Aksjetråden

Ble dessverre en ufin dag igår med så stor nedgang i PCIB og nano, men jeg tror at alt for mange hadde troen på slipp av forskningsnyheter. Det har jo ledelsen i nano sagt at de kun gjør ved konferanser o.l.

Sakset denne fra Hegnar-forumet:

NANO - Lugano, ICML 14-17. juni
International Conference on Malignant Lymphoma

Dato: 14. - 17. juni

Tidsfrister

ABSTRACT SUBMISSION: 15. mars
Godkjennelser blir tildelt før 28. april

LATE-BREAKING ABSTRACTS: 5. april
Late-Breaking Abstracts may be submitted for randomised studies only and if data are not available at the time of the abstract submission deadline.

Alle abstrakter vil bli offentliggjort 7. juni.



http://www.lymphcon.ch/icml/website/doc/14-ICML PreliminaryProgram HR.pdf


Har uansett troen på oppgang for både nano og pcib i løpet av et par år :)
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s
IMG_2845.PNG


Speedmaster på Costa i Nano:D
 
Noen tanker om Atea som nådde 105,- ? Er vel ath som Atea. Begynner det å bli dyr verdisettelse av firmaet. Har gode kontrakter hos det offentlige, men usikker på det kan forsvare denne kurse. På tide å gevinsikre ?
 
Når det kommer til fond, opprette spareavtale eller spytte inn alt på en gang? Snakk om 50k i to fond.
 
Redigert:
Hva tenker du på, har du langsiktig sparing i to fond idag, som du ønsker å plassere i et nytt fond? Og lurer på om du skal spre innskuddene med en spareavtale eller sette inn alt på en gang?

Isåfall, smell alt sammen inn med en gang, gjerne i et indeksfond med lave kostnader. Med mindre du har noen spesifikke ønsker vedr sektor osv.
 
NANO dipper stadig ned, har kjøpt noen nye aksjer hver gang jeg anser de som billige, sist økte jeg beholdningen med 10% på kr 88,50, nå synes jeg det ser meget billig ut igjen, men er usikker på om jeg skal putte enda fler egg i denne kurven. Er som tidligere nevnt all in i NANO, og har planer om å sitte med de helt til Betalutin er på markedet, eller jeg blir tvangsinnløst.

Får frigjort noen midler ifbm med salg av en utleieleilighet og lurer fælt hva jeg skal gjøre med pengene. Noen flere som har økt sin beholdning i NANO i disse tilbudsdagene?
 
Hva tenker du på, har du langsiktig sparing i to fond idag, som du ønsker å plassere i et nytt fond? Og lurer på om du skal spre innskuddene med en spareavtale eller sette inn alt på en gang?

Isåfall, smell alt sammen inn med en gang, gjerne i et indeksfond med lave kostnader. Med mindre du har noen spesifikke ønsker vedr sektor osv.

Nei skal plassere inn 50k med en 75/25 fordeling i to fond jeg har funnet meg (KLP Aksjeverden Indeks og Storebrand Global Multifakor)

Ja tenker å smelle alt inn med en gang, eller månedlig og så smelle inn et stort beløp ved nedgang.
 
Nei skal plassere inn 50k med en 75/25 fordeling i to fond jeg har funnet meg (KLP Aksjeverden Indeks og Storebrand Global Multifakor)

Ja tenker å smelle alt inn med en gang, eller månedlig og så smelle inn et stort beløp ved nedgang.

Generelt er det vanskelig å time inngang, så mitt tips er å sette alt inn med en gang. Regner med det er langsiktig sparing det er snakk om?
 
Generelt er det vanskelig å time inngang, så mitt tips er å sette alt inn med en gang. Regner med det er langsiktig sparing det er snakk om?

Ja, både og vil jeg si. Det kommer an på om det skulle dukke opp noe som gjør at jeg trenger dem, ellers ser jeg ikke bortifra at dem er der i fond i minst 3 år.
 
NANO dipper stadig ned, har kjøpt noen nye aksjer hver gang jeg anser de som billige, sist økte jeg beholdningen med 10% på kr 88,50, nå synes jeg det ser meget billig ut igjen, men er usikker på om jeg skal putte enda fler egg i denne kurven. Er som tidligere nevnt all in i NANO, og har planer om å sitte med de helt til Betalutin er på markedet, eller jeg blir tvangsinnløst.

Får frigjort noen midler ifbm med salg av en utleieleilighet og lurer fælt hva jeg skal gjøre med pengene. Noen flere som har økt sin beholdning i NANO i disse tilbudsdagene?

Handlet selv på 88,5 før den dippa ned til 80-ish. Ser ut som den har støtte på nivået der, men er vel ikke så enkelt med teknisk analyse av den type aksjer. Kommer det gode nyheter fra SRC, så skyter vel denne rett opp igjen.

Vanskelig å si om man bør kjøpe nå eller vente til mai/juni. Mye mulig den fortsetter å sige nedover i påvente av nyheter. Håper og tror at den får litt fart igjen når de presenterer pasientdata neste gang.
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Ja, både og vil jeg si. Det kommer an på om det skulle dukke opp noe som gjør at jeg trenger dem, ellers ser jeg ikke bortifra at dem er der i fond i minst 3 år.
I tillegg til frie fond som du muligens sikter til så kan du overveie fondskonto (livprodukt) samt aksjesparekonto som lanseres når myndighetene har ferdigbehandlet lovverket, medio juni. I en kontoløsning står du fritt til å omdisponere uten å realisere og unngår dermed skatt underveis. Ditt utsagn tatt i betraktning tviler jeg på at du blir sittende i tre år med samme fordeling. Jeg ville spredd innskudd over 1-2 mnd
 
Neste uke kan bli spennende for de med aksjer i nano :) godkjent sikkerhetsdata for oppjustert dosering!
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Ventet lenge på disse nyhetene:) kan bli rimelig hektisk på mandag. Selv om jeg minner meg selv stadig på at jeg ikke skal bry meg om de kortsiktige svingningene, er det stas å oppdatere kursen på dager etter slike meldinger.

