Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Jeg har blitt bolighai.

Snekret et par fuglekasser sammen med avkommet for et par uker siden, og hang dem opp på hver sin side av huset (begge i skyggen, vestlandet er praktisk slik...) - i går hadde det flyttet inn kjøttmeis i den ene og s/h fluesnapper i den andre.

Ungene lurte på om vi ikke kunne henge opp flere, så i går laget vi fire til, hengte dem opp på egnede steder i nabolaget i kveldingen - og da jeg var ute etter avisen for et øyeblikk siden, var det sannelig allerede kjøttmeiser som fløy redematerialer til to av dem.

Det er tydeligvis press i boligmarkedet for fjærkre. En invisteringsmulighet?
 
Flippflopps, tuborg, pussing av grillrist, badeshorts. Det ble sjømester'n idag, og om dette går veien blir det en-klokke sommer i år også.
IMG_20200421_102747.jpg
 
Min datter fikk tilslag på ny hybel i Trondheim. Da flyter hun men det blir nok ikke skolestart før til høsten. Det betyr at vi nok får Trondheim tur for å hjelpe til med flytting i sommer.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: TomB og Edzilla
Når du snakker med andre på TS om å kjøpe 1oz gull og sølvmynter for å bygge investerings alternativer og får hets, til og med blir sammenlignet med "idiot preppers" doom predikant...
Og det finner seg at man har allerede tjent 7K for hver 10K investert mens de andre krangler på børsen...


Gullpriser i Norske Kroner.png


Lykke til alle sammen...Og skål.
vladimir-putin-eating-popcorn.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Jeg har blitt bolighai.

Snekret et par fuglekasser sammen med avkommet for et par uker siden, og hang dem opp på hver sin side av huset (begge i skyggen, vestlandet er praktisk slik...) - i går hadde det flyttet inn kjøttmeis i den ene og s/h fluesnapper i den andre.

Ungene lurte på om vi ikke kunne henge opp flere, så i går laget vi fire til, hengte dem opp på egnede steder i nabolaget i kveldingen - og da jeg var ute etter avisen for et øyeblikk siden, var det sannelig allerede kjøttmeiser som fløy redematerialer til to av dem.

Det er tydeligvis press i boligmarkedet for fjærkre. En invisteringsmulighet?
Ekte feelgood-innlegg! Herlige betraktninger, smilte godt da jeg leste dette :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet
At det straks er på tide å fylle bilen og kjøre til hytta, kjøpe årets garnkort og få satt 3-4 garn, rusle en tur i heia for å se etter kongeørna og ikke minst nyte en kald øl i solen... For godt til å være sant, nesten!

Fin påminnelse om å henge opp fuglekassen vi har liggende @OddE.. det er vel i grevens tid. Neste år skal jeg prøve å snekre et par uglekasser også. Det er en del rovfugl i området, men tipper det er plass til noen små ugler uten at hubroen i andre enden av hyttefeltet vil lage bråk :)
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
@OddE og @DJM : Det er gøy med fuglekasser. Vi har nå Pilfink, Blåmeis og Stær hekkende rundt huset i år.
I skogområdet i nærheten har vi hatt en uglekasse hengende i mange år. Har hatt hekkende fugl der bare en gang, men det ble borte (sannsynlig tatt av Mår).

Noen bilder fra vår kasse:
ugle1.jpg

Legg merke til matlageret til høyre.

ugle2.jpg


Har fått være med en bekjent som merker fugler flere ganger. Legger ved bilde fra merking av Kattugle i Sandefjord i fjor (som det også er bilde av over fra vår kasse) en av disse uglene ble fanget og registrert i Larvik i år.
ugle3.jpg
 
Gøy! Noen har satt opp en kasse til kattugle på min svigermors eiendom i Larvik/Sandefjord. Der er det kattugle, men har ikke vært og sett til den etter vinteren. Den lokket/markerte mye i november/desember. På treet kassen er satt opp på er det et godt belte med glatt plast, så vi får håpe det holder måren unna!