- Medlem
- 26. april 2011
Jeg tror ikke man nødvendigvis skal være så bekymret for at en modell går over til ren el, fordi jeg tror markedet vil være tilstedet for begge modeller en stund.
F eks så ser man nå at det bestilles hundrevis av nye Taycan Cross Turismo, men det selges også mange Panamera Sport Turismo og begge deler til ca samme pris. (Vel og merke 2018 modell mot Taycan CT 2021)
Jeg for min del skal ikke ha el (igjen) på mange år og sverger til hybrid. Med et forbruk på ned mot 0,5 så betaler jeg gledelig litt for bensin for å slippe mulighet til å ikke stå i noe ladekø. (Og samtidig nyte god lyd fra motoren+++)
Ja Cayenne har vel et stempel, jeg skal ikke nekte for det. Jeg har ikke behovet for så stor plass så jeg har ikke kjøpt en, men hadde behovet vært der, så hadde jeg driti i stempelet. Fordi det er faktisk en meget bra bil.
Du får en 2020 XC90 til 900-950.000,-
En Cayenne 2019 får du til 1.1, vel og merke med litt mer km.
Personlig så syntes jeg ikke de ekstra 150.000-200.000 er så mye, men det er selvsagt individuelt. At du får en del mer kvalitet for det mellomlegget er det derimot ingen tvil om.
Jeg forbinder Porsche utelukkende med kvalitet, design og glede - men tørr ikke nevne tanken engang for kona
Realistisk er vel nærmere 3-400' opp enn 150-200'. Uansett, noen strikker er ikke til å for strekkes for langt.
Har fått leasingtilbud på en en super XC90. Med innskudd på 150' vil den koste 7' per mnd. Det er ikke krisemye penger ift hva man får. XC70n vi har nå koster oss med sammelignbare kostnadselementer ca 4,5' per mnd (30' verditap, 10' forsikring, 15' service og rep). Relativt liten ekstrakost for 10 år nyere og større bil (sett bort fra de 150' i innskudd.... som jeg bevisst bruker til å lure meg selv og kona om at skifte av bil er smart). Får se hva som skjer