Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

E4D3DA89-E4EE-4292-A802-AB8356888390.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Aner ikke. Vet ikke hva noe på kjøkkenet er. Vet bare det var en stor og dyr sak som kostet hele vår felles kvote på julepresanger det året.
Jeg kan fire ting på kjøkkenet: ta ut av oppvaskmaskinen, sette inn i oppvaskmaskinen, sette på kaffe og spise maten.
Forsøkte en gang å koke egg, men klarte å svi hele gryta.
Nå bygget vi dette huset for litt over 11 år siden. For ca 8-9 år siden ropet jeg kona bort til kjøleskapet og kunne fortelle at jeg hadde funnet en hemmelig skuff der som vi ikke hadde sett før.
Kona kikket dumt på meg og sa "trekk ut skuffen og se".
Det var vist potetskuffen.
Den hadde ikke jeg sett eller åpnet på de første 8-9 årene. Og heller ikke de ca 2 årene som er gått etter det.

Ok :)
 
Gøy! Noen har satt opp en kasse til kattugle på min svigermors eiendom i Larvik/Sandefjord. Der er det kattugle, men har ikke vært og sett til den etter vinteren. Den lokket/markerte mye i november/desember. På treet kassen er satt opp på er det et godt belte med glatt plast, så vi får håpe det holder måren unna!

Det er full aktivitet i Stærkassa. Foreldrene flyr til og fra og ungene hyler. Merker jeg kan relatere meg til det. Vi merket fire unger hos stæren i dag.
80C31346-3A39-43B9-AF02-5821DE83B97D.jpeg
 
Min første bassgitar,

-Gratulerer! Gitarer har jo, som kjent, litt for mange strenger. :)

(Prøvde å spille bass da jeg studerte for -host- noen år siden - det var veldig moro, og i min bok langt mindre frustrerende enn å lære seg gitar skikkelig.

Fingertuppene mine var også veldig takknemlige.)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mariner
-Gratulerer! Gitarer har jo, som kjent, litt for mange strenger. :)

(Prøvde å spille bass da jeg studerte for -host- noen år siden - det var veldig moro, og i min bok langt mindre frustrerende enn å lære seg gitar skikkelig.

Fingertuppene mine var også veldig takknemlige.)
Tusen takk!

Synes det er sykt praktisk å bare måtte forholde seg til 4 strenger, gjør det ganske lavterskel å bare plukke opp bassen, riffe litt og kose seg. Så langt har jeg holdt på 4 timer og glist som ei lita unge.

Hjelper óg at jeg er den eneste i vennegruppa som har valgt å spille bass nå. Komplementerer de resterende 3 gitaristene og han ene pianisten ganske bra ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: OddE og Grendel