A. Lange & Söhne-tråden

Den nye katalogen er på plass.
 

Vedlegg

  • 96CDA7E4-C882-431E-8728-87509DFD582C.jpeg
    96CDA7E4-C882-431E-8728-87509DFD582C.jpeg
    101,6 KB · Visninger: 0
Endelig medlem av klubben - ble akkurat så fornøyd som jeg trodde! Rett og slett nydelig! :D

...må bare beklage at jeg stakk av med den @Jon Henrik. Var ikke vanskelig å skjønne at du også var veldig keen på den! :)

Vis vedlegg 157652Vis vedlegg 157653

DU ER DØD FOR MEG! :mad:


;)

Gratulerer så mye med en utrolig flott klokke! :) Kanskje den fineste varianten av siste generasjons Lange 1. Lumen på på visere og skive gjør seg utrolig godt, og klokken har et litt friskere og mindre formelt uttrykk enn de øvrige Lange 1-variantene.
 
  • Liker
Reaksjoner: adio
Har fundert litt på langen jeg skal spare opp til som en "end all, be all" type klokke (blir nok noen år fram i tid). Foreløpig står valget mellom saxonia boutique edition og en 1815 up/down. Er det noen her som eier verken av modellene og/eller kan komme med innspill? Viser da i all hovedsak til ting som bærekomfort over lengre tid, vektbalanse, servicekostnader og intervall og hvordan kassene holder seg over tid. Ønsker da å gå gjennom en AD, og lurte videre på om det er noen som kan noe om de norske prisene. Takk på forhånd for alle svar :)
 
  • Liker
Reaksjoner: sjuli_123
Jeg vurdere en ALS som neste kjøp. Prøver å fine ut prisnivå (hva de faktisk blir solgt for!) noe som ikke er sååå enkelt. Tim fra WB mener rabatten ligger på 20-30% ny fra forhandler og brukt da raskt blir over 50% alt etter modell. Siste auksjon her på så å si ny Lange 1 støtter vel den antakelse langt på vei?! Noen her som har noen faktisk info som omsetningspris på brukte ALS? Altså Ikke synsing om hva du synes de burde koste og/eller hvor bra de er sammenliknet med Patek etc..

Sannheten er er at det så og si kun er Entrymodeller som har vært omsatt åpent i Norge. Lange 1, Grand lange 1, (muligens også mondphase) i tillegg til 1815 og 1815 updown og saxonia. 160k for 1815 med nypris på 230-240ish. Eneste jeg vet med sikkerhet da jeg solgte. Ble vel solgt en 1815updown mulig et stykke under 200. Vet ikke hva den koster ny. Kanskje 280. Så denne lange 1 til rundt 200. De ligger vel rett under 350 ny? Vet ikke siste pris. Var 330 lenge. Om du sikter til de dyrere så er det ingen omsetning i lille Norge. Det bærer markedet preg av. Bjellesautendensene på Patek og Rolex gjelder ikke og man må se ut av landet. Sjekk Chrono24, og kjenne etter om du er rette man for en Lange. Noe spottpris kan du desverre ikke forvente da markedet er ikke eksisterende. Alternativet er å momse en inn. Da blir det plutselig billig i Norge. Evt svindle inn. Lykke til med forsikring da. Vet du var inne på tanken om en Zeitwerk. Ta kontakt så ser vi om vi blir enig:) mulig den går i innbytte i London.
 
Redigert:
160631


Etter en lang diskusjon med meg selv om hva som i mine øyne er den ultimate dressklokken (PP, VC og ALS ble alle vurdert), har jeg endelig fått mitt eksemplar i hus.. Strålende fornøyd med valget Den er til og med litt mer allsidig enn jeg så for meg. God helg!
 
Redigert av en moderator:
Det fikk jeg også. Og angrer ikke et sekund på at jeg slo til. Det er litt av en klokke. Så flott at jeg ønsker meg en til... Har ikke helt bestemt meg ennå for om det blir det, og i såfall hvilken modell, eller eller en Vacheron Traditionnelle som jeg også liker svært godt. Men nå blir det jo litt lettere å ta de ulike klokkene i øyesyn opp mot hverandre.

Gratulerer til Bjerke med nytt flott merke i sortimentet!

Min Saxonia Thin 37mm på armen i dag :)

Lange Saxonia Thin.JPG