Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg trodde først at prisen var feil. Den er ikke det. Hva er det jeg ikke forstår her som skal forsvare den prisen?

Vis vedlegg 161367

Tipper at det er urverket i titanium som er årsaken til prisen?

Jeg synes at den er nydelig! Men, ville ikke ha betalt så mye for den.

En ting i artikkelen forundrer meg: Kronen trykkes inn og ut, og ligger inne i kassen når den ikke er aktivert. Dette forhindrer at kronen graver seg inn i bærerens håndledd.

Jeg har hatt et par klokker de siste årene, men har aldri opplevd at kronen har skapt ubehag. Selv ikke gjentatte runder med hjerte-og lungeredning med min Marathon GSAR på armen har plaget meg (og den har en ganske utstikkende krone). Er det virkelig et stort problem for folk flest?

Tipper at det er urverket i titanium som er årsaken til prisen?

Jeg synes at den er nydelig! Men, ville ikke ha betalt så mye for den.

En ting i artikkelen forundrer meg: Kronen trykkes inn og ut, og ligger inne i kassen når den ikke er aktivert. Dette forhindrer at kronen graver seg inn i bærerens håndledd.

Jeg har hatt et par klokker de siste årene, men har aldri opplevd at kronen har skapt ubehag. Selv ikke gjentatte runder med hjerte-og lungeredning med min Marathon GSAR på armen har plaget meg (og den har en ganske utstikkende krone). Er det virkelig et stort problem for folk flest?
Hadde en Oris Sixty-five og den hadde en krone som gnagde skikkelig. Kunne til slutt ikke bruke den på lenke eller rem, måtte ha den på nato slik at den ikke lå inntil håndleddet.

Har prøvd å skaffe meg en Q Timex siden den kom ut, noen som vet hvor denne kan kjøpes?
(helst uten syke påslagg)

Har prøvd å skaffe meg en Q Timex siden den kom ut, noen som vet hvor denne kan kjøpes?
(helst uten syke påslagg)

Ble relansert for 2 dager siden, men ser at den er utsolgt igjen.

Så, da må du ut på bruktmarkedet. Selv endte jeg opp med å betale dobbel pris (pluss litt).

• Liker
Reaksjoner: titan
Anbefaling av urmaker i Oslo

Hei, det nærmer seg service-behov for min breitling Superocean Heritage I. Jeg må skifte glass grunnet en bitte liten chip, samt bytte pakninger og en rask overhaling av urverk (ETA).
Typisk service 1 etter 5år.

Må jeg gå til Bjerke eller har noen anbefaling om andre urmakere

Hei, det nærmer seg service-behov for min breitling Superocean Heritage I. Jeg må skifte glass grunnet en bitte liten chip, samt bytte pakninger og en rask overhaling av urverk (ETA).

Har selv brukt urmaker Gulbrandsen for service på min Breitling og ble strålende fornøyd!

Jeg ville gått rett på og hørt med @Greg.
Min kjære 16613 trengte service og jeg har levert klokken til han.
Jeg har fått bilder og god tilbakemelding om fremdrift. Nå gjennomgår klokken en "langtidstest" for å sikre gangreserve og nøyaktighet.
Han har også andre gode referanser her inne. Greg har ordentlig verksted med utstyr. Han har ordentlig skolering på faget. Nå er dette en en side-virksomhet ved siden av annet arbeid.

Lykke til.

8

Har noen erfaring med å sende ur direkte til forhandler/produsent i utlandet for service (når det ikke finnes i Norge)? Tenker Sveits, Frankrike eller UK, og hvilket papirarbeid som må gjøres. Fikk et litt snodig svar fra forhandleren om at det var best at jeg reiste ned selv med uret, tilsynelatende for å omgå kostnader til midlertidig import til landet det gjelder.