- Medlem
- 26. april 2011
Bilde? Link? Beskrivelse av Nomos! Tysk. Kvalitet. Likt av urmakere?Nomos Zürich?
Bilde? Link? Beskrivelse av Nomos! Tysk. Kvalitet. Likt av urmakere?Nomos Zürich?
Sinnen du referer til er den jeg har bilde av? Syns den er rå! Men hvis den er utsolgt så er løpet kjørt.T50 Goldbronze prøvde jeg på Watch Show Finland, og den kunne jeg gått for, men den er vel både over i pris og utsolgt fra Sinn.
Det første som faller meg inn er brukt H08, det gikk vel en på Finn for 32k.
Vis vedlegg 344853
Hvis han har vide mansjetter, kan de nye Sinn-kronografene være noe.
Vis vedlegg 344859
Bilde? Link? Beskrivelse av Nomos! Tysk. Kvalitet. Likt av urmakere?
Syns Nomos har et fantastisk design! Men hva gjør den attraktiv for kjennere? Som innsalg til en ikke-kjenner? Mulig å tak i Nomos brukt til under 30´.Akkurat denne var visst litt over budsjett, men mitt inntrykk er at Nomos er ganske anerkjent blant, eh… kjennere.
![]()
Zürich — NOMOS Glashütte
Award-winning and automatic, this large dress watch for men is powered by the NOMOS DUW 5001 caliber—visible through the sapphire crystal glass back.nomos-glashuette.com
Det er den ja - Diese Uhr ist im Direktverkauf bereits ausverkauft. Sie können diese Uhr noch über unsere Vertriebspartner beziehen. Bei Interesse kontaktieren Sie uns, wir vermitteln Sie gern an unsere Fachhändler.Sinnen du referer til er den jeg har bilde av? Syns den er rå! Men hvis den er utsolgt så er løpet kjørt.
Hermès har vel vært mest kjent for damekvartsur, men de siste 10 - 15 årene etter at de kjøpte seg inn i Vaucher, har de kommet med egne urverk og interessante komplikasjoner. Designet er gjennomført ned i detaljer som egne fonter for de ulike modellseriene som Arceau, Slim, Cape Cod osv. På H08 er f.eks bezelformen repetert i fonten, motvekten på sekundviseren og spennen.Noen ord om Hermes som klokkebrand?
Han har fått link til denne trådenSynd for kompisen din, men jeg vil fortsatt varmt anbefale Longines Hydroconquest GMT (er han heldig, så titter han innom her selv). Her får man en del. Praktisk dykkerbezel - så har man muligheten til å ta tiden på matlaging, osv, 300 m vannresistens, klasselende kvalitet (imø) og ikke minst reise-GMT/travellers GMT/"ekte" GMT. Alternativt Longines Spirit Zulu Time (men den er ikke like sportslig).
Ellers har du jo fått mange gode tips her. @chrbir har fine forslag!
Pent design - men hva mer har SUF å tilby? Hva er deres "historie", unikitet og sjel?SUF Helsinki? Denne er litt over budsjett med de har flere andre modeller til litt rimligere.
Vis vedlegg 344882
Tja, for meg er det enkelt å anbefale Tudor, men må nesten være hans valg så ønsker flere anbefalinger. Tudor er også, iallefall IMHO, litt kjedelig. Sinn og Nomos er enda mer spennende.Her sitter vel trådstarter på fasit selv. Tudor! Med en ørliten busjettsprekk så har han klokke livet ut!
Jeg tenker BB58 eller kanskje en Ranger på Nato?
Overlegen kvalitet ift pris, nydelig comfort, godt og tidløst design. En no-brainer.
Jeg har eid Bulgari chrono i designet du linker til. Liker dem veldig godt! Men igjen, hvorfor Bulgari?Denne er jeg litt svak for, innenfor budsjett som brukt, men Bulgari har jeg lite kjennskap til.
Vis vedlegg 344887
Bulgari Automatic Black Dial Men's Watch 103702 | Chrono24
Kjøp Bulgari 103702 trygt og til beste pris på Chrono24 – verdens største markedsplass for luksusklokker.www.chrono24.no
Kjedelig og konservativt men trygt og robust. Med dine beskrivelser av en mann i hans posisjon så virker det som om Tudor passer som hånd i hanske. Sinn har jeg lite erfaring med men kanskje det hadde vært noe. Nomos blir for Bauhaus for meg, og kanskje et design man kan gå fort lei av.Tja, for meg er det enkelt å anbefale Tudor, men må nesten være hans valg så ønsker flere anbefalinger. Tudor er også, iallefall IMHO, litt kjedelig. Sinn og Nomos er enda mer spennende.
Jeg har eid Bulgari chrono i designet du linker til. Liker dem veldig godt! Men igjen, hvorfor Bulgari?
Syns Nomos har et fantastisk design! Men hva gjør den attraktiv for kjennere? Som innsalg til en ikke-kjenner? Mulig å tak i Nomos brukt til under 30´.