Økonomi og klokker

Fölger selv en regel jeg lest på et klokke forum.. En WIS med stabil ekonomi pleier bruke mellom 2-9% av årsinntekt på klokker per år :D

Etter at jeg sluttet å røyke for noen år siden gikk tobakkspengene til stereoanlegg. Jeg sluttet å snuse 14 mai 2011 og brukt pengene på bla

Rolex
Sinn
Glasshytte
Panerai
Omega

Nå greier jeg i hvert fall å holde tiden. Men når det skal sies, snus er innmari godt !!!

Etter at jeg sluttet å røyke for noen år siden gikk tobakkspengene til stereoanlegg. Jeg sluttet å snuse 14 mai 2011 og brukt pengene på bla

Rolex
Sinn
Glasshytte
Panerai
Omega

Nå greier jeg i hvert fall å holde tiden. Men når det skal sies, snus er innmari godt !!!

Skjønner at du snuste en del ettersom pengene strakk til for kjøp av slike høyende-produkter ;)
Selv snuste jeg vel en boks per to dager frem til 3.januar - blir vel en brukt rolex hvert tredje år av det.

Jeg snuste to bokser om dagen en stund frem til jeg sluttet i desember 2008. Hittil har jeg ikke greid å forsvare klokkekjøp pga denne snuskutten pga andre ting.. Men må vel kunne gjøre det snart? :)

Problemet med å slutte med snus og røyk er at det er "småpenger" x mange dager som blir mye penger, ingen store summer isolert sett.

Men merket generelt sett at det var enklere å spare opp fortere og til mer etter at snus og røyk (minst 1 pakke av hver per dag..) ble byttet ut med nicorette i fjor sommer.

Jeg er mektig imponert over dere som har klart å kutte ut snusen. Unner dere en Patek alle mann :)

Jeg er mektig imponert over dere som har klart å kutte ut snusen. Unner dere en Patek alle mann :)

Det er bare å tenke på hvor mye mer du har lyst på den Rolex'en enn den prisen med snus.
Når det er sagt bør det nevnes at jeg har sluttet flere ganger.:p
Fast trekk fra konto en gang i uken er jo en løsning. Rett inn i aksjefond e.l.
Mye lettere å spare når pengene bare forsvinner til sparekonto av seg selv.
Det er jo nevnt 2-9% av inntekt. Ta et beløp i den størrelsesorden og sett på autotrekk.
For helvete, jeg pleide å drikke opp mye mer enn som så av brutto inntekt en gang i tiden...:p
(før jeg ble "reddet" av kone og barn...;))

Rolex
Sinn
Glasshytte
Panerai
Omega

Glasshytte? Har du fått deg drivhus bromkamerat??:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Jeg klarte ikke dy meg hehe

Wow, får nesten lyst til å begynne igjen jeg, men da hadde jeg sikkert blitt singel igjen og bortsett fra hvor kjipt det er så er det også himla dyrt å være singel så det hjelper null med å spare til klokker ;).