Økonomi og klokker

Jeg er mektig imponert over dere som har klart å kutte ut snusen. Unner dere en Patek alle mann :)
 
Jeg er mektig imponert over dere som har klart å kutte ut snusen. Unner dere en Patek alle mann :)

Det er bare å tenke på hvor mye mer du har lyst på den Rolex'en enn den prisen med snus.
Når det er sagt bør det nevnes at jeg har sluttet flere ganger.:p
Fast trekk fra konto en gang i uken er jo en løsning. Rett inn i aksjefond e.l.
Mye lettere å spare når pengene bare forsvinner til sparekonto av seg selv.
Det er jo nevnt 2-9% av inntekt. Ta et beløp i den størrelsesorden og sett på autotrekk.
For helvete, jeg pleide å drikke opp mye mer enn som så av brutto inntekt en gang i tiden...:p
(før jeg ble "reddet" av kone og barn...;))
 
Etter at jeg sluttet å røyke for noen år siden gikk tobakkspengene til stereoanlegg. Jeg sluttet å snuse 14 mai 2011 og brukt pengene på bla

Rolex
Sinn
Glasshytte
Panerai
Omega

Nå greier jeg i hvert fall å holde tiden. Men når det skal sies, snus er innmari godt !!!

Glasshytte? Har du fått deg drivhus bromkamerat??:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Jeg klarte ikke dy meg hehe
 
Wow, får nesten lyst til å begynne igjen jeg, men da hadde jeg sikkert blitt singel igjen og bortsett fra hvor kjipt det er så er det også himla dyrt å være singel så det hjelper null med å spare til klokker ;).
 
Litt på samme tema men kanske inverst.
For å rydde opp i "ikke-økonomi og klokker" fjernet jeg nå Mastercardet fra PayPal-kontot.
Var altfor enkelt å være altfor uansvarlig

Fra nå av blir det sparing/salg før nye ting kommer inn.
 
Litt på samme tema men kanske inverst.
For å rydde opp i "ikke-økonomi og klokker" fjernet jeg nå Mastercardet fra PayPal-kontot.
Var altfor enkelt å være altfor uansvarlig

Fra nå av blir det sparing/salg før nye ting kommer inn.

Eneste måten å gjøre det på :).

Mastercard er helt ok å bruke til klokker så lenge du har pengene i cash når regningen kommer, da er mastercardet et fint beskyttelseslag mot svindel.

Men det blir aldri noen 114060 på deg av å handle "småklokker" på MC vet du ;)
 
Tok meg selv i at det å quote forrige post og legge til "Ja, pappa" kunde bli oppfattet feil uansett hvor mange smileyer jeg lagt til.
Setter stor pris på fornuften som tross alt er her når behovet er der.

114060-kontoen er dog tett knyttet til en VPS-konto (låst på tre år) som per idag har et saldo likt listeprisen :cool:
Hva som skjedd inn og ut i klokke-/reimboksen under våren er heller en "finn hva jeg liker"-prosess som forhåpentlighvis roer seg ned nå.
 
har du slutta?

Javisst gjorde jeg det. Også begynte jeg igjen...:evil:
Også har jeg sluttet...igjen.:D

Pengene går dessverre ikke inn på klokkekonto da vi har investert i ny bolig.:(
To Rolexkjøp hittil i år må derfor holde.;)
 
Lite tips på klokkekonto sparing: Microspar!

Hver gang jeg drar Visakortet (uavhengig av beløp) tikker det 10kr inn på egen konto. (maks 50kr pr dag)

Enkel måte å spare på som man ikke tenker på/merker.

Skal også sies at jeg slutta å snuse for 4år siden, men de 18-20lappene i året går nå til klokker.

Snuspenger+Microspar=Klokke.
 
Korleis gjer du dette i praksis? Automatisk trekk eller fiksar du det manuelt i nettbanken?

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
 
Microspar er en funksjon hos Nordea, jeg overfører f.eks 10 kr til en pengemarkedskonto hver gang jeg drar kortet.
Alle monner drar osv :p.
 
Jeg har også egen klokkekonto. Som trådstarter sier vil det være umulig å ta penger fra hverdagskontoen og legge de i klokkekjøp. For de av dere som driver/har drevet med noen form for gambling så er vel kunnskap om seperate ruller(les: bankroll) kjent. Jeg trekker fast hver mnd. Alt i alt vil jeg si at det er hvor mye 'disposable income' man har som avgjør hvor mye man kan spare eller legge i ny klokke, ikke prosentandel av totalinntekt?