Aksjetråden

Porteføljen består av LINK, NANO, MHG, GIG og Orkla. Link er nok den sterkeste driveren i porteføljen med 127% opp siden jeg kjøpte. Er opp 46.04% de siste 3 månedene, med en sharpe-ratio som vaker rundt 4... :)
 
Prøver å sette meg inn i aksjer om dagen. Ha nå nano og mhg. Kikket på link i forrige uke og ser at jeg burde kjøpt litt da. Bw lpg har gikk også opp i dag, typisk at jeg solgte den sent forrige uke... mye igjen å lære.
 
Bare hyggelig å dele tips (når det går riktig vei) ;)

Morro å være med på noe slikt, så får man håpe at det fortsetter denne veien, og at vi kan kanskje oppleve et nytt Algeta.
 
  • Liker
Reaksjoner: ManFred
Noen som har trua på Targovax ? Ser den blir nevnt i trådene på Shareville.
Songa som vi har diskutert tidligere holder seg fascinerende rundt 0,20- :)
 
Redigert:
Bare hyggelig å dele tips (når det går riktig vei) ;)

Morro å være med på noe slikt, så får man håpe at det fortsetter denne veien, og at vi kan kanskje oppleve et nytt Algeta.

Tips er tips. Beslutningen tok jeg selv, så ingen sure miner uansett avkastning.

Er uansett ikke en av de første aksjene jeg ville lest meg opp på hadde det ikke vært for ditt tips.
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Noen som har trua på Targovax ? Ser den blir nevnt i trådene på Shareville.
Songa som vi har diskutert tidligere holder seg fascinerende rundt 20,- :)

Jeg kjenner ikke til denne, men så også Pareto var Bull på Hegnar.no i dag
 
Vanskelig å si, spørs hvor langsiktig du er? Jeg har ingen planer om å selge eller gevinstsikre deler av posten min i Nano, hvis alt klaffer i dette selskapet, tror jeg ikke at jeg kommer til å tilgi meg selv for å ha gevinstsikret når kursen står i noen og seksti.

Mitt tips når det kommer til Nano, sats så mye penger du tåler å tape uten at livet blir kjipt. "Glem" at du har aksjene, ta de opp igjen om et par år, så ser du hvordan ståa er ;)
 
@olem
Har sett mange slike kurs-raketter , etter at en aksje går så mye på relativt kort tid. Så blir det ofte gevinstsikring. Fristende og ta ut opprinnelig investert beløp. For sove på det :)
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Vurdere å inkludere Axactor og/eller AINMT (ICE Mobile). Noen som har gjort seg opp noen mening om de?
 
Jeg tror ikke tidspunktet for å gå inn i AXA kortsiktig nå er noen god idé. Aksjen har beveget seg mye de siste månedene, og er nok i øvre del av verdi i forhold til forventningene. Tror veldig mye av det som eventuelt kommer av gode nyheter allerede er priset inn i kursen. Jeg har solgt meg ut med ca. 50% fortjeneste. Har planer om å kjøpe meg inn igjen på et litt lavere nivå. Om dette skjer gjenstår å se. Langsiktig ser det bra ut, men jeg tror det skal være mulig å komme seg inn litt rimeligere enn i dag.
 
  • Liker
Reaksjoner: ManFred og daghoi
Vurderer Hafslund som en langsiktig aksje. Betaler greit utbytte og virker solid. Tenkte på denne tidligere i år, men ble med tanken, angrer litt mtp. utviklingen i sommer/høst (men brukte pengene på Nano istedet, så kan vel ikke klage :) ). Noen som har noen innspill på denne?
 
Jeg tror ikke tidspunktet for å gå inn i AXA kortsiktig nå er noen god idé. Aksjen har beveget seg mye de siste månedene, og er nok i øvre del av verdi i forhold til forventningene. Tror veldig mye av det som eventuelt kommer av gode nyheter allerede er priset inn i kursen. Jeg har solgt meg ut med ca. 50% fortjeneste. Har planer om å kjøpe meg inn igjen på et litt lavere nivå. Om dette skjer gjenstår å se. Langsiktig ser det bra ut, men jeg tror det skal være mulig å komme seg inn litt rimeligere enn i dag.


Det tror jeg også, men er inne langsiktig på denne - egentlig med hele porteføljen. Jeg er redd for å time markedet på den måten. Tror ikke jeg sitter ikke tett nok på den reelle informasjonen til å handle raskt nok.
 
Jeg sitter i Asetek, Nordic semiconductor og data respons. Er meget tungt inni i Nordic semiconductor og så lenge sentimentalt i økonomien er bra og trump ikke blir valgt kan dette være en av de store comeback aksjene i 2017 da de har ekstremt mye design wins i trådløs lading. Inngang i dag 32nok aksjen er latterlig.
 
Noen som kjenner SSO ? En del snakk om avtaler og konkurrenter. Noen triggere i relativ nær framtid som kan starte en oppgang ?