke det er kroken på døra for godt...
 
Er det ikke sånn man ofte gjør det. Slår seg konk og starter på nytt på under et annet eiernavn (fortsatt Alf Lie) Hverfall ikke uvalig i restaurant/bar bransjen. Fresh start.. Tipper vi får en ny butikk et annet sted. Hvorfor skulle de absolutt til Aker brygge.. Det lille kottet der.
 
Og dere som har krav mot Alf Lie, meld kravet til boet, så vil det i alle fall (mest sannsynlig) bli utbetalt dividende...
 
Det er bekreftet at Bjerke begynner med IWC :)

Det betyr nok at kroken på døra for AL som butikk. Regner med at AL som klokkemerke fortsetter.

Great, da har Bjerke snart monopol på klokker og dårlig service i Oslo.