Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

At det straks er på tide å fylle bilen og kjøre til hytta, kjøpe årets garnkort og få satt 3-4 garn, rusle en tur i heia for å se etter kongeørna og ikke minst nyte en kald øl i solen... For godt til å være sant, nesten!

Fin påminnelse om å henge opp fuglekassen vi har liggende @OddE.. det er vel i grevens tid. Neste år skal jeg prøve å snekre et par uglekasser også. Det er en del rovfugl i området, men tipper det er plass til noen små ugler uten at hubroen i andre enden av hyttefeltet vil lage bråk :)

• Liker
Reaksjoner: darkcho
@OddE og @DJM : Det er gøy med fuglekasser. Vi har nå Pilfink, Blåmeis og Stær hekkende rundt huset i år.
I skogområdet i nærheten har vi hatt en uglekasse hengende i mange år. Har hatt hekkende fugl der bare en gang, men det ble borte (sannsynlig tatt av Mår).

Noen bilder fra vår kasse:
ugle1.jpg

Legg merke til matlageret til høyre.

ugle2.jpg

Har fått være med en bekjent som merker fugler flere ganger. Legger ved bilde fra merking av Kattugle i Sandefjord i fjor (som det også er bilde av over fra vår kasse) en av disse uglene ble fanget og registrert i Larvik i år.
ugle3.jpg

Gøy! Noen har satt opp en kasse til kattugle på min svigermors eiendom i Larvik/Sandefjord. Der er det kattugle, men har ikke vært og sett til den etter vinteren. Den lokket/markerte mye i november/desember. På treet kassen er satt opp på er det et godt belte med glatt plast, så vi får håpe det holder måren unna!

Ryddet garasjen slik at den ene bilen får plass igjen. HT-vasker virket etter at jeg hadde glemt den i garasjen gjennom vinteren (pakninger har en tendens å ryke i kuldegrader på HT-vaskere). Den gamle bilsåpa fra detailingdagene virket fortsatt via skumkanonen også. Vasket 4-hjuling og 2-hjuling. Alt skrot kjørt til gjennvinningsstasjonen. Grilling i hagen. Soling. Ganske så herlig dag, med andre ord. :)