Alf Lie konkurs?

@Mathfjeld, du og jeg var innom der rundt 17. mai i fjor, og da sa butikkselgeren at de holdt på med innredning av nye, større lokaler like i nærheten. Uten å spekulere for mye; dette koster jo penger og enkelte ganger kan en konkurs være den eneste fornuftige veien ut av et uføre.

Jeg har nå fått en bekreftelse på at det jobbes på spreng for å komme videre. Om alt går som det skal er det vel ikke utenkelig at de åpner dørene igjen, enten på Aker Brygge eller et annet sentralt sted i oslogryta.
 
Redigert av en moderator:
Det stemmer MM.

Det jeg har blitt fortalt er at bøttekottet på AB er et midlertidig lokale som de tok etter å ha bli sagt opp i Prinsens Gate. Det er planlagt et nytt og bedre lokale til AL på AB.
 
Det stemmer MM.

Det jeg har blitt fortalt er at bøttekottet på AB er et midlertidig lokale som de tok etter å ha bli sagt opp i Prinsens Gate. Det er planlagt et nytt og bedre lokale til AL på AB.

En bak disken på AL fortalte meg (for 1 mnd siden) at de ventet på et større og bedre lokale i den nye "gata" som nå bygges der nede.
 
Alf er oppe og går igjen :) de skal flytte lokaler asap. De har ikke kortautomat osv grunnet påvente av eierskifte. Iwc skal de enda ha monopol på :D
 
Redigert:
Virket ikke slik på betjeningen der, men kan jo hende personen bak kassa sa feil. Var såvidt inne på temaet og han presiserte at de fortsatt skulle ha monopol men kan jo hende det gikk litt fort i svingene :)
 
Uten at jeg vet noe mer om "helsen" til forhandleren Alf Lie, kan det allikevel være verdt å presisere at dette er klokkemerket Alf Lie - som så vidt jeg vet er et separat foretak.
 
Det kan nok stemme det @Juice , men uansett hyggelig å se dem der:)
 
Redigert av en moderator:
Alf Lie er så langt fra konkurs som du kommer etter hva jeg fikk beskjed om. Var innom der for noen dager siden og fikk beskjed om at de kommer til å flytte inn i nye to etasjers lokaler ut mot sjøen på Aker Brygge. Etter min mening mye finere lokaler enn kjellerlokalene til Bjerke i Karl Johans gate ;)
 
Redigert:
De er vel igang igjen for lengst. Tror de hadde stengt noen få dager i forbindelse med konkursen. Greit å bli kvitt noe gammel gjeld ... Nei, den var stygg.
 
Lokalene de har nå er hvertfall meget trauste. Har nesten ingenting i butikken, men dette skyldes vel at de er på flyttefot. Meget hyggelig han ene jeg har snakket med der hvertfall.
 
Ser ut som om det skjer litt ja. Dog ikke så mye på butikkfronten.

For uten et forsøk på solbrilledesign ligger det nå bilder av nye modeller på hjemmesidene dems.

Denne falt meg faktisk veldig i smak. Prisen er nok fæl.

a0bb73a185-1ALF-LIE_PontsRouges_ACG.gif
 
Nå var det nettopp en som handlet klokke hos Espen Saastad i Porsgrunn. Hos Saastad, selvfølgelig.

Fikk med meg det ;) Men etter hva jeg har skjønt er der fler som har prøvd å få tak i "butikken", med så som så hel..


Noe spennende at det kommer noen ny klokker selvfølgelig, men egentlig ikke såå spennende da både design og pris er utenfor det jeg liker :p Har forresten sett at tidligere syklist, og nå programleder, Dag Erik Pedersen har fått seg en AL på håndleddet!