Beskrivelser og anbefalinger prisklasse 20-30´søkes

Medlem
26. april 2011
Innlegg
5.077
Jeg har en super kollega som har skjønt han trenger å bytte ut sin iWatch for å oppretteholde sin kule stil.
Tung lederrolle i statlig virksomhet. Ca 50 år mann. Kjekk. Trent. Kule casual klær. Bevisst sitt indre og ytre. Aktiv.
Ikke aktuelt å betale 80-120´ (som mange av oss her fort havner på). Budsjett ca 20-30´, nytt eller brukt.
Klokka må kunne brukes til jeans, skjorte, blazer, sneakers, pensko, shorts og tåle de fleste situasjoner.

Etter innspill fra dere så sender jeg ham en mail med noen anbefalinger. I anbefalingen ønsker jeg en kort beskrivelse (to-tre setninger) av brandets unikitet, samt noen konkrete modellabefalinger. Jeg har @-et noen av dere jeg vet kan mye om noe av brandsa, men ikke la dette hindre resten av dere å komme med beskrivelser, erfaringer og innspill!

Følgende brands fra min top of mind:
- Oris @ludokid
- Sinn @Sponon @Agassiz @Anders
- Nomos @kire
- Doxa @Callahan @urtid @Loevhagen ?
- Milspec @Qwestern
- Blåpæ x Swatch @Qwestern ;)
- Diverse morro @chrbir
- Tudor: meg selv
- Radium: meg selv

Longines, Tag, Baume Mercier, Rado, Bruvik, Von Doren, Grand Seiko, Casio, Maurice Lacroix, Certina +++ kommer ikke til å bli anbefalt av meg.
Mulig det er mulig å skaffe en IWC eller Omega for denne prisen, men da så gammel og gjerne sært at jeg ikke vil anbefale klokken som den første og eneste.
Men er det andre kule brands så kjør på!

Denne tråden kan forhåpentligvis bli en guideline for ander som ser etter klokke i denne prisklassen, og et supplement til denne tråden hvis klokker er bittelitt dyrere: https://www.tidssonen.no/forum/thre...er-tudor-omega-oris-sinn-panerai.61773/page-2


Bilder kun for oppmerksomhet:
1694347921582.png

1694348096532.png
 
Tissot, Longines? Sistnevnte skjønner jeg ikke hvorfor må utelates. Merket har da litt historikk og man får en del for pengene.
 
Takk for tag kompis. Vedr. Micromilspec så kan jeg ikke skrive så mye om det her da det blir snikreklame. Da kan du enten komme til Akersgata, ringe meg eller sende pm for mer info :) Blåpæh x Swatch kan jeg ikke så mye om da min ikke har så mye Swatch over seg, men heller prøver å dra litt fanboys i leggen.

Vi har jo vært igjennom det meste begge to, så kjent med value for money er du og. Nevner Sinn 556/104/U50, Omega SMPc, 2255/2254 serien, Dox Sub serien, LLD, Seiko SLA, BB58/Pelagos 39 m.m... Herregud å gøy det hadde vært å måtte starte å utforske merker på nytt. Fyser litt på en Zodiac for første gang, kanskje det hadde vært noe for han og?
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Tissot, Longines? Sistnevnte skjønner jeg ikke hvorfor må utelates. Merket har da litt historikk og man får en del for pengene.
Begge har mange flotte klokker, som ikke interesserer meg særlig. Og da vil jeg heller ikke anbefale dem:)
 
T50 Goldbronze prøvde jeg på Watch Show Finland, og den kunne jeg gått for, men den er vel både over i pris og utsolgt fra Sinn.

Det første som faller meg inn er brukt H08, det gikk vel en på Finn for 32k.
DSC_2933.JPG


Hvis han har vide mansjetter, kan de nye Sinn-kronografene være noe.
356-FLIEGER-Klassik-Jubilaeum_V.jpg
 
T50 Goldbronze prøvde jeg på Watch Show Finland, og den kunne jeg gått for, men den er vel både over i pris og utsolgt fra Sinn.

Det første som faller meg inn er brukt H08, det gikk vel en på Finn for 32k.
Vis vedlegg 344853

Hvis han har vide mansjetter, kan de nye Sinn-kronografene være noe.
Vis vedlegg 344859
Sinnen du referer til er den jeg har bilde av? Syns den er rå! Men hvis den er utsolgt så er løpet kjørt.

Noen ord om Hermes som klokkebrand?
 
Bilde? Link? Beskrivelse av Nomos! Tysk. Kvalitet. Likt av urmakere?

Akkurat denne var visst litt over budsjett, men mitt inntrykk er at Nomos er ganske anerkjent blant, eh… kjennere. :)

 
Akkurat denne var visst litt over budsjett, men mitt inntrykk er at Nomos er ganske anerkjent blant, eh… kjennere. :)

Syns Nomos har et fantastisk design! Men hva gjør den attraktiv for kjennere? Som innsalg til en ikke-kjenner? Mulig å tak i Nomos brukt til under 30´.
 
Synd for kompisen din, men  jeg vil fortsatt varmt anbefale Longines Hydroconquest GMT (er han heldig, så titter han innom her selv). Her får man en del. Praktisk dykkerbezel - så har man muligheten til å ta tiden på matlaging, osv, 300 m vannresistens, klasseledende kvalitet (imø) og ikke minst reise-GMT/travellers GMT/"ekte" GMT. Alternativt Longines Spirit Zulu Time (men den er ikke like sportslig).

Ellers har du jo fått mange gode tips her. @chrbir har fine forslag!
 
Redigert: