Erfaringer med turutstyr

Jeg lyxer litt med slik brew-in-bag hvis jeg skal på lengre tur, på jaktpost har jeg som regel med kaffe på termos :)

Har testet denne og slett ikke værst
0463843A-FAD9-4224-9B47-8C3585448BB2.jpeg

Kan anbefale MSR Whisperlite, den lager veldig mye mindre lyd enn Primus Omnifuel (har testet side ved side).

Ellers er jeg enig i at det er kos med kokekaffe på tur. Jeg pleier å ta med en liten håndkvern, siden mat og drikke smaker bedre når man er på tur er det omtrent den beste kaffien jeg drikker.

• Liker
Reaksjoner: Ruos og Callahan
Angående kaffi så er min erfaring at sånn jetboil type med presskane blir brukt 1 gang og aldri meir . Til å koke vann til 1 er dei supre då og tar liten plass .

Angående kaffi så er min erfaring at sånn jetboil type med presskane blir brukt 1 gang og aldri meir . Til å koke vann til 1 er dei supre då og tar liten plass .
Har brukt min minst 2 ganger:p

Dog ser eg det er snakk om bensin brenner lengre oppe her. Det er vell heilt "ut" no etter at ein får vintergass med konodomstrømpe på?

Hvilke erfaringer har dere med puter, lurer selv på og anskaffe meg Exped down pillow. Noen som har erfaring med denne?

Eg har begge deler. En til fruen i m og en til meg i large og dei blir ofte bytta om.
Trur eg fint kunne klart meg med medium , men litt ekstra komfor med large då.

• Liker
Reaksjoner: Ruos
Jeg ser flere anbefaler Recon-pack som tursekk, men det må da vitterlig være å skyte spurv med kanon. Vi bruker nevnte Norrøna-sekk på jobb, som tungbærer til mye ulendt og ellers uhåndterlig utstyr, og til det fungerer den helt supert. Ville aldri dratt avgårde på en tur med en pakkrammesekk, uten at det er helt nødvendig.
Skal man ha med alt det utstyret som kommer til å bli nevnt i denne tråden er det strengt nødvendig med en svær pakkrammesekk... ;)

Har brukt min minst 2 ganger:p

Dog ser eg det er snakk om bensin brenner lengre oppe her. Det er vell heilt "ut" no etter at ein får vintergass med konodomstrømpe på?

-Nå er jo vi - i og med den gjengse fascinasjonen her inne med mekaniske armbåndsur - begeistret for kvalitetsprodukter med velprøvd teknologi.

Her kjøper man seg en Svea 123 i en eller annen variant om man drar på tur alene. Et herrrrlig lite kokeapparat som er umulig å ødelegge, enkelt i bruk og vedlikehold.

Svea123.jpg

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
-Nå er jo vi - i og med den gjengse fascinasjonen her inne med mekaniske armbåndsur - begeistret for kvalitetsprodukter med velprøvd teknologi.

Her kjøper man seg en Svea 123 i en eller annen variant om man drar på tur alene. Et herrrrlig lite kokeapparat som er umulig å ødelegge, enkelt i bruk og vedlikehold.

Vis vedlegg 161878
Har både parafinbrenner og bensinbrenner i eige. Men må desverre meddele at det er quartzbrenneren som blir brukt...

Har en planlagt litt så får en plass til alt og mer til i en normal sekk. Skal en ligge oppe på vidda ei vekes tid så trenger en nødvendigvis litt utstyr ;)

• Liker
Reaksjoner: Ruos