Brennevin

Monegasisk gin (Prince Explorer) imponerer og!
IMG_3751.jpeg

Her er noen av mitt barskap som ikke er cognac eller Single Malt...

Villa Isa Grappa Barbera
Planteray Xo Barbados
Havana Club Iconica Selección de Maestros
Arvesølvet akevitt

5095.jpg
5093.jpg
5078.jpg

5094.jpg

Brennevin er jo fantastisk. Her kan man Defintivt få både oppturer og nedturer. Selv er jeg spesielt glad i gin, hvor favoritten er Dodds Gin. Denne er for øvrig håpløs å få tak, så jeg lever fint med The Botanist og andre «hyllevarer».

Ellers glad i det meste, og har etter Paristuren min i fjor, fått sansen for Chartreuse.

Uansett, noen som vil anbefale noe artig?

• Liker
Reaksjoner: Danke
Brennevin er jo fantastisk. Her kan man Defintivt få både oppturer og nedturer. Selv er jeg spesielt glad i gin, hvor favoritten er Dodds Gin. Denne er for øvrig håpløs å få tak, så jeg lever fint med The Botanist og andre «hyllevarer».

Ellers glad i det meste, og har etter Paristuren min i fjor, fått sansen for Chartreuse.

Liker Gin, men ikke veldig bevandret. Setter pris på Hernö, og flere norske som Herbarium, Bareksten og Harahorn.

• Liker
Reaksjoner: BigT
Jeg sluttet med Vodka når Russland invaderte Ukraina, for jeg likte kun russisk Vodka….

drakk vodka til sjømat som alternativ til akevitt, eller på lag eller feks nyttårsaften… Ikke annet enn det. Men østeuropeisk/russisk vodka er så ren at du ikke en gang får hangover etter lag eller nyttårsaften.

• Liker
Her er noen av mitt barskap som ikke er cognac eller Single Malt...

Villa Isa Grappa Barbera
Planteray Xo Barbados rom
Havana Club Iconica Selección de Maestros rom
Arvesølvet akevitt

villa isa Grappa er god, rimelig og helt på høyde med Nonino og Nardini som er mIne favoritter. Grappa drikker jeg med avec kaffe etter italiensk mat som pasta, lasagne etc

Rom smaker jeg som regel som alternativ til Cognac etter en treretters. Men helst mest til Sigar, for meg er det kun Rom som fungerer til Sigar. Øl og vin og kaffe med melk kan fungere også, samt en drink.

whisky og cognac blir alt for sterkt til Sigar.

Akevitt smaker jeg til norsk mat og spekemat, helst med en norsk pils ved siden av.

tequila smaker jeg til tacos med en corona med lime, men den står fast i kjøleskapet, fordi jeg foretrekker tequila kjølig.

Cognac smaker jeg etter biffmiddag, som Avec med litt kaffe, liker ikke den jeg har nå, derfor ikke nevnt. Sverige har ellers ikke greie på Cognac i hyllene . Jeg skal til Norge og skaffe meg en Delamain snart, der norskættede Charles Braastad styrer fatene.

Redigert:
  • Liker

Jeg har aldri prøvd Absint, men det står på ting jeg skal prøve før jeg dør lista… Det var forbudt med Absint før i Norge pga prosent eller magiske urter eller noe.

• Liker
Jeg har aldri prøvd Absint, men det står på ting jeg skal prøve før jeg dør lista… Det var forbudt med Absint før i Norge pga prosent eller magiske urter eller noe.
Håh! Der er det mye godt! Absente 55 er perfekt å innvie seg med.

Jeg sluttet med Vodka når Russland invaderte Ukraina, for jeg likte kun russisk Vodka….

drakk vodka til sjømat som alternativ til akevitt, eller på lag eller feks nyttårsaften… Ikke annet enn det. Men østeuropeisk/russisk vodka er så ren at du ikke en gang får hangover etter lag eller nyttårsaften.
8 års borgerkrig kan bare føre til total kapitulering av en side, eller innblanding fra naboene;)
Men det er bra at du ikke drikker vodka som er laget av blodtørste mennesker som bare ønsker å pulverisere hele kontinentet for å ha det gøy.
Skål.

• Liker
8 års borgerkrig kan bare føre til total kapitulering av en side, eller innblanding fra naboene;)
Men det er bra at du ikke drikker vodka som er laget av blodtørste mennesker som bare ønsker å pulverisere hele kontinentet for å ha det gøy.
Skål.
Jeg drikker ikke Bourbon lenger heller da pga Trump, selvom jeg alltid pleier å kjøpe en flaske på sommeren, det ble istedenfor noen Blends fra Skottland..

Bourbon gikk farlig fort med da i gamle dager, fordi det er så billig og så smooth og lett å drikke med is.

Ene blenden står fortsatt siden våren, rettelse påsken taxfree, Bourbon kunne risikere å ryke med iløpet av en uke pluss en helg.

Redigert:
  • Liker
Jeg drikker ikke Bourbon lenger heller da pga Trump, selvom jeg alltid pleier å kjøpe en flaske på sommeren, det ble istedenfor noen Blends fra Skottland..

Bourbon gikk farlig fort med da i gamle dager, fordi det er så billig og så smooth og lett å drikke med is.

Ene blenden står fortsatt siden våren, rettelse påsken taxfree, Bourbon kunne risikere å ryke med iløpet av en uke pluss en helg.
Jeg dømmer aldri folket for lederen sin.
Det er som å si at alle her i landet er fullstendig enige med det Jonas gjør og sier.

Skål.
Og som vanlig, er det minst halv av forumet som ikke har sett den dype ironien som satt der :LOL: (y)
Peis på gutta...

Skål.

Jeg dømmer aldri folket for lederen sin.
Det er som å si at alle her i landet er fullstendig enige med det Jonas gjør og sier.
Enig, jeg har ikke noe imot Amerikanere mut av Trump, men det var noe jeg sa på et annet norsk forum der det var snakk om lek om å boikotte ting fra Usa, og derfor skippet jeg Bourbon på sommeren i år.

Bourbon pleier jeg alltid å kjøpe en av på sommeren.

Bourbon er godt, så mulig jeg kjøper neste år. Har litt å si at blenden var så billig på Taxfree også da.

I år hadde jeg mer lyst på Rom og Blended Whisky, men litt av det har å gjøre med forums og Trump.

Jeg har blitt veldig interessert i lagrede Rom og å lære mer om dette. Litt nerding.

Enig, jeg har ikke noe imot Amerikanere mut av Trump, men det var noe jeg sa på et annet norsk forum der det var snakk om lek om å boikotte ting fra Usa, og derfor skippet jeg Bourbon på sommeren i år.

Bourbon pleier jeg alltid å kjøpe en av på sommeren.

Bourbon er godt, så mulig jeg kjøper neste år. Har litt å si at blenden var så billig på Taxfree også da.

I år hadde jeg mer lyst på Rom og Blended Whisky, men litt av det har å gjøre med forums og Trump.

Jeg har blitt veldig interessert i lagrede Rom og å lære mer om dette. Litt nerding.
Man må bare drikke hva man ønsker.
Fordi fremtiden er ikke avgjort med hva politikerne ønsker seg, da blir den enda mindre avgjort med hva vi kjøper i butikken.
Operasjon Barbarossa feilet ikke fordi verden kjøpte alt for lite tyske schnaps🤔

Man må bare drikke hva man ønsker.
Fordi fremtiden er ikke avgjort med hva politikerne ønsker seg, da blir den enda mindre avgjort med hva vi kjøper i butikken.
Operasjon Barbarossa feilet ikke fordi verden kjøpte alt for lite tyske schnaps🤔
Uansett så er ikke Russisk vodka tilgjengelig i Norge og Sverige pga sanksjonene, og det var favoritten min. Bourbon fordi det var her diskusjon på nett der jeg forsvarte Tesla og Apple osv, så sa jeg at jeg kunne prøve å unngå å kjøpe Bourbon eller Jack.

Men jeg var Pro Usa i den diskusjonen, men jeg gjorde alvor av det jeg skrev og droppet sommerens Bourbon eller Jack.

Jeg har ikke noe imot USA, annet enn at jeg er negativ til Trump.