Øl

Har nyleg begynt å bruke appen Untappd! Artig å følge litt med på kva ein har konsumert. :)

It will be the death of you, trust me!

Det starter forsiktig; "Hmm, den var god, må huske å sjekke den inn".
Blir gradvis drøyere; "Hmm, lurer på hva kameratene mine har prøvd i helgen. Må huske å toaste og sjekke inn"
Samlergenet slår inn; "Hmm, lurer på om de har noe spennende på polslippet"
Før du vet ordet av det er du i den dype enden av svømmebassenget: "Hmm, lurer på hvordan jeg kan lure inn den siste 3 Floyds Dark Lord-vintagen i boden uten at kona finner utav det. Endelig komplett vertikalsamling"

En analogi som kanskje er mer forståelig her:

Det starter forsiktig; "Hmm, Den nye Seiko'en var fin, må huske å prøve den".
Blir gradvis drøyere; "Hmm, lurer på hva de andre asylantene har. Må huske å melde meg på GTG"
Samlergenet slår inn; "Hmm, lurer på om de har noe spennende i Basel"
Før du vet ordet av det er du i den dype enden av svømmebassenget: "Hmm, lurer på hvordan jeg kan lure inn den siste 4-liner'en i klokkeboksen uten at kona finner utav det. Endelig komplett vertikalsamling"

It will be the death of you, trust me!

Det starter forsiktig; "Hmm, den var god, må huske å sjekke den inn".
Blir gradvis drøyere; "Hmm, lurer på hva kameratene mine har prøvd i helgen. Må huske å toaste og sjekke inn"
Samlergenet slår inn; "Hmm, lurer på om de har noe spennende på polslippet"
Før du vet ordet av det er du i den dype enden av svømmebassenget: "Hmm, lurer på hvordan jeg kan lure inn den siste 3 Floyds Dark Lord-vintagen i boden uten at kona finner utav det. Endelig komplett vertikalsamling"

En analogi som kanskje er mer forståelig her:

Det starter forsiktig; "Hmm, Den nye Seiko'en var fin, må huske å prøve den".
Blir gradvis drøyere; "Hmm, lurer på hva de andre asylantene har. Må huske å melde meg på GTG"
Samlergenet slår inn; "Hmm, lurer på om de har noe spennende i Basel"
Før du vet ordet av det er du i den dype enden av svømmebassenget: "Hmm, lurer på hvordan jeg kan lure inn den siste 4-liner'en i klokkeboksen uten at kona finner utav det. Endelig komplett vertikalsamling"

Hahaha! Absolutt on point! Det ligg vel latent i alle mannfolk å nerde det til og overdrive det meste. Det er herleg! :D

Herleg. Nytt bryggeri for meg, men det kan ein rette på. ;)

Har nyleg begynt å bruke appen Untappd! Artig å følge litt med på kva ein har konsumert. :)
Untappd er herlig livsfarlig. Har selv hatt den i ca. 3 år, og uttallige check-ins og penger har blitt brukt siden. Etter min mening verdt hver eneste krone. En fantastisk nerdete glede!

Da kan vi skryte av et eget øl her i distriktet også. Vi snakker nok småskala, så ikke forvent at disse dukker opp i en butikk nær deg;) Fra et rikholdig utvalg blir det en hveteøl og en porter i kveld:)
Tsjoch folkens!
20170527_003018.jpg

20170527_003918.jpg

• Liker
Reaksjoner: ErlingSG og mr_frodo
Husker at Lervigs "Kringly Kris" falt godt i smak her i huset sist jul. Dette er jo flytende dessert og kan bli i overkant søtt, men kombinert med hjemmebakte pepperkaker midt i julehøytiden traff den blink for min del.

Men jeg venter til advent. Føles som om juleproduktene slippes tidligere og tidligere hvert år. Vil helst ikke vanne ut kosen.

kringlykris_Produkt.png

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus og HerrUr
Jeg har irritert meg over tidlig slipp av juleprodukter i mange år, men har av mystiske årsaker blitt en slik en som setter pris på de godene jeg kan få. I kveld nyter jeg årets juleøl, i morgen skal jeg sammenlikne årets mot fjorårets. Dette skal jeg fortsette med frem til jul. Livet er ganske greit, sånn egentlig.

• Liker
Reaksjoner: Preacher