Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

_20200418_132554.JPG
 
Arbeid kommer alltid i andre rekke. Har man valgt å få barn, så vil man måtte innrette seg deretter.

Ok :)))))))))))))))))))

Det er jo nettopp fordi man tar seg av barna man ikke kan jobbe og dermed enten må bruke opp all ferie, jobbe hele kvelden eller ta permisjon fra jobb.

Selvsagt lett å kritisere det med latterlige påstander som din, men vi som lever i den virkelige verden skjønner jo selvsagt at man ikke er mindre glad i barna om man ønsker å få åpnet barnehagen igjen.
 
@chrbir Du må være TS sin ubestridte fjellfant (positivt ment altså) ;) Imponert over alle de flotte omgivelsene du ferdes i, nesten som jeg lurer på om du har tilgang til eget helikopter :mrgreen: Ikke akkurat gjort på en halvtime før denne ølen kunne nytes...
Takk for det, selv om det sikkert kan bestrides. (Tar det selvfølgelig som et kompliment.) :)
Mange muligheter her på Sunnmøre når været endelig slår til. Måtte ikke slite så mye for ølen i dag, det var en kone- og koronavennlig tur på Auskjeret i Sykkylven. Litt nordatrekk på toppen, så toppølen måtte inntas i solsteiken litt nedi lia. :cool:
 
Det sa ikke jeg.
Poenget mitt er at man skal innrette livet sitt etter de omstendighetene man har, og to barn er omstendigheter man må ta hensyn til i stor grad.
Ja, og jeg tror de har det godt i barnehagen med et pedagogisk opplegg og venner de kan leke med. Og ikke minst får foreldrene tid til å faktisk yte på jobb slik at de får mat på bordet også;) Så fint at barnehagen åpnes...

Har vært fint å ha mer tid med barna enn vanlig de siste ukene, men tror det er til alles beste at de blir sosialisert med andre utenfor familien nå også:)
 
Haha, visste det kom til å bli en liten "debatt" her av min kommentar :)

Joda, det er kjekt å ha barn. Men vet du hva, jeg synes det er et helvete å være hjemme så lenge med to gutter på 2 og 5 år. Send bekymringsmelding hvis det ikke er innafor. 35,5 timer igjen!
Er selv hjemme med to små herremenn på 1,5 og straks 3 år. Man blir kjent med barna sine på en annen måte enn tidligere, men det blir godt å få dem i barnehagen. Det tror jeg både de og vi som foreldre har godt av. Selvfølgelig skal man ta ansvar for de menneskene man har laget (de har jo trossalt ikke bedt om å bli født), men det må likevel være lov å si at det kan være slitsomt og utfordrende å få gjort noe fornuftig "på jobb" når man må passe på barna sine også. Det er en grunn til at barnehager ble oppfunnet.
 
Munnbind? Viker disse eller ikke? Alle har en mening og alle vet best.
Vel, en ting er i alle fall klart. Når du kan få slike munnbind så driter i alle fall jeg i om de virker eller ikke. Disse er jo så kule at jeg er uansett er overbevist om at alle ekle virus blir skremt bort!


8
 
  • Haha
Reaksjoner: Kohe321