Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Å komme til toppen
19BC1B03-E0A2-4350-A692-20A3B79EA153.jpeg
 
Ryddet garasjen slik at den ene bilen får plass igjen. HT-vasker virket etter at jeg hadde glemt den i garasjen gjennom vinteren (pakninger har en tendens å ryke i kuldegrader på HT-vaskere). Den gamle bilsåpa fra detailingdagene virket fortsatt via skumkanonen også. Vasket 4-hjuling og 2-hjuling. Alt skrot kjørt til gjennvinningsstasjonen. Grilling i hagen. Soling. Ganske så herlig dag, med andre ord. :)
 
Herlig!

Ikke fått ett sekund på snø i år grunnet familieforøkning og covid-19 :(
Vinteren begynte dårlig, men etter påske har det vært flotte forhold, så nå tar jeg igjen det tapte. Barna her i huset klarer seg selv, eller er med på tur, og covid-19 har for min del medført at jeg styrer arbeidstiden nokså fritt - Teams til frokost, ut på tur, mere Teams, og papirarbeid på kvelden. :)
 
Min datter fikk problemer med Camry'n på EU-kontroll.
Toyota i Kristiansand reagerte på innpress på sommerfelgene.
Dette er felger som jeg kjøpte i apriil 2016 og bilen har derfor vært EU-godkjent flere ganger siden med disse. Men nå hadde de satt seg på bakbeina.

Jeg kontaktet DekkTeam hvor jeg kjøpte felgene. Der var det service på øverste hylle.
Hva som hadde skjedd i 2016 er uklart, da felgene ble plukket ut som "passende til bilen". Men en dialog mellom DekkTeam (http://www.dekkteam.no/) i Kristiansand (hvor min datter bor) og Alnabru (hvor felgene var kjøpt) ordner det nå slik at de setter på vinterdekkene og godkjenner bilen. Jeg får nye sommerfelger kostnadsfritt. OK, jeg spanderer ny gummi på dem. De gamle sommerfelgene har jo rullet en del sesonger.

Proff service fra DekkTeam. Jeg har brukt dem før, og tror jeg vil fortsette med det.

8- D
 
Min datter fikk problemer med Camry'n på EU-kontroll.
Toyota i Kristiansand reagerte på innpress på sommerfelgene.
Dette er felger som jeg kjøpte i apriil 2016 og bilen har derfor vært EU-godkjent flere ganger siden med disse. Men nå hadde de satt seg på bakbeina.

Jeg kontaktet DekkTeam hvor jeg kjøpte felgene. Der var det service på øverste hylle.
Hva som hadde skjedd i 2016 er uklart, da felgene ble plukket ut som "passende til bilen". Men en dialog mellom DekkTeam (http://www.dekkteam.no/) i Kristiansand (hvor min datter bor) og Alnabru (hvor felgene var kjøpt) ordner det nå slik at de setter på vinterdekkene og godkjenner bilen. Jeg får nye sommerfelger kostnadsfritt. OK, jeg spanderer ny gummi på dem. De gamle sommerfelgene har jo rullet en del sesonger.

Proff service fra DekkTeam. Jeg har brukt dem før, og tror jeg vil fortsette med det.

8- D

Dette var jo eksepsjonelt bra! Frister å ta neste dekkhandel der.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Dette var jo eksepsjonelt bra! Frister å ta neste dekkhandel der.

Jeg har flere gode erfaringer med dem. Første gang jeg var der er mange år siden. Da het de AutoGrip. Jeg hadde vært hos en "billigforhandler" og fått satt på dekk. Da bilen var ferdig hadde jeg noen spørsmål på om "jobben var riktig utført". Han klarte ikke å forklare eller svare på spørsmålet.... Det endte med at jeg bare måtte riste på hodet og dra. Da jeg kom hjem søkte jeg litt rundt på nett og endte opp hos AutoGrip og kjørte bort. Der tok de inn bilen, sjekket jobben og balansen på dekkene. Skulle de ha noe for dette? Nei, dette var bare service! AutoGrip ble solgt til DekkTeam, og jeg ble med på lasset som fornøyd kunde. Drar ingen andre steder når det gjelder dekk.
 
Dette var jo eksepsjonelt bra! Frister å ta neste dekkhandel der.

+1

Og til dere som vurderer å benytte Biltilsynet i Kristiansand, dra heller til Arendal!

Jeg har dessverre erfart at kontrollørene i Kristiansand finner feil og mangler ingen andre finner, og finner de ingen - ja da finner de rett og slett på noe etter eget forgodtbefinnende. Utrolig, men sant.

De har måttet legge seg langflate to ganger de siste årene, etter at jeg har tatt saken oppover i systemet. Har også flere bekjente som har hatt store problemer med selv de enkleste godkjenninger:oops:

Så, Biltilsynet i Arendal gjør livet godt å leve:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel