Generell snikksnakk

Blir overveldet av å tenke på universet. Det var snakk om sorte hull på Nytt på Nytt idag, som har en avstand på 26 000 lysår fra oss. Det er i vår galakse. Nærmeste galakse er 2,5 millioner lysår unna. Det finnes milliarder av galakser. Galaksene som vi kan se men som er lengst unna er flere milliarder lysår unna. Lyset beveger seg i 300 000 km i sekundet og min usle lille hjerne kommer til å holde meg våken til langt på natt med å gruble på ting den ikke er i nærheten av å forstå. Lurer på hvor mange andre fjols i andre galakser som ligger og tenker på akkurat det samme. Hvis universet er uendelig betyr det at det er uendelig med andre fjols som tenker på akkurat det samme.

The milky way...

You are small. Absolutely nothing...

8

• Liker
Reaksjoner: Kenneth R
Vorspiel vs. Nachspiel
67211F31-6C4D-4610-9388-675CB9CAF3CB.jpeg

Det var første gang at kokken brukte varmluft/dampovn for å koke hodene. I fjor hadde vi problemer med mengde og kjeler. Ovnen gav et litt svor-liknende skinn og vi måtte ha mye vann i pannen. Utsøkt uansett!

8

From a Friend... Another Day in the USA

On Tue, Oct 27, 2020 at 2:10 PM Ted R wrote:

Don't want to stand in a long line on voting day so I left for Bisbee, at 7:15, for early voting.

Down at the exit to this geezer village, where I live, waiting for traffic so I can head south. Finally, the last car goes by, a dark gray Tahoe undercover Sheriff's car. There was one more car heading south, a white car with the headlights on, but it was about 3/4 of a mile away.

I get up to speed and stay about 200 feet behind the Tahoe. The white car is now behind me, very close, with lots of traffic going north, lots of traffic, the white car can't pass.

The white car keeps pulling out across the center line to pass, but too much traffic.

The white car now has the high beams on and is riding the centerline to keep the lights in my mirror. I remotely adjust my mirror.

The white car must be in a big hurry, it keeps trying to pass!

I finally get to St. David, a 35 zone, and the little white car must really be in a hurry now!!!

School zone ahead, speed limit 15mph! But NO traffic heading north. All south bound traffic slows down to 15mph. Except the little white car!

The little white car goes past me, California plates, across the center turn lane, into the north bound lane heading south, in the 15mph school zone, with a crossing guard, and the little white car is a White VW, like Paul's black one. And that little white car is gone!

And the gray Tahoe all of a sudden has all the lights going, siren going, and children and crossing guard scatter!!!

just before the Border Patrol Station 2 other Sheriff Tahoe patrol cars, and that gray one, had that high speed VW pulled over!

As I drive by very slow, I see the person driving the car is a girl and the girl driving the car is wearing steel bracelets, behind her back, :eek: new fashion? And she is crying!

But not my problem!

Trying to find a tear for her but I'm laughing inside.
Sympathy? Found it in the dictionary again. I have the page bookmarked.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Erik_SG
Datter fyller straks sju, og jeg tenkte kanskje det kunne være en ide med en spillkonsoll, for å fordele skjermtiden over på mer sosiale aktiviteter. Men hva er det som gjelder nå? Hva vil funke for en sjuåring og også resten av familien? På den tida jeg interesserte meg for sånn var det Nintendo som gjaldt. Men den nye Nintendoen skjønner jeg lite av. Er det en gameboy eller konsoll liksom? Vi kjøpte nylanseringen av NES da den kom, men har aldri blitt brukt. Så jeg er litt i tvil. Noen forslag?

Mine barn elsker Nintendo. Så en Nintendo Switch Lite med spillet Animal Crossing ville vært mitt førstevalg.
Mulig å begrense spilltid med å styre skjermtid i egen app fra mor og fars mobiltelefon.

• Liker
Reaksjoner: OddE og bragemann
Vi har xbox og barna synes det er stas. Der er også en slags netflix løsning for spill slik at man kan spille mye forskjellig.
Fordelen med "orntlig " konsoll er at far også kan bruke den av og til.

• Liker
Reaksjoner: bragemann
Mine barn elsker Nintendo. Så en Nintendo Switch Lite med spillet Animal Crossing ville vært mitt førstevalg.
Mulig å begrense spilltid med å styre skjermtid i egen app fra mor og fars mobiltelefon.

-Har en Switch til arvingen selv, og er meget fornøyd - én ting er at Nintendo har vært ivrigere enn de øvrige konsollprodusentene på at de skal ha familievennlige spill - lite gladvold på en Switch, for å si det slik - men appen som lar deg bedrive en viss foreldrekontroll fungerer glimrende; man kan som Edzilla sier styre skjermtid, og om det skulle være noe ekstraordinært - sykt barn og litt ekstra underholdningsbehov, eller en lillebror som har sneket til seg konsollen da broren la den fra seg for så å ha spilt opp resten av tiden for den dagen - så er det trivielt å gi litt ekstra tilgang gjennom appen uten noe pes.

Veldig gjennomtenkt løsning. Dessuten er Mario bare å finne på Nintendo. 'nuff said?