Klokkecafé – løst og fast om klokker

Denne var tøff…
261E5867-8F04-4750-A304-FEC997A8B484.jpeg
 
Jepp, den tikket av mange bokser.
  • ser bra ut
  • ingen dato
  • ingen andre tøysete komplikasjoner
  • stødig og trygt urverk(?)
  • akseptabel vanntetthet
  • fin størrelse
Kan være jeg skal slå til her faktisk.
Eneste jeg er litt skeptisk til er dette samarbeidet med Urban Gentry (som jeg ikke helt vet hva er, og følgelig ikke vet om jeg liker :p )
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Jepp, den tikket av mange bokser.
  • ser bra ut
  • ingen dato
  • ingen andre tøysete komplikasjoner
  • stødig og trygt urverk(?)
  • akseptabel vanntetthet
  • fin størrelse
Kan være jeg skal slå til her faktisk.
Eneste jeg er litt skeptisk til er dette samarbeidet med Urban Gentry (som jeg ikke helt vet hva er, og følgelig ikke vet om jeg liker :p )

Jeg får en følelse av sporty Longines/Baltic Sector av denne, med fin skivefarge. Kan godt hende at Lorier endelig har greid å kroke meg med denne utgivelsen

Urban Gentry er en klokkekanal på YouTube. Jeg synes videoene har grei underholdning- og produksjonsverdi, selv om det er en del folk som ikke liker eieren av kanalen TGV. Det er visst blitt kjøpt noen abonnenter og brukt materiale uten å spørre om lov, etter hva jeg har fått med meg.


 
Mark Cavendish har blitt ranet i sitt eget hjem. Utbyttet var bla. to klokker med stor affektasjonsverdi skriver han selv på Instagram.

Det var vel et par av disse. Noen og enhver kan få tårer i øynene av både å bli ranet og miste et par mille-ionier (bada-bishh!) på den måten. Og sånne ransbølger er noe dritt uansett hva slags dårlige pappavitser man får ut av det.

1639038399275.png


LarsB
 
Redigert av en moderator:
Hva sier menigheten om Maurice Lacroix Aikon? Har den litt høyere på lista etter varm omtale av lokal urmaker, men liker å supplementere med erfaringer fra folk som har levd med ting.

Veldig stilige klokker som oppfyller sentralkravene mine; allsidighet og skrukrone. Leter evig etter en sann "GADA"-klokke. Dykkere har jeg, men de er litt for utilitaristiske til å være riktig stilige (for min personlige stil).
Skulle egentlig ha en Seiko Alpinist (reinterpret), men tenker at neste kjøp bør være en klokke for livet. Problemstillingen er ikke "skal jeg kjøpe ML eller ikke?", men "Hva synes dere om ML? Skal kjøpe klokke innen de neste fem år med langsiktige intensjoner".

Den er nok bittelitt for iøyenfallende til å egentlig være aktuell, men det kan endre seg innen det faktiske kjøpet inntreffer.

... Alternativet er å spare til SBGV245. Den har jeg bare sett på bilder (og tilslørt av jakkemansjett på kunde før jeg visste hva det var), men den oppfyller tilsynelatende absolutt alle krav.


... Tror jeg.o_O
 
SBGV245: Denne ryktes å ikke være i produksjon, og må i så fall anskaffes via annenhåndsmarkedet. Sikkert uproblematisk.

Alternativ til SBGV243 er SBGV243, som er i produksjon.


Wildcard: SBGV247:

 
  • Liker
Reaksjoner: mr.quick
Synes de fleste diskusjoner om invistering og klaging på galopperende priser hos utvalgte merker/modeller er dødfødt, men må si jeg lo godt av denne reklamen. Nå kan man altså kjøpe aksjer i en klokke(samling) som forventes å stige. Stadig nye høyder av galskap o_O

52B063B0-8CB2-46BD-8F54-77C7DC8BCE6C.png
 
Redigert:
Er dette slik det skal bli fremover?
Vis vedlegg 273196

Tror det egentlig er sånn det alltid har vært. Ift. lovgivning har vel ikke merker/distributører lov til å pålegge/presse forhandlere å prise produktene sine til x-antall kroner. "Veiledende" priser.

Kjenner til et klokkemerke som ble dømt for noe sånt for noen år siden, og etterpå var ekstremt forsiktige med hvordan de kommuniserte "veiledende" priser.

Så la oss håpe det er noe sånt AP peker på – i at forhandler X skal ta 1 MNOK for en 15202.
 
Hva skjedde med den der kødden som "loddet ut" en rolex for 1000 kroner loddet elns her på sonen, også trakk han seg selv?
Var jo tidenes voksenopplæring i hvordan en ponzi-scheme fungerer for enkelte.