Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Velkommen og gratulerer!

Du har helt rett, en hver ingeniør burde ha mekanisk klokke. De der forbaskade T-touchene går meg på nervene! :p

Velkommen

Det er slik at min samboer forbyr meg å stå å stirre på klokka, i hvert fall ute blant folk. Hun er redd folk skal oppfatte meg som tilbakestående! ;)

+1

Jeg vil nok forsøke å holde beina noenlunde på bakken. (jeg har lest deres spådommer om hvor vannskelig det er, men jeg er jo tross alt hedmarking). Jeg merker at jeg har sansen for vintage, og har lyst på en vintage Omega eller Longines. Et langsiktig mål, som jeg skjønner flere har, er en Longines legend diver.

Haha, du er så kjørt du. Jeg sa akkurat det samme da jeg falt inn her i januar. Det har blitt åtte klokker så langt i år. Spår at du har alle tre innen året er omme.
:p

Anonym leser

Tenkte bare å si "hei". Mann på 30, bergenser men bor i Østfold. Jeg havnet vel egentlig inn her ganske tilfeldig etter noen googlesøk. Jeg var egentlig bare på utkikk etter modell/navn på en klokke jeg eide som guttunge.

Har lest en del her inne de siste ukene, og det har vel først nå gått opp for meg hvor fascinert jeg er av de små ingeniørkunstverkene som blir presentert her på sidene!

Som småbarnsfar må jeg foreløpig fortsatt drømme om submariner som alltid har vært en drøm å eie. Men de siste ukers lesing har fått meg til å bestille en Seiko SNZF17J1 som er på vei i posten nå, og jeg vurderer også sterkt en Tissot PRC200 T17.1.516.32 som ser veldig fin og lommebokvennlig for en småbarnsfar.

Jeg fant forresten ut at uret jeg fikk av min gudfar som guttunge var en Citizen Noblia Moonphase :)

Hei, på tide jeg introduserer meg selv. Jeg har dog vært medlem ett år, men ikke så aktiv før i det siste.

Jeg er en gutt/mann på 37 som bor i groruddalen. Men er opprinnelig fra Lillestrøm, ett par mil nord for her jeg bor nå.

Jeg ble intressert i klokker da jeg arbeidet på Chrono i Hønefoss, da jeg bodde der noen år. Den butikken førte i hovedsak de tre seikomerkene, men sjefen hadde rolex, og klokkeblader, så da ble det tent en intresse, for mekaniske klokker, selv om det var mest quartz det gikk i der. Butikken hadde også foto.

Jeg vet da søren hvordan jeg klarte å velge ett så dårlig nick, men jeg søkte sikkert etter mens watches eller noe sånt.

Foruten klokker, har jeg en annen ting på hjernen og det er vinyl. Jeg har en relativt stor musikksammling, som er helt klart med på å begrense muligheten for de dyreste klokkemerkene. :)

Jeg har etter mange tips her på forummet, nylig anskaffet en rimelig Longines Hydroconquest klokke, med automatikk, men dette blir neppe den siste. Selv om jeg er veldig fornøyd med den. Ett par forskjellige mekaniske seiko klokker har jeg fra før.
Mvh
Morten

Velkommen ut av dekning da! :p

Let gjennom vinylsamlingne etter cover som har "svarte menn med blåseinstrument" på, så får du vel fort finansiert en Rolex også! ;)

Ps. Leser du Rocky vet du hvor jeg har sitatet fra. ;)

Velkommen "ut av skapet"!

Høres ut som økonomien din også er med hurtigekspressen ned i det sorte hullet det er å bli smittet av denne interessen. Longines er forøvrig en av mine favorittmerker!:D

Min første mekaniske klokke var en Longines Hydroconquest som jeg kjøpte brukt av en hyggelig TS'er...
Kjempefornøyd!

2011-06-17112951.jpg

Takk takk :)
Ja, skal jeg ha rolex, må jeg refinansiere. Da det er dårlig med jazz og blues i samlinga :)

Heisann, Jørgen fra Bergen her. Jobber offshore og har interresse for klokker med sjel, det vil si mekaniske ur (selv om jeg har og bruker quartz ur fra tid til annen).

Håper å kunne lære mer om disse vidundermaskinene fra dere andre her inne, etter å ha lest litt her inne på forumet fra tid til annen så ser jeg at det er mange som er meget velinformert om det meste når det gjelder urverk.

Heisann, Jørgen fra Bergen her. Jobber offshore og har interresse for klokker med sjel, det vil si mekaniske ur (selv om jeg har og bruker quartz ur fra tid til annen).

Håper å kunne lære mer om disse vidundermaskinene fra dere andre her inne, etter å ha lest litt her inne på forumet fra tid til annen så ser jeg at det er mange som er meget velinformert om det meste når det gjelder urverk.

Velkommen skal du være!
Etter smørbrødlisten å dømme er du alt bitt av basillen og dermed fortapt for alltid!

Hehe, jeg har innsett for lenge siden at jeg er bitt av basillen og dermed evig fortapt... Men ikke det verste man kan bli fortapt i....
Så lite tid, og så mange klokker....

PS! Noen som kan tipse meg om hvordan jeg laster opp bilder?