A. Lange & Söhne-tråden

als-l1tz-featured2.jpg


Yes, please!

 
als-l1tz-featured2.jpg


Yes, please!


Jeg har alltid vært svak for Saxonia og 1815 seriene til Lange. Det siste halve året har innstegsmodellen til Zeitwerk serien også blitt en drøm.

Nå tror jeg Lange 1 serien kan melde seg på også! Modellen i hvitt gull med svart skive er jo til å få puls av o_O
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen og Jon Henrik
Da fikk jeg endelig sett litt på Datograph. I tillegg var også 1815 Chronograph og Zeitwerk tilgjengelig. Det passet meg egentlig perfekt, da det er disse tre klokkene fra Lange som får pulsen min til og slå litt ekstra.

Klokkene ble beskuet hos Ole Mathiesen i København. Kan melde om ett hyggelig og svært kunnskapsrikt personale :)

53E0F4C0-CFEC-4205-A652-F0B846073331.JPG
1423C344-1E88-4D59-BA95-30EEDFD37873.JPG
 
Etter å ha studert Datograph i flere timer fordelt på flere dager i København, har jeg vel konkludert med at jeg oppfatter klokken som for stor for min smak. Jeg tenker ikke på diameter, men utelukkende på høyden. Den er fryktelig høy, og "svaier" en del på hånden. Inntrykket ellers av klokken, og tilstedeværelse på hånden er helrått. Veldig synd, egentlig.

Klokkens kasse design har mye å si vil jeg tro. Datograh er 41mm i diameter og 13,1mm høy. Kontra Zeitwerk sin størrelse på 41,9mm i diameter og høyde på 12,6mm. Når jeg første gang prøvde Zeitwerk hos Bjerke ble jeg overrasket over hvor komfortabel den satt på - jeg merket knapt at den var der. Den samme følelsen hadde jeg etter flere runder med Zeitwerk også i København.

Det skal være nevnt at remmens størrelse ikke var optimal (noe som gjelder både Datograph og Zeitwerk) så kanskje med riktig rem vil Datograph føles noen hakk bedre og Zeitwerk vil nærme seg perfekt? Vi får se :cool:

264BF558-F4E0-4587-9A6B-767575C27B2F.JPG