Blodstrupmoen
Støttemedlem
Då må du hive deg rundt å legge inn krav .Ingen heftelser på brreg.no
Då må du hive deg rundt å legge inn krav .Ingen heftelser på brreg.no
Skiguard blir aldri feil, lakkert i bilens farge - og tilpasset bilen. Jeg har hatt mange forskjellige Skiguard, men har gått over til et skikkelig stort skistativ i stedet - ble dritt lei av å kjøre rundt med likkiste på taket. Det var praktisk når barna var små, og jeg må innrømme at boksen ikke bare ble brukt til ski.....Jeg kunne tenkt meg en skiboks til min ID4. Noen her med erfaring om hva som er bra og hva man burde styre unna?
Ser det ligger mye som ser bra ut på Finn.no til en grei pris men om de passer til andre biler en oppgitt i annonsen er jo uvisst.
Passer de fleste bokser det meste av SUV’er på markedet, og er kun takbøylen som er viktig at er til riktig modell?
Er ikke ekspert. En jungel der ute.Jeg kunne tenkt meg en skiboks til min ID4. Noen her med erfaring om hva som er bra og hva man burde styre unna?
Ser det ligger mye som ser bra ut på Finn.no til en grei pris men om de passer til andre biler en oppgitt i annonsen er jo uvisst.
Passer de fleste bokser det meste av SUV’er på markedet, og er kun takbøylen som er viktig at er til riktig modell?
Det er ikke alle bilmodeller som kler skiboks like godt. Denne boksen ligger i tillegg altfor høyt IMHO, det blir jo som å kjøre rundt med en diger takspoilerEr ikke ekspert. En jungel der ute.
Selv syns jeg tunnellboksene er penest. Ikke-tunnellbokser passer alle biler (vil jeg tro).
Skiguard 850 er STOR, 830 er nettere, men pass på at den er lang nok til dine ski.
Packline har et mer spennende design.
Thule ser fremdeles svensk ut.
Tilpasning av tunellbokser handler, tror jeg, mest om plassering av hullene. Hvor langt mellom, hvor langt foran/bak. Mål dette på en boks på ID4 du ser bra ut før du kjøper brukt.
Bruker boksen mindre nå som barna ikke er aktive på ski lengre. Får plass til mange ski inni bilen med et sete lagt ned.
Bra design til likboks å være:
Vis vedlegg 421619
Eksempel på ekstrem hullplassering, ser snodig ut, men må sikkert være slik pga takform og rails:
Vis vedlegg 421620
Det er ikke alle bilmodeller som kler skiboks like godt. Denne boksen ligger i tillegg altfor høyt IMHO, det blir jo som å kjøre rundt med en diger takspoiler
Flere Mercedes-modeller har av en eller annen grunn lagt opp til at skistativet skal monteres langt foran på railsene, og ikke mer "midt på taket". Samme med min GLE, ser helt jalla ut.
Er skiguardSkiguard blir aldri feil, lakkert i bilens farge - og tilpasset bilen. Jeg har hatt mange forskjellige Skiguard, men har gått over til et skikkelig stort skistativ i stedet - ble dritt lei av å kjøre rundt med likkiste på taket. Det var praktisk når barna var små, og jeg må innrømme at boksen ikke bare ble brukt til ski.....
Packline har også en del fine modeller, bare pass på at det ikke er en av de korte utgavene hvis du skal ha med langrennski.
Min erfaring er at de fleste skiboksene passer de fleste biler, det kommer vel litt an på hvor "nøye" du er i forhold til plassering på taket. Skistativet er også viktig, og det gjelder å finne en kombinasjon som både passer bil og boks. Noen skibokser er spesialtilpasset bilmodell, andre er helt standard. Det beste rådet er vel å se på produsentens hjemmesider, eller rett og slett prøve på egen
Har sett på Skiguard 830 og synes den ser bra ut til å være en skiboks. Leser ofte at den er tilpasset en type bil, skjønner ikke helt hva det betyr. Kan den ikke tilpasses en annen modell senere når man bytter bil?Skiguard blir aldri feil, lakkert i bilens farge - og tilpasset bilen. Jeg har hatt mange forskjellige Skiguard, men har gått over til et skikkelig stort skistativ i stedet - ble dritt lei av å kjøre rundt med likkiste på taket. Det var praktisk når barna var små, og jeg må innrømme at boksen ikke bare ble brukt til ski.....
Packline har også en del fine modeller, bare pass på at det ikke er en av de korte utgavene hvis du skal ha med langrennski.
Min erfaring er at de fleste skiboksene passer de fleste biler, det kommer vel litt an på hvor "nøye" du er i forhold til plassering på taket. Skistativet er også viktig, og det gjelder å finne en kombinasjon som både passer bil og boks. Noen skibokser er spesialtilpasset bilmodell, andre er helt standard. Det beste rådet er vel å se på produsentens hjemmesider, eller rett og slett prøve på egen bil.
RS6 med skiboks er litt kult daVis vedlegg 421629
Generelt ser ikke takboks bra ut, vanskelig å få boksen til å gå i ett med taket på SUV-er hvor taket ofte buer ned bak.
Gode gamle stv kan til nød kle en takboks:
Vis vedlegg 421630
Er skiguard
Har sett på Skiguard 830 og synes den ser bra ut til å være en skiboks. Leser ofte at den er tilpasset en type bil, skjønner ikke helt hva det betyr. Kan den ikke tilpasses en annen modell senere når man bytter bil?
Det jeg egentlig lurer på er om den samme modellen i skiboksen kommer i forskjellige utgaver med forskjellige plasseringer av hull til takbøylene?
Bruks område mitt er Ski og bagasje på sommerferien, med 5 stk i familien blir det litt lite med kun bagasjerommet.
Får du plass til staver også i skistativet, eller må de ligge inni bilen?Skiguard blir aldri feil, lakkert i bilens farge - og tilpasset bilen. Jeg har hatt mange forskjellige Skiguard, men har gått over til et skikkelig stort skistativ i stedet - ble dritt lei av å kjøre rundt med likkiste på taket. Det var praktisk når barna var små, og jeg må innrømme at boksen ikke bare ble brukt til ski.....
Det kommer jo litt an på hvor mange par ski jeg drar med meg på taket, men langrennstaver er null stress!Får du plass til staver også i skistativet, eller må de ligge inni bilen?