Aksjetråden

Der kan du se, man legger hodet laglig til for hugg når man kommer med sånne påstander;) Synes det var veldig rart at NANO reagerte ned. Men den åpnet på 100,- og var oppe i 103,-

Men morro å se at nano var inne på topp 10 over mest omsatte idag.

@ManFred Nå har jeg ikke lest meg opp på NANO (det kommer jeg nok til å gjøre), men hvor i løypa er det de ligger? er det slik at de har et faktisk godkjent produkt som selges eller er de i testfasen enda?
Selv solgte jeg meg ut i våres så nå sitter jeg kun med en liten post i OCY, men den tikker og går og 4 ganger i året får jeg utbytte til å kjøpe meg ytligere flere aksjer i selskapet. Vurderer å gå litt mer aktivt inn igjen og få inn noen flere selskaper i porteføljen.

De har fått tillatelse til å øke dosene sine, og har hatt gode resultater på lavere doser. Ta en titt på Q3-presentasjonen som kom idag http://www.nordicnanovector.com/inv...ts-and-presentations/quarterly-reports/2016-3

Produktet blir vel sluppet på markedet i 2019-20: (hentet fra powerpoint Q3)
• Current cash resources expected to reach first regulatory submission for Betalutin® in 3L FL in 1H 2019

Det virker som de har lovende resultater videre også, ettersom Costa er positiv til utviklingen de har hatt i Q3. Presentasjonen ligger vel live på hegnar.no nå fra 08.30

• Liker
Reaksjoner: Scubasteve og olem
Betalutin heter medisinen de utvikler. De er i fase 1 nå, så det innebærer selvfølgelig risiko.
Men de leverer etter planen og alle tester virker veldig bra hittil. 3 desember kommer neste oppdatering på forsøkene de holder på med. De kan potensielt drive kursen enda mer nordover, jeg har planer om å handle litt til hvis den svinger noe mer ned i nesten uke.

Planen er å lansere Betalutin i 2019, men hvis forsøkene fortsetter å være så bra som de hittil har vært, vil det være helt naturlig at de søker "fast track" som vil kunne speede opp prosessen. Selskapet har også cash til å drive fram til en eventuell lansering, så det er veldig bra:) spennende case hvis man ønsker å være eksponert i biotech!

Tror nok presentasjonen på ASH 3-6 desember kommer til å inneholde mer informasjon om resultater enn det som kommer fram i Q3-rapporten. Det vil jo også eksponere firmaet mer for det internasjonale markedet, selv om det har vært mange utenlandske handler de siste månedene.

• Liker
Reaksjoner: Scubasteve og olem
@ManFred Nå har jeg ikke lest meg opp på NANO (det kommer jeg nok til å gjøre), men hvor i løypa er det de ligger? er det slik at de har et faktisk godkjent produkt som selges eller er de i testfasen enda?
Selv solgte jeg meg ut i våres så nå sitter jeg kun med en liten post i OCY, men den tikker og går og 4 ganger i året får jeg utbytte til å kjøpe meg ytligere flere aksjer i selskapet. Vurderer å gå litt mer aktivt inn igjen og få inn noen flere selskaper i porteføljen.

@Scubasteve - ser du allerede har fått svar på spørsmålet ditt fra medlemmer som kjenner Nano godt. Det var @olem som fikk opp min interesse for aksjen og har åpenbart satt seg godt inn i selskapet.

I tillegg til det som nevnes over synes jeg også det er betryggende når jeg handler aksjer å vite hvem andre som sitter på eiersiden. Både Nano og OCY har flere kjente og kompetente store aksjonærer.

• Liker
Reaksjoner: olem og natu86
Det at de sitter med nok cash til hele perioden fram til estimert lansering er veldig bra. Ledelsen i firmaet framstår solide, og resultatene leveres som de skal.

Et annet firma som har forsket på teknologi mot Non-Hodkin Lymphoma (NHL) har fryst sitt nåværende prosjekt da det har vært dødsfall blant deltakerne. Det er andre gangen i år de stopper forsøk etter dødsfall. Det er jo en stor tragedie, men desto viktigere at Betalutin (NANO sitt produkt) både virker trygt og effektivt.

Edit: Link til gårsdagens presentasjon http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=40093875

Bio-tech er spennende. Jeg kan skjønne hvorfor folk selger seg ut ved å ta ut gevinster, men NANO blir jeg i langsiktig.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: natu86 og olem
Når ting suser avgårde som nano gjør nå, hvordan unngår vi å bli med ned til 50,- hvis det kommer en negativ melding ? Har dere en form for stopp loss som følge kursen oppover ? Har en hyggelig inngang og ønsker å begrense tapet hvis det smeller :)

Jeg gambler ikke med å kjøre stoploss på NANO, plutselig står man på utsiden, også tikker det inn en børsmelding som sender kursen i taket.
Jeg synes det også er vanskelig å komme med noen tips ang investeringsstrategi i dette selskapet, det er tross alt et meget potent case, og jeg er ihvertfall redd for å gamble med andres penger;)

For min egen del, prøver jeg å se langt framover, selv om det er umulig å ikke la seg påvirke av røde dager som igår, og ikke minst grønne dager som idag, prøver jeg å holde meg til planen, men det gjenstår å se om det er like lett i praksis som i teorien.

Har tru på at NANO skal lenger opp enn jeg våger å uttale meg om. Jeg ser lite skyer på Nano-himmelen om dagen. 3 des blir en spennende dag, da får vi mer info om resultatene. Costa (CEO) virket meget selvsikker på Q3 rapporten, virker som han kommer med gode nyheter i starten av des:)

• Liker
Reaksjoner: natu86 og olejoh
Hei,

Sent svar... Jeg har ikke satt meg inn i detaljene på denne, men jeg er generelt skeptisk til bedrifter som har hatt en dominerende posisjon på bakgrunn av eierskap. Ofte kulturelle utfordringer som ikke gir merverdi ved børsnotering alene. Se på Entra. Men jeg har som sagt ikke satt meg inn i aksjer. Er grov synsing.

I det korte bildet er jeg derimot positiv. Jeg har ikke gjort fakta sjekk på det, men mener at 9 av 10 noteringer gir meravkastning 30 dager etter lansering som følge av den volumrabatten som legges inn. Prøver derfor å få meg så mange noteringer som mulig. Denne står jeg nok over, men det skyldes at mine likvider er låst i andre spennende saker.

Ser at Arcus skal ha IPO nå. Noen formeninger om mulighetene der?

Hei,

Sent svar... Jeg har ikke satt meg inn i detaljene på denne, men jeg er generelt skeptisk til bedrifter som har hatt en dominerende posisjon på bakgrunn av eierskap. Ofte kulturelle utfordringer som ikke gir merverdi ved børsnotering alene. Se på Entra. Men jeg har som sagt ikke satt meg inn i aksjer. Er grov synsing.

I det korte bildet er jeg derimot positiv. Jeg har ikke gjort fakta sjekk på det, men mener at 9 av 10 noteringer gir meravkastning 30 dager etter lansering som følge av den volumrabatten som legges inn. Prøver derfor å få meg så mange noteringer som mulig. Denne står jeg nok over, men det skyldes at mine likvider er låst i andre spennende saker.

Store ulv har tydeligvis gjort en dypere analyse enn meg:

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2016/11/Fredriksen-sikrer-seg-10-prosent-av-Arcus

• Liker
Reaksjoner: Alinoe
Jeg gambler ikke med å kjøre stoploss på NANO, plutselig står man på utsiden, også tikker det inn en børsmelding som sender kursen i taket.
Jeg synes det også er vanskelig å komme med noen tips ang investeringsstrategi i dette selskapet, det er tross alt et meget potent case, og jeg er ihvertfall redd for å gamble med andres penger;)

For min egen del, prøver jeg å se langt framover, selv om det er umulig å ikke la seg påvirke av røde dager som igår, og ikke minst grønne dager som idag, prøver jeg å holde meg til planen, men det gjenstår å se om det er like lett i praksis som i teorien.

Har tru på at NANO skal lenger opp enn jeg våger å uttale meg om. Jeg ser lite skyer på Nano-himmelen om dagen. 3 des blir en spennende dag, da får vi mer info om resultatene. Costa (CEO) virket meget selvsikker på Q3 rapporten, virker som han kommer med gode nyheter i starten av des:)

Jeg kjenner ikke selskapet i dybden, ei heller sitter jeg i det,men jeg er imponert over to utsagn.
a) om at du ikke ser noen mørke skyer på himmelen for NANO, som insinuerer st aksjen skal videre opp.
b) Samtidig en sterk fear of missing out av en børsmelding som slår som lyn fra klar himmel og sender aksjen til værs.

Så fremt man aksepterer den grunnleggende antakelsen om at risk/reward henger sammen må man godta at en tilsvarende overraskende børsmelding kan sende aksjen kraftig ned.

Eneste gode investeringsstrategi i slike tilfeller må vel være en trailing stoploss og heller plukke opp aksjen etter fall gitt at man forsatt ser positive faktorer i selskapet?

Prisen gjenspeiler en GOD DEL forventning, jeg leter etter en best mulig måte å utnytte dette til provatinvestors fordel:). Beklager å gå litt hardt ut @olem det er kun pga interessen for hvordan man oppfatter risiko, ikke noe mot hverken selskapet eller deg personlig.

Jeg liker faktisk å ta litt lærdom av Phil Helmuth,
(Til de av dere som har spilt litt kort:p) og som også er en gjenganger hos flere profilerte tradere som har skrevet bøker/blogger: man trenger ikke å vinne hver gang, så lenge tapet er lite i størrelse når man først taper.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: daghoi
Ganske spesielle tilstander på bio-aksjer akkurat nå, spesielt PCI. Virker som om folk er livredde for å miste "det nye NANO", samtidig som de ikke aner hva de kjøper, med tanke på PCI. Når folk poster linker til deltakelse på en vanlig bransjemesse som en stor nyhet ringer alarmbjellene.

Spiller ingen rolle for min del, jeg sitter i det med en lang tidshorisont fordi jeg tror på firmaet. Men når man kunne handle aksjen for 12-13 kroner forrige uke, og den var på over 45 i går, uten en eneste nyhet fra selskapet, er det ikke rart med store dypper.

Blir spennende å se på NANO nå i helgen, med tanke på ASH. Dette kan gå både opp og ned, så å spå hva som skjer kortsiktig er umulig. Mener å ha lest at DNB har 40% sjanse for at NANO lykkes til slutt. Det er nok realistisk, det er mye som kan skje med denne typen teknologi.

Man får trøste seg med at går det som det skal har man råd til både Patek og psykolog, for det kan man trenge etter disse opp og nedturene. Hurramegrundt for noen bevegelser.

• Liker
Reaksjoner: ManFred