Stort eller lite bagasjerom er vel egentlig uvesentlig på batteribiler. Nyttelast er det avgjørende. På de fleste er det mulig å fylle opp med flere hundre oppblåste ballonger .
Sjekk hvor mange kilo bagasje du kan ha med etter at fire voksne mennesker er inne i bilen.
8
Hva med en annen "vanlig" småbarnsfamilie? To voksne + tre barn som tilsammen veier 35 kilo? Trenger man ikke plass til mye bagasje da? Alle sin situasjon er forskjellig vettu...Stort eller lite bagasjerom er vel egentlig uvesentlig på batteribiler. Nyttelast er det avgjørende. På de fleste er det mulig å fylle opp med flere hundre oppblåste ballonger .
Sjekk hvor mange kilo bagasje du kan ha med etter at fire voksne mennesker er inne i bilen.
8
Hva med en annen "vanlig" småbarnsfamilie? To voksne + tre barn som tilsammen veier 35 kilo? Trenger man ikke plass til mye bagasje da? Alle sin situasjon er forskjellig vettu...
Regnestykket er vel feil? Fører (75 kg) skal trekkes fra.
Så 480 - 75 = 405. Om nyttelasten på bilen er 520 så blir det 28 kg hver med vin hjem.Eller 56 vinflasker hver.
Edit... vinflaske er vel litt tyngre.... la oss si 28 flasker hver. Eller totalt 36 kartonger med vin i bilen på vei hjem.
Sommeren er over , eller ihvertfall ferieturene . et par ting som slår meg . Med elbil og campingvogn er en på 15 til 20 mil rekkevidde, eg lå nærmere 15 en 20 med en slik grom e-tron sak vi lånte noken dager pluss og litt lei vind , men jamnt over blant andre "elbil entusiaster" så var en god halvering av rekkevidden fasit på flat veg og meir om en skulle over et fjell , . Ladepunkt betyr som regel at vogna må av først men slapp av , der er lang kø så en har god tid uansett . Der er en grunn til at dieselbil er normalen på campingplasser . . Så eg seier som dei fleste andre eg traff med lignede ekvipasje prøvd det , kjem ikkje til å skje igjen.
Neida. Eg har skikkelig bil om vi skulle finne på å låne campingvogn en anna gang. Byttelånte bil ettersom et familiemedlem måtte ha meir trekkraft til å trekke henger over 3t medan eg var litt fysen på å teste dette . Forsåvidt lite gjennomtenkt av meg då eg trudde logistikken rundt lading med vogn var litt bedre .Jammen da blir det vel "ferie i nærområdet"?
Det er jo det mest bærekraftige!
8- D
Det er mulig e-tron er gromt rent bilmessig, men verken ladehastighet, forbruk eller batterikapasitet er spesielt bra. Det er elbiler på markedet som lader nesten dobbelt så raskt som e-tron og som fint klarer 300-320 km med vogn. Ikke veldig bra det heller, men halvert ladetid og 100km ekstra mellom hver lading hjelper.eg lå nærmere 15 en 20 med en slik grom e-tron sak vi lånte noken dager pluss og litt lei vind
Det er mulig e-tron er gromt rent bilmessig, men verken ladehastighet, forbruk eller batterikapasitet er spesielt bra. Det er elbiler på markedet som lader nesten dobbelt så raskt som e-tron og som fint klarer 300-320 km med vogn. Ikke veldig bra det heller, men halvert ladetid og 100km ekstra mellom hver lading hjelper.