Dagens vin

Moric Burgenland Blaufränkisch 2018

20210226_224222.jpg


Slår et slag for denne fantastiske Blaufränkischen. Tett og ungdommelig. Skogsbær, pepper, urter og frisk skogbunn i nesen. Flott frukt i munnen. Rips, kirsebær, bjørnebær. Bra syre og struktur. Velbalansert. Lang stram og tørr avslutning. Alternativene fra Nord-Rhône koster fort trippelen. Et kanonkjøp til 239,-.
 
Årets hype (?)

Lyserød. Jordbær, bringebær, pepper og litt eik. Mye syre. Prøvde å lufte den et par timer, noe jeg håpet skulle gjøre den mer åpen. Litt mer juicy, men må si jeg ble skuffet. Ingen innertier fra meg.
Vis vedlegg 236226


Hei. Jeg hadde litt den samme opplevelse som deg ved flaske en for noen uker siden - kjedelig og mye syre..Åpnet nr to i går og den var mindre uttalt på syrefronten samt at det var mer trøkk i bæra. Flaskeforskjeller? Håper resten av kassen inneholder det samme som flaske to
 
Redigert:
Hei. Jeg hadde litt den samme opplevelse som deg ved flaske en for noen uker siden - kjedelig og mye syre..Åpnet nr to i går og den var mindre uttalt på syrefronten samt at det var mer trøkk i bæra. Flaskeforskjeller? Håper resten av kassen inneholder det samme som flaske to
Det kan godt være mulig med flaskevariasjon. I tilfelle kjedelig, da jeg kun tok med meg én flaske. Vil si at det er en av de dårligere PN jeg har smakt, og det ser ikke ut som om resten her inne har den samme oppfatningen.
 
Hype kan by på så mangt.... Jeg kastet meg på Il Mimo for et par sesonger siden. Enorm skuffelse. Skeptisk til hypes siden. Anbefaler Pinot Noir fra New Zealand. Saftig, fruktig og smak av sommer.
 
Gianni Brunelli Brunello di Montalcino 2015. Klar rød. Kirsebær og veldig jordlig. Godt integrert eik og ganske kraftig tanninbitt. Medium + syre. Lenge siden jeg har drukket Brunello, blir ikke lenge til neste gang. Dette var godt :D
Skal fortære entrecote med gul saus til middag, tror det blir en fin match!
2D8D88E1-0B96-487B-AB4C-1AB14DA2F849.jpeg
 
Julian Haart ble det på meg, ikke spesielt spennende men alltid godt.
 
Redigert:
Det ble Julian Haart på meg og, litt Goldtröpfchen og Haart Attack. Utover det kjøpte jeg et par Knewitz Spätburgunder. Jeg elsker Chardonnayen deres, så jeg har store forhåpninger! Litt div. Jura havnet i kurven også
 
Ble en 6-pack med Faiveley la Framboisiere. Var veldig god i fjor og skal visstnok være enda bedre i år :)

Ditto. :D Gleder meg til å prøve denne side om side med den forrige.
Bestilte også noen J. Haart og et par Hirsch.
Sistnevnte er fremdeles tilgjengelig.
 
Noen som bestilte noe gøy på dagens slipp?

Frambo og Myglands fra Faiveley pluss noen Haart-magnumer.
Var overreaskende mye krøll med det såkalte køsystemet, så jeg havnet i kø først etter å ha handlet ferdig.
Da med kølappnummer 5619
Før det var VP-appen åpen som en hvilkensomhelst annen butikk.

Kjenner at jeg ikke vil ta bestillingen for god fisk før jeg faktisk har den i hende.
 
  • Wow
Reaksjoner: UJU
Fyrte av gårde en bestilling litt i halvblinde, et par hvite som jeg er spent på (Lequin-Colin Montrachet og X.Monnot Meursault), en Grand Millessima fra AD Coutelas, og så ble det noen J.Haart på meg også.
Skulle gjerne hatt med meg en noen Knewitz Spätburgunder, men den oppdaget jeg litt for sent.

Nå er det fredagskos med en herlig Chardonnay Jura fra Rijckaert og Gruyere - snadderkombo!
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen
Ser at Knewitz Spätburgunder virket som et veldig godt kjøp utifra anmeldelsene. Synd at den gikk under radaren :(