Økonomi og klokker

Disposable er alfa og omega ja... Normalt sett er det jo dog engang sånn at høyere inntekt = mer disposable, men så er det for så vidt også slik at mer penger = høyere forbruk, dyrere leilighet, finere bil osv.

Men ja, det er jo hva du har råd til å sette på klokkekontoen som ultimat sett betyr noe. For mange av oss betyr det helt forskjellige ting, jeg har kompiser med lavere disp inntekt som bruker mer i året på reiser enn jeg bruker på klokker (om enn i snitt - i år har vært litt vel crazy).

Hovedregelen for min del er i hvert fall at jeg overhodet ikke trenger noen klokker. Med det friskt i minnet er det jo enkelt å se hvor mye man kan sette av :).
 
Jeg for min del har registrert at det er flere studenter her inne med dyrere klokker enn jeg nesten kan løse ut nå med "god jobb". Kan ikke huske at min økonomi var noe å rope hurra for når jeg var student. Knallharde prioriteringer og havregryn hele semesteret? Hehe
 
Jeg har aldri skjønt hva studenter klager over....

En normal student uten støtte hjemmefra lever på/under/farlig nærme fattigdomsgrensa...

Min samboer har noen hundrelapper disp etter at faste utgifter er betalt per måned og for dette jobber hun 2-3 kvelder i uken.
 
Er student selv, men med 8 ukers jobbing i sommerferie og deltidsjobb ved siden av studiene har jeg til salt på maten, smør på brødskiva, ost på tacoen, osv. Og dette uten støtte hjemmefra... Men men, nok off-topic. For å bringe diskusjonen on-topic igjen så har vel studenter i langt større grad fleksibilitet til å kjøre knallhard prioritering. Enten de vil bruke penger på reise, klokker eller whatever, så er det kanskje mer legitimt å spise havregryn og nudler for å realisere det man ønsker.
 
Jeg hadde et abnormt forbruk av Pepsi.
En kveld satt jeg å regnet ut hvor mye jeg drakk opp hver måned....det ble 2900kr i mnd omtrent.
Så 1 April ble det bom slutt å kjøpe brus-
1 mai kjøpte jeg denne....:
IMG_0171.jpg



Mye morsommere enn all verdens Pepsi..
Tommy
 
Det mest passende hadde jo vært å bytte ut Pepsi med en GMT Pepsi, Drturbo. Jeg bruker for øvrig det at jeg avstår fra sertifikat og bil til å rettferdiggjøre å bruke penger på klokker når kompiser rister megetsigende på hodet til mine klokkeplaner.
 
Det mest passende hadde jo vært å bytte ut Pepsi med en GMT Pepsi, Drturbo. Jeg bruker for øvrig det at jeg avstår fra sertifikat og bil til å rettferdiggjøre å bruke penger på klokker når kompiser rister megetsigende på hodet til mine klokkeplaner.

GMT Pepsi er på listen over høyt prioriterte, høyst unødvendige innkjøp.