Bilsnakk

Fikk et nytt tillegg på bilbestillingen min i dag:

image.jpeg

😉

Hva er den koden? For oss som ikke bevandret i Porsche-sfæren 😊

Jeg kan gjøre personlige tilpasninger til bilen, som ikke er standard tilleggsutstyr. I mitt tilfelle vil det i hovedsak være pepita-stoff i senter av setene og i litt av dørtrekket 🙂

• Liker
Reaksjoner: Phenix

Tur med DC3-Dakota fra Sandefjord/Torp (ny dato)

(Jeg regner med at det passer med et lite flyinnlegg i en biltråd...)

Tidligere annonserte jeg en tur med Dakota Norway sin DC-3 fra Torp/Sandefjord. Denne turen ble dessverre avlyst, men jeg har booket en ny 20 september klokken 13:00, med mulighet for å fotografere bil/motorsykkel sammen med flyet.

Det står mer informasjon på motorsykkelklubben 'Old Bone Crew MC' sin side:
(https://www.oldbone.no/post/har-du-lyst-til-å-være-med-på-en-tur-med-veteranfly)

Dette kommer til å bli en flott opplevelse. Bli med på å lufte MC'n/bilen på tur ned til Sandefjord.

Dette er et "non profit" arrangement, og vi må være 17 stykker for at det går break even (balanse). Blir vi flere blir det is og kaffe!

(Jeg er avhengig av raskt svar! Send meg PM for eventuelle spørsmål!)

• Liker
Reaksjoner: gullet

Tur med DC3-Dakota fra Sandefjord/Torp (ny dato)

(Jeg regner med at det passer med et lite flyinnlegg i en biltråd...)

Tidligere annonserte jeg en tur med Dakota Norway sin DC-3 fra Torp/Sandefjord. Denne turen ble dessverre avlyst, men jeg har booket en ny 20 september klokken 13:00, med mulighet for å fotografere bil/motorsykkel sammen med flyet.

Det står mer informasjon på motorsykkelklubben 'Old Bone Crew MC' sin side:
(https://www.oldbone.no/post/har-du-lyst-til-å-være-med-på-en-tur-med-veteranfly)

Dette kommer til å bli en flott opplevelse. Bli med på å lufte MC'n/bilen på tur ned til Sandefjord.

Dette er et "non profit" arrangement, og vi må være 17 stykker for at det går break even (balanse). Blir vi flere blir det is og kaffe!

(Jeg er avhengig av raskt svar! Send meg PM for eventuelle spørsmål!)
Det høres morsomt ut, men trippelposting er vel ikke nødvendig?

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Med din 'bump', ble det 4 poster nå.......
Det og poste i flere relaterte tråder er jo for og fylle opp flyet!
Vel om jeg leser den samme posten 1, 2 eller 3 ganger påvirker neppe om jeg melder meg på eller ikke.

Tanken er sikkert god, men det er vel god nett-kutyme å ikke poste samme post flere ganger?
Uansett, det får de som administrerer forumet styre. Jeg får kanskje holde meg til å være politi og ikke være nett-politi i tillegg 😂

Ja, er obs på bagasjeplass. Samtidig så er det svært sjeldent vi har behov for mye bagasjeplass, i alle fall hvis vi har takboks.
Bør jo egentlig ikke kvitte meg med Land Cruiseren, men EU OK, Service OK, og to år igjen med Toyota Relax gjør at det er optimalt tidspunkt å selge på.....

Noe annet enn BMW og Merce som bør sjekkes ut? Audi SQ8 E-tron kan være en mulighet, Kia EV9 bør jo være en mulighet (men da må jeg ha en ekstrabil bare til meg på siden tror jeg...).

Eg kan på ingen måte sjå at å gå frå en Land cruiser til en ix50 eller eqs ikkje vil et irritasjonsmoment med liten plass. En går jo frå uendelig god plass til knapt plass til en weekendbag for 2 . Dessuten er jo takboks forferdelig irriterende på fleire av dei bilene så det må du sjekke nøye . Litt usikker på ka slags Bmw et vennepar av oss har , men klager over vindtstøy med boks og skal selge bilen igjen etter 8 mnd til fordel for en Tesla.
Egentlig burde jo du berre beholde LC sånn sett. Kjenner fleire som har eqs og er fornøyd med den på alt annet en plass. Forøvrig har absolutt alle barn , så det er vel derfor en er så opptatt av det.

Audi SQ8 E-tron

Den ser tøff ut , men har ihvertfall 2 stk som jobber hos meg som desperat prøver å bli kvitt den . Dei kjøpte helt ny og trur det har vært mangen utfordringer. Dei rekner med å måtte ta stort tap .

Tesla Y er jo så kjedelig , men 0% rente , gedigen plass og lang rekkevidde til 475k er det egentlig ingen som matcher i dagens marked.

Den perfekte bilen vart jo lagt ut og solgt medan eg var på ferie.

Hadde lett solgt M50 og hatt denne og en tesla eller noke skjit .

Noen som har fornuftige tanker om BMW ix50 vs. Merce EQS?
Har iX50. Støysvak, god rekkevidde, svært komfortabel kjøremessig. Bagasjeplass er tidligere nevnt, men vi som er 4 stk og bla må ha med barnevogn får faktisk overraskende mye med så lenge man pakker lurt.

MEN setene er helt elendige (for meg), har irritert meg siden dag 1. Jeg er 193cm og har i praksis null støtte for lår. Blir sliten av å kjøre langt. Burde selvfølgelig vært avdekket før man kjøpte, men bestilte på et tidspunkt hvor man knapt fikk prøvekjørt bilen. De nye setene i faceliften er kun marginalt bedre.

Rammeløse vinduer er også irriterende. Selv med lang forvarming har jeg opplevd mange ganger på vinteren at vinduet er fryst fast så man må stå med kredittkortet ned i listene rundt vinduet for å klare å få åpnet døren.

Har også en iX3 og den har både bedre seter, bedre bagasjeplass, bedre dørløsning og kostet halvparten…