Spennende tider i møte nå framover, i juni burde vi også få noe oppdaterte pasientdata.
 
  • Liker
Reaksjoner: natu86
Tesla har nå passert BMW og er verdens tredje største bilprodusent målt etter markedsverdi:eek:

http://www.marketwatch.com/story/teslas-market-value-zooms-past-another-car-maker-2017-06-09

Da bør de snart begynne å tjene litt penger og snart blir vel deres tidligere fortrinn innhentet når de store produsentene satser seriøst på elbiler.

Denne boblen må vel snart sprekke eller er det nok Tesla fanboys der ute til å holde den svevende en stund til?o_O
 
Ventet lenge på disse nyhetene:) kan bli rimelig hektisk på mandag. Selv om jeg minner meg selv stadig på at jeg ikke skal bry meg om de kortsiktige svingningene, er det stas å oppdatere kursen på dager etter slike meldinger.

Spennende tider i møte nå framover, i juni burde vi også få noe oppdaterte pasientdata.

Bare å lukke øyne og ører..her må det sees langt fram. Mine aksjer sitter fortsatt trygt.

Utrolig reaksjon når de leverer gode nyheter. Lurer på hva folk hadde forventet av info?
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Nei skal plassere inn 50k med en 75/25 fordeling i to fond jeg har funnet meg (KLP Aksjeverden Indeks og Storebrand Global Multifakor)

Ja tenker å smelle alt inn med en gang, eller månedlig og så smelle inn et stort beløp ved nedgang.

1. Ved en fordeling av fond vil jeg anbefale deg å koble opp minst 25% rentefond gitt din tidshorisont på 3 år. Dersom det globale aksjemarkedet får en 20-50% nedgang tidlig indin tidshorisont (noe man må akseptere og forvente) vil du mest sannsynlig ikke hente inn tapet og ha negativ avkastning etter kun 3 år.
Løsning: diversifisere med renter eller øke tidshorisonten din. Sistnevnte er lettere sagt enn gjort.

2. Begge fondene er særdeles eksponert i USA (indirekte er stort sett alle globale selskaper det, korrekt), noe som gir en paradoksal effekt av diversifisering. Altså, diversifisering i dette tilfellet er misforstått.

3. Lurer på om storebrands global multifaktor mistet sin stjerneforvalter nå nylig. Dette bør tas hensyn til nøye så lenge du har en kort tidshorisont og setter inn et engangsinnskudd.

Enjoy the ride!
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Litt vel spennende å være nanoaksjonær idag, hva som skjedde idag er umulig å forstå for meg, sjekket kursen litt over kl 13 og var sikker på st det hadde kommet negative nyheter. Men slik var det ikke. Så jeg må bare innfinne meg med at det er sterke aktører som har andre agendaer enn meg her.

Jeg sitter fint med mine aksjer og har fokus på 2019 og FDA approval, etter min vurdering er caset er ytterligere derisket med dagens info. Så får jeg bare innse at jeg ikke forstår hvordan markedet tenker og handler i Nano.
 
  • Liker
Reaksjoner: natu86
@olem Jeg kjenner ikke nano i dybden men har holdt et lite øye ettersom denne tråden gjorde aksjen interessant.

Situasjonen du forklarer i dag med kursutvikling i legemiddelselskap fikk meg til å minnes noe jeg vil tipse deg om å høre på (podcast episode).
Jeg tenker da på din tanke om å "snitte seg ned fordi aksjen blir billigere".

Denne episoden handler om et mye omtalt legemiddelselskap i USA og jeg vil presisere at det er tankegangen til investorer jeg mener er relaterbart og ikke skepsis til selskapet selv.

"Bottom line, if you are in a stock that goes from $250 to $30…You screwed up. There is no reason for that except you. When the numbers say exit, you exit. Ego must be left out of your trading. Michael ends with excerpts by Steve Sjuggerud. Check your ego at the door, have a stop loss, and stick to your plan"


http://trendfollowingradio.com/ep-4...s-with-michael-covel-on-trend-following-radio
 
Takk for tips @indeksrotta, skal høre på podcasten

Har handlet i flere kursdipper når jeg har ment aksjen er billig. Økte også 10% etter emisjonen, for å opprettholde eierandelen min.

Vurdert å overføre noen kroner til aksjehandelskontoen igår, for å se om jeg kunne få noen billige aksjer idag. Det blei med tanken, da jeg føler meg nok eksponert i selskapet. Snittet mitt er ganske lavt, så selv om jeg kjøper på dipper, ødelegger jeg det fine snittet mitt;)

Fikk ut noen kroner når jeg solgte en leilighet som jeg har vurdert å pløye inn i nano, valget ble heller å sette noe i DnB Teknologi, og resten står på seilbåt-kontoen:)
 
  • Liker
Reaksjoner: olejoh og Steiniz