Omega Speedmaster

Medlem
6. sep. 2010
Innlegg
550
Sted
Oslo
Hei,

Har kjøpt meg en Omega Speedmaster. Er helt neewbi på Omega og håper noen kan gjøre meg litt klokere. Desverre ikke papirer på klokken

Hvilken type speedy er dette? Hva slags urverk? Verdi? Historie? På baklokket står det Seedmaster 57990174. Dia er ca 39 mm

bilde4-3.jpg


bilde5-2.jpg
 
Takk for nytting informasjon, og takk til Heuer for "stating the obvious" Forsøkte å google Omega Speedmaster og serienummeret, men fikk ingen relevante treff.

Så spør jeg meg selv. Hvis man ikke kan spørre om noe man lurerer på og som er klokkerelatert på et klokkeforum, hva skal man da med et forum.:confused:

Mange meget kunnskapsrike folk her, og jeg kommer nok uansett til å spørre om det er noe jeg lurerer på i fremtiden også, uavhening om du "Heuer" liker det eller ikke
 
Hei,
Det var slettes ikke vondt ment! Jeg synes bare at "seedmaster" var en morsom skriveleif.

Det var jo også velmenende å gi deg en link til mer informasjon.

Beklager dette, skal ikke forsøple dine tråder mer og lykke til med din "reduced" speedmaster ;)

"Heuer"
 
Optimist?

Og en grei pris for en Reduced uten papirer vil vel være 5-6000.

Det er vel litt for optimistisk å få en SM Reduced for 5-6k. Tror at prisen ligger mer i område 8k.
Jeg tar gjerne en Reduced for 5k.
Uansett, dette er en fin og stillig klokke.
 
Jeg vet om flere Reduced som har gått for mellom 5-6K, både her inne og på finn.no.
 
Omega Speedmaster Reduced ja.. Jeg hadde en slik engang.

Jeg har også hørt at siden urverket er et ETA 2892 med en Dubois Depraz-chronografmodul piggybacket så er det vansklig å reparere dersom noe skjærer seg - det vanlige var visst å bytte hele verket!

Lykke til videre med en KUL klokke :cool:
 
Bytte hele verket var nå å ta litt hardt i...
Men piggyback moduler er et strev å drive vedlikehold på, sier de som kan det, for fulglene vet at jeg ikke kan.... Og denne er intet unntak.
 
Nå er det sikkert tre og et halvt, nesten fire år siden jeg leste det på et eller annet forum så det kan godt hende at jeg husker feil ;)

Mulig det bare var snakk om chrono-modulen.. :p
 
I følge Chuck "Chrono" Maddox ble visst hele chronomodulen byttet (ref denne artikkel: http://www.chronomaddox.com/speedy_reduced.html)

I've heard privately from several different people who have talked to watchmakers that the chronograph module in the reduced is a exceedingly difficult one to service... The time module, which is essentially a SeMP (non-chronograph) movement is is not at issue, however the word on the internet is that the chronograph module is nearly impossible to service or adjust for even the most technically adept watchmakers who speed though other common Omega Movements (c.321, c.x86x, c.1040, c.1041, c.1045, 7750's, etc.)... At least one watchmaker is known to just mail the chronograph module to Bienne and ask for a new module complete, which Omega will send, no questions asked, for a cost of around $140 US. Apparenly it is significantly less hassle to pay that cost than to work to repair the module.

:p