Audi SQ8 E-tron
Har iX50. Støysvak, god rekkevidde, svært komfortabel kjøremessig. Bagasjeplass er tidligere nevnt, men vi som er 4 stk og bla må ha med barnevogn får faktisk overraskende mye med så lenge man pakker lurt.Noen som har fornuftige tanker om BMW ix50 vs. Merce EQS?
Ah . Det forklarer jo det . Eg leita lenge etter en bil med comfortseter , riktig nok bruktbil då men vanskelig nok .Eneste tilvalget på setene iX var multifunksjon, i praksis justerbar ryggvidde, korsryggstøtte, massasje og ventilasjon som jeg har.
Er ikke mulig å velge hverken sportsseter eller komfortseter på iX, og det er synd for BMW sine komfortseter er noe av det bedre på markedet…
Ja, jeg fatter ikke hvorfor de kun tok inn den lille batteripakken...! Det er dog jevnlig noen med det store batteriet (som jeg må ha) til salgs, og de får garanti gjennom ekstern selskap. Hvordan det fungerer ved behov for å bruke garantien aner jeg dog ikke..
Mercedes har skrinlagt produksjonsplattforen til de store elbilene. Så EQS, EQE osv vil bli satt ut av produksjon. Med tanke på verditapet, ville jeg vært obs på de store Mercedesene. ( Verditap på elbil er jo hinsides uansett, men enda verre blir det nok når modellen forsvinner.)Noen som har fornuftige tanker om BMW ix50 vs. Merce EQS?
Har iX50. Støysvak, god rekkevidde, svært komfortabel kjøremessig. Bagasjeplass er tidligere nevnt, men vi som er 4 stk og bla må ha med barnevogn får faktisk overraskende mye med så lenge man pakker lurt.
MEN setene er helt elendige (for meg), har irritert meg siden dag 1. Jeg er 193cm og har i praksis null støtte for lår. Blir sliten av å kjøre langt. Burde selvfølgelig vært avdekket før man kjøpte, men bestilte på et tidspunkt hvor man knapt fikk prøvekjørt bilen. De nye setene i faceliften er kun marginalt bedre.
Rammeløse vinduer er også irriterende. Selv med lang forvarming har jeg opplevd mange ganger på vinteren at vinduet er fryst fast så man må stå med kredittkortet ned i listene rundt vinduet for å klare å få åpnet døren.
Har også en iX3 og den har både bedre seter, bedre bagasjeplass, bedre dørløsning og kostet halvparten